Garderob vid snedtak?
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Feb 2005
    #1

    Garderob vid snedtak?

    Någon här som byggt en garderob vid snedtak?

    I barnens rum har vi inga inbyggda garderober utan bara fristående (som tar väldigt mycket plats) och nu funderar vi på att bygga en garderob i varje rum. Problemet är att det är snedtak i rummen. Där det är som lägst är det bara 90 cm hög vägg. Antar att man får ha någon typ av skjutbara dörrar.
    Har försökt googla lite men hittar inte så mycket...
    Wilma 2000/04 ♥
    Ludvig 2002/05 ♥
    Alva 2005/09 ♥

    www.nawla.wordpress.com
  2. 1
    Garderob vid snedtak? Någon här som byggt en garderob vid snedtak?

    I barnens rum har vi inga inbyggda garderober utan bara fristående (som tar väldigt mycket plats) och nu funderar vi på att bygga en garderob i varje rum. Problemet är att det är snedtak i rummen. Där det är som lägst är det bara 90 cm hög vägg. Antar att man får ha någon typ av skjutbara dörrar.
    Har försökt googla lite men hittar inte så mycket...
  3. Medlem sedan
    Feb 2006
    #2
    Vi har tänkt att göra egna dörrar i mdf-måla och sätta ngt sorts handtag på-skenor att sätta dessa mdf´s i kan man köpa hos bauhaus tex. Jag vet en bekant som gjorde så och de köpte skenor hos vår lokala bygghandel!
  4. 2
    Vi har tänkt att göra egna dörrar i mdf-måla och sätta ngt sorts handtag på-skenor att sätta dessa mdf´s i kan man köpa hos bauhaus tex. Jag vet en bekant som gjorde så och de köpte skenor hos vår lokala bygghandel!
  5. Medlem sedan
    Feb 2005
    #3

    Tack för tipset!

    Det låter bra. De olika firmor jag kollat med ang skjutdörrar är väldigt dyra...
    Wilma 2000/04 ♥
    Ludvig 2002/05 ♥
    Alva 2005/09 ♥

    www.nawla.wordpress.com
  6. 3
    Tack för tipset! Det låter bra. De olika firmor jag kollat med ang skjutdörrar är väldigt dyra...
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4

    Vi har!

    Vi kapade en ikeagarderob (fristående) och sköt in den så det var 3 dm kvar till väggen. "Taket" användes för att göra det snyggt från insidan uppemot snedtaket, en hålkärlslist var allt som behövdes till. Bakom garderoben platsbyggde vi sen en hylla som sängbord. Det blev kanonbra! Jag kan rota fram lite bilder senare idag om du vill se?
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  8. 4
    Vi har! Vi kapade en ikeagarderob (fristående) och sköt in den så det var 3 dm kvar till väggen. "Taket" användes för att göra det snyggt från insidan uppemot snedtaket, en hålkärlslist var allt som behövdes till. Bakom garderoben platsbyggde vi sen en hylla som sängbord. Det blev kanonbra! Jag kan rota fram lite bilder senare idag om du vill se?
  9. Medlem sedan
    Feb 2005
    #5

    Gärna!

    Ser gärna lite bilder, har svårt att se det framför mig. Är det en 60 cm djup garderob. Vi funderar på 35 cm men vet inte om man ångrar sig...
    Wilma 2000/04 ♥
    Ludvig 2002/05 ♥
    Alva 2005/09 ♥

    www.nawla.wordpress.com
  10. 5
    Gärna! Ser gärna lite bilder, har svårt att se det framför mig. Är det en 60 cm djup garderob. Vi funderar på 35 cm men vet inte om man ångrar sig...
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6

    Vill oxå se bilder!! :)

    Vi har oxå sned-väggsproblem nämligens. Både i barnens och i vårt sovrum.
  12. 6
    Vill oxå se bilder!! :) Vi har oxå sned-väggsproblem nämligens. Både i barnens och i vårt sovrum.

Liknande trådar

  1. Måla snedtak
    By _jennifer_ in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-16, 11:50
  2. snedtak
    By jeanette in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-29, 16:11
  3. Möblera under snedtak?
    By Frukt är godis in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-31, 20:56
  4. Flickrum med snedtak
    By fordelare in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-29, 19:54
  5. tapetsering i rum m snedtak?
    By TessS in forum Hem & fritid
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-05, 21:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar