lasera hallmöbel?
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Aug 2004
    #1

    lasera hallmöbel?

    har en furumöbel som fungerar som hatthylla/skohylla...svårt o förklara, den är ca 130 cm bred o har väggar på båda sidor, den är specialsnickrad för hallen. vi tror inte vi kan hitta nån bättre möbel än så, den sväljer jättemycket (två hyllor för skor, o 3 hyllor ovanför galgarna). men jag hatar furu. att måla den helt vit känns lite stelt...men lasera den...är det helt ute? tål det att man slänger blöta skor på o så?
  2. 1
    lasera hallmöbel? har en furumöbel som fungerar som hatthylla/skohylla...svårt o förklara, den är ca 130 cm bred o har väggar på båda sidor, den är specialsnickrad för hallen. vi tror inte vi kan hitta nån bättre möbel än så, den sväljer jättemycket (två hyllor för skor, o 3 hyllor ovanför galgarna). men jag hatar furu. att måla den helt vit känns lite stelt...men lasera den...är det helt ute? tål det att man slänger blöta skor på o så?
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2

    Är den lackad

    så kan du inte lasera den. Däremot kan du be om att få pigment i lack, de kan bryta i färgaffären. Då kommer det bli levande men ändå med lackens blanka yta och tålighet.
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  4. 2
    Är den lackad så kan du inte lasera den. Däremot kan du be om att få pigment i lack, de kan bryta i färgaffären. Då kommer det bli levande men ändå med lackens blanka yta och tålighet.
  5. Medlem sedan
    Aug 2004
    #3
    går det inte att måla den med annan färg heller då? typ vit? tror den är lackad...
  6. 3
    går det inte att måla den med annan färg heller då? typ vit? tror den är lackad...
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Vitt är inte stilt alls, du kan bryta den vita färgen.. Du tvättar med målartvätt, sandpapprar lite målar med häftgrund och sedan färgen, kanske du kan ha svart, eller röd, eller blå eler ja vad du vil för färg!
  8. 4
    Vitt är inte stilt alls, du kan bryta den vita färgen.. Du tvättar med målartvätt, sandpapprar lite målar med häftgrund och sedan färgen, kanske du kan ha svart, eller röd, eller blå eler ja vad du vil för färg!
  9. Medlem sedan
    Oct 2000
    #5

    jo, _måla_ över går

    men inte lasera över lack

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  10. 5
    jo, _måla_ över går men inte lasera över lack
  11. Medlem sedan
    Aug 2004
    #6
    nej hjälp...ingen "klatchig" färg. :-) jag är ingen "vit-människa"...dvs sterila miljöer för min del...hihi men lite vitt går ju, är rädd det blir föööör vitt bara, med vit hallmöbel som går från golv till tak, sen en vit trapp brevid...golvet är i ek...blir kanske inte så farligt ändå? det hänger ju jackor o sånt ivägen med...
  12. 6
    nej hjälp...ingen "klatchig" färg. :-) jag är ingen "vit-människa"...dvs sterila miljöer för min del...hihi men lite vitt går ju, är rädd det blir föööör vitt bara, med vit hallmöbel som går från golv till tak, sen en vit trapp brevid...golvet är i ek...blir kanske inte så farligt ändå? det hänger ju jackor o sånt ivägen med...

Liknande trådar

  1. Hallmöbel ???
    By sofie in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-30, 08:08
  2. Lasera panel?
    By Tezzaliza in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-09, 18:10
  3. Vit-lasera trägolv?
    By Ulrika med 2+1 in forum Hem & fritid
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-07-30, 09:16
  4. Funderar på lasera/betsa furumöbler
    By Tezzaliza in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-19, 18:02
  5. kan man lasera ett oljat golv?
    By @nn@ in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-21, 06:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar