Jeann1e eller nån annan
Bilsnack
  1. race
    #1

    Jeann1e eller nån annan

    Idag var vi och provkörde en Grandis.
    Snopna blev vi när maken (som kör) är tvungen att växla på en automat.
    Finns det ett fast läge så att man slipper att växla? Anledningen att man väljer en automat är ju för att man ska slippa att växla.
  2. 1
    Jeann1e eller nån annan Idag var vi och provkörde en Grandis.
    Snopna blev vi när maken (som kör) är tvungen att växla på en automat.
    Finns det ett fast läge så att man slipper att växla? Anledningen att man väljer en automat är ju för att man ska slippa att växla.
  3. Medlem sedan
    Jun 2001
    #2

    Finns automatläge

    Ja, det finns en automatläge som gör att man slipper växla på den automatväxlade versionen.
  4. 2
    Finns automatläge Ja, det finns en automatläge som gör att man slipper växla på den automatväxlade versionen.
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3

    Vår är manuell

    så jag vet inget om automatlådan. :-) Men jag såg att du redan har fått svar ovan.

    Jag antar att Grandisens automatlåda då fungerar på samma sätt som Galantens - den har ett "automat-läge", men dessutom jag man välja att köra med växelläge. Det gjorde vi ofta på vår förra bil (M Galant) i bilköer, där automatläget hade ett högre varvtal på låga varv och sålunda gick för snabbt i bilkön så man hela tiden var tvungen att bromsa. Men med manuella "ettan" så slapp man bromsa så mycket och kunde låta bilen rulla låååångsamt. Mycket praktiskt.
    Dessutom kunde man växla upp snabbare för att sedan koppla över till helautomat. Toppenbra växellåda. :-)
  6. 3
    Vår är manuell så jag vet inget om automatlådan. :-) Men jag såg att du redan har fått svar ovan.

    Jag antar att Grandisens automatlåda då fungerar på samma sätt som Galantens - den har ett "automat-läge", men dessutom jag man välja att köra med växelläge. Det gjorde vi ofta på vår förra bil (M Galant) i bilköer, där automatläget hade ett högre varvtal på låga varv och sålunda gick för snabbt i bilkön så man hela tiden var tvungen att bromsa. Men med manuella "ettan" så slapp man bromsa så mycket och kunde låta bilen rulla låååångsamt. Mycket praktiskt.
    Dessutom kunde man växla upp snabbare för att sedan koppla över till helautomat. Toppenbra växellåda. :-)
  7. Medlem sedan
    Jun 2001
    #4

    Riktig gissning

    Din gissning är riktig, men spaken ser inte ut som den gjorde på Galant.
  8. 4
    Riktig gissning Din gissning är riktig, men spaken ser inte ut som den gjorde på Galant.

Liknande trådar

  1. CuP eller annan fransyska eller allmänbi
    By angiesry in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-20, 18:46
  2. Fun eller Sing eller någon helt annan?
    By bigmouth in forum Bebissnack
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2010-01-18, 15:09
  3. Elba eller AT eller annan?
    By anonymt namn in forum Föräldraledighet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-27, 15:46
  4. Moi, eller nån annan
    By Sniffo in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-10-02, 17:50
  5. Mrs W!! eller nån annan.
    By MamaMia in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-26, 15:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar