Fryst lax
Mat & dryck
  1. eject
    #1

    Fryst lax

    Jag älskar fisk men maken som normalt lagar mat här hemma tycker inte om det. Nu funderar jag på de här frysta laxblocken som man hittar i affären, tycker det verkar som lagom bitar till en person.
    Finns det något superduperenkelt sätt att tillaga dessa? Försökte steka en bit en gång men det blev ju inte gott, bara torrt och trist.
  2. 1
    Fryst lax Jag älskar fisk men maken som normalt lagar mat här hemma tycker inte om det. Nu funderar jag på de här frysta laxblocken som man hittar i affären, tycker det verkar som lagom bitar till en person.
    Finns det något superduperenkelt sätt att tillaga dessa? Försökte steka en bit en gång men det blev ju inte gott, bara torrt och trist.
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2
    Med som så gör jag så här, salt peppar och sen lägger ja på ett par färska sparrisar och rullar en parmaskinka el två runt och sen in i ugn o serverar med kokt potatis och romsås.

    eller så blandar jag färska örter samt citronsaft och lägger på och in i ugn
  4. 2
    Med som så gör jag så här, salt peppar och sen lägger ja på ett par färska sparrisar och rullar en parmaskinka el två runt och sen in i ugn o serverar med kokt potatis och romsås.

    eller så blandar jag färska örter samt citronsaft och lägger på och in i ugn
  5. Medlem sedan
    Apr 2005
    #3
    Torrt och trist beror nog inte på laxblocken utan på att du stekt det för länge, grejen med lax är att det bara skall bli precis klart, ja eller som med all fisk och kyckling.
    Den kan nästan vara _aningens_ köttig när man tar den av spisen eller ur ugnen så är den perfekt när man lägger upp den på tallriken efter någon minuts vila..
    Men fall inte för de där mörkt, mörkt rosa laxblocket från nått billigt märke typ Eldorado, för de är skit på riktigt..
  6. 3
    Torrt och trist beror nog inte på laxblocken utan på att du stekt det för länge, grejen med lax är att det bara skall bli precis klart, ja eller som med all fisk och kyckling.
    Den kan nästan vara _aningens_ köttig när man tar den av spisen eller ur ugnen så är den perfekt när man lägger upp den på tallriken efter någon minuts vila..
    Men fall inte för de där mörkt, mörkt rosa laxblocket från nått billigt märke typ Eldorado, för de är skit på riktigt..
  7. Medlem sedan
    Nov 2004
    #4
    Jag brukar marinera laxen innan jag stoppar den i ugnen.
    lägg laxfile´n i ca lika delar soja,balsamvinäger alt. citronsaft och olja i ca 30 min.
    Häll av marinaden och lägg fisken på ett ugnsfast fat.krydda med valfria kryddor och ringla ev. lite honung över.In i ugnen ca 20 min på 200 grader.
    Jag brukar ofta ha pressad potatis till eller ris.
    Martina
  8. 4
    Jag brukar marinera laxen innan jag stoppar den i ugnen.
    lägg laxfile´n i ca lika delar soja,balsamvinäger alt. citronsaft och olja i ca 30 min.
    Häll av marinaden och lägg fisken på ett ugnsfast fat.krydda med valfria kryddor och ringla ev. lite honung över.In i ugnen ca 20 min på 200 grader.
    Jag brukar ofta ha pressad potatis till eller ris.
    Martina

Liknande trådar

  1. Fryst torsk och fryst bladspenat...
    By 26november in forum Mat & dryck
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-08-26, 07:53
  2. Nu har jag fryst
    By *CuP* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-09, 22:58
  3. Fryst högrev
    By Li-- in forum Mat & dryck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-12, 20:52
  4. Fryst lax..
    By Busluren in forum Mat & dryck
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-10-19, 17:32
  5. Fryst
    By Terese A in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-14, 14:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar