Metallic-lack vs vanlig lack?
Bilsnack
  1. Medlem sedan
    Dec 1998
    #1

    Metallic-lack vs vanlig lack?

    Vill gärna ha lite "oberoende" svar av folk som inte är ute efter att sälja nåt till mig
    Vad är bäst eller varför är metallic bäst? Och är jag dum om jag väljer vanlig lack (hos VW) istället för metallic? Vi är inga som håller på o polerar bilen eg så vi vill ha en lättskött yta.
    Och hur vårdar man en ny bil, lacken då ?
  2. 1
    Metallic-lack vs vanlig lack? Vill gärna ha lite "oberoende" svar av folk som inte är ute efter att sälja nåt till mig
    Vad är bäst eller varför är metallic bäst? Och är jag dum om jag väljer vanlig lack (hos VW) istället för metallic? Vi är inga som håller på o polerar bilen eg så vi vill ha en lättskött yta.
    Och hur vårdar man en ny bil, lacken då ?
  3. Medlem sedan
    Jun 2001
    #2

    Lättskött

    En bil med metalliclack är mer lätt att hålla blank och snygg eftersom den har en klarlack utanpå den vanliga färgen. Visserligen finns det en del biltillverkare som har klarlack utanpå vanlig lackering men det tillhör undantagen.
  4. 2
    Lättskött En bil med metalliclack är mer lätt att hålla blank och snygg eftersom den har en klarlack utanpå den vanliga färgen. Visserligen finns det en del biltillverkare som har klarlack utanpå vanlig lackering men det tillhör undantagen.
  5. Medlem sedan
    Oct 1997
    #3
    vår Skoda har det - och Skoda tillhör ju VW familjen så hör med säljaren.
    Du sparar ju ca 5000:- på att inte ha metallic.
  6. 3
    vår Skoda har det - och Skoda tillhör ju VW familjen så hör med säljaren.
    Du sparar ju ca 5000:- på att inte ha metallic.
  7. Medlem sedan
    Aug 2007
    #4
    Precis, metallic är lättare att sköta om då det kräver betydligt mindre underhåll som tex vaxning, men är svårare att lackbättra snyggt vid eventuell skada.

    Alltså är det mest en smaksak vilken sort man verkligen man föredrar, är själv en "vaxfantom" så jag föredrar själv vanlig solid lack..
  8. 4
    Precis, metallic är lättare att sköta om då det kräver betydligt mindre underhåll som tex vaxning, men är svårare att lackbättra snyggt vid eventuell skada.

    Alltså är det mest en smaksak vilken sort man verkligen man föredrar, är själv en "vaxfantom" så jag föredrar själv vanlig solid lack..
  9. Medlem sedan
    Oct 2000
    #5
    På VW har man haft klarlack utanpå ALLA lacker i många år så båda är lika lättskötta i det avseendet. Så mest är det en utseendefråga. Dock syns repor aningens mer på tex svart vanlig lack jämfört med en svartmetallick
  10. 5
    På VW har man haft klarlack utanpå ALLA lacker i många år så båda är lika lättskötta i det avseendet. Så mest är det en utseendefråga. Dock syns repor aningens mer på tex svart vanlig lack jämfört med en svartmetallick

Liknande trådar

  1. få man bli lack?
    By Isabella o Alva in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-12-17, 11:26
  2. Lack på oljebetsen?
    By sannaE74 in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-19, 16:39
  3. Fettischlakan (lack)
    By Tvilum in forum Sex & erotik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-10, 19:12
  4. Lack vägghylla
    By sarah* in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-23, 21:07
  5. Måla Lack?
    By Katta1 in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-09, 15:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar