Peter56, om vevarmen
Bilsnack
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Peter56, om vevarmen

    På vår Grandis (från 200512) ser jag idag att färgen lossnat från framrutans vindrutetorkarvevarmar (kort ord) uppe vid fästet mot torkarbladen och ca fem cm ned. Under där färgen suttit är det helt fullt av vit och grå ärg. Ska det vara så redan? Jag tycker ju att bilen är ganska ny, men nu ser den riktigt gammal ut...

    Är det något som går på nybilsgarantin?
  2. 1
    Peter56, om vevarmen På vår Grandis (från 200512) ser jag idag att färgen lossnat från framrutans vindrutetorkarvevarmar (kort ord) uppe vid fästet mot torkarbladen och ca fem cm ned. Under där färgen suttit är det helt fullt av vit och grå ärg. Ska det vara så redan? Jag tycker ju att bilen är ganska ny, men nu ser den riktigt gammal ut...

    Är det något som går på nybilsgarantin?
  3. Medlem sedan
    Jun 2001
    #2

    Garanti

    Utan att ha sett det med egna ögon tycker jag det verkar som en garantigrej, snacka med närmaste märkesverkstad så får de göra en bedömning.
  4. 2
    Garanti Utan att ha sett det med egna ögon tycker jag det verkar som en garantigrej, snacka med närmaste märkesverkstad så får de göra en bedömning.
  5. Aron
    #3
    det ska väl vara genomrostat eller något liknande för att gå på rostskydds garantin läs noga igenom det finstilta, och särskilt alla undantag

    den vita gråa ärgan du beskriver tyder annars på att det är så kallad vitrost från en galvad yta så rent tekniskt är det inte en rostskada
  6. 3
    det ska väl vara genomrostat eller något liknande för att gå på rostskydds garantin läs noga igenom det finstilta, och särskilt alla undantag

    den vita gråa ärgan du beskriver tyder annars på att det är så kallad vitrost från en galvad yta så rent tekniskt är det inte en rostskada

Liknande trådar

  1. peter56!
    By Starfish in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-29, 18:45
  2. Peter56
    By SessanP in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-11, 19:36
  3. peter56
    By Katta1 in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-09, 05:48
  4. Peter56:)
    By ~Trixie~ in forum Bilsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-16, 12:26
  5. Peter56!
    By alle in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-07, 20:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar