livslängd på tvättmaskin
Hem & fritid
  1. anonymt namn
    #1

    livslängd på tvättmaskin

    Hur länge brukar en tvättmaskin hålla? Jag sitter i telefon och försöker få tag på en reperatör. Vi har haft vår i 4½ år. Vet ju inte felet ännu och vad det kostar, överlat sådär, tror ni det är lönt att laga eller är det bättre ekonomi att köpa en ny?
  2. 1
    livslängd på tvättmaskin Hur länge brukar en tvättmaskin hålla? Jag sitter i telefon och försöker få tag på en reperatör. Vi har haft vår i 4½ år. Vet ju inte felet ännu och vad det kostar, överlat sådär, tror ni det är lönt att laga eller är det bättre ekonomi att köpa en ny?
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2
    Är i samma sits som du - den gamla har lagt av. Men den är hårt sliten av många tvättar och då kortar man livslängden. Har fått lära mig att man på normalmaskiner ska vänta 20-30 minuter mellan tvättarna! Motorn behöver svalna och vila (sic!) mellan varven... och om man inte gör det så sliter man ut den fortare.

    Vi fick domen; bränd motor och förmodligen något datorfel också = 3000 kr + okänd summa/förmodligen lika mkt till -> vi köper ny tvättmaskin och låter den nya vila mellan tvättarna
  4. 2
    Är i samma sits som du - den gamla har lagt av. Men den är hårt sliten av många tvättar och då kortar man livslängden. Har fått lära mig att man på normalmaskiner ska vänta 20-30 minuter mellan tvättarna! Motorn behöver svalna och vila (sic!) mellan varven... och om man inte gör det så sliter man ut den fortare.

    Vi fick domen; bränd motor och förmodligen något datorfel också = 3000 kr + okänd summa/förmodligen lika mkt till -> vi köper ny tvättmaskin och låter den nya vila mellan tvättarna
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3

    Köpa ny.

    Jag var där i våras, 4½ år gammal Whirlpool som brann i kretskortet. 2700 för att laga det. *gah* Det blev en E-lux Inspire på 7kg istället och jag är som nykär.
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  6. 3
    Köpa ny. Jag var där i våras, 4½ år gammal Whirlpool som brann i kretskortet. 2700 för att laga det. *gah* Det blev en E-lux Inspire på 7kg istället och jag är som nykär.
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4

    Vila?? *rotflmao*

    Haha, då vet jag varför min whirlpool brann i kretskortet...*himlar med ögonen*
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  8. 4
    Vila?? *rotflmao* Haha, då vet jag varför min whirlpool brann i kretskortet...*himlar med ögonen*
  9. Medlem sedan
    Apr 2000
    #5
    Ojojoj, stackars våran tvättmaskin. Den måste ju vara jättetrött som ofta får köra flera tvättar på raken...
  10. 5
    Ojojoj, stackars våran tvättmaskin. Den måste ju vara jättetrött som ofta får köra flera tvättar på raken...
  11. Medlem sedan
    Dec 2003
    #6
    Vi hade våran i 5år sen var det bara att byta.
  12. 6
    Vi hade våran i 5år sen var det bara att byta.
  13. Medlem sedan
    Mar 1998
    #7
    Men herreguuuuud! Hur fanken ska man då hinna tvätta all tvätt på en eller två dagar?????
    Här liknar det mer att vi knappt hinner få ur en tvätt innan vi laddar nästa. Det ska va nån karl som aldrig tvättar till den fiffiga idén.
  14. 7
    Men herreguuuuud! Hur fanken ska man då hinna tvätta all tvätt på en eller två dagar?????
    Här liknar det mer att vi knappt hinner få ur en tvätt innan vi laddar nästa. Det ska va nån karl som aldrig tvättar till den fiffiga idén.
  15. Medlem sedan
    Mar 1998
    #8
    Den vi hade med oss från lägenheten till huset höll i 4,5 år men den som stod där när vi flyttade in (som vi bytte ut mot vår nya och som vi ställde tillbaka när vår nya la av...) den är en gammal Zanuzzi från början av 80-talet gissar jag på.
  16. 8
    Den vi hade med oss från lägenheten till huset höll i 4,5 år men den som stod där när vi flyttade in (som vi bytte ut mot vår nya och som vi ställde tillbaka när vår nya la av...) den är en gammal Zanuzzi från början av 80-talet gissar jag på.
  17. Medlem sedan
    Sep 2002
    #9
    Det _finns_ maskiner som klarar ständiga tvättar. Det har med konstruktionen att göra - tänk tvättmaskiner i hyreshus. Men då måste man aktivt välja en sådan maskin för hushållsbruk... och betala för det...

    Ja det ska till män till så korkade konstruktioner. Lika väl som att silarna oftast är helt omöjligt pilligt små att få nåt bra tag i så att man kan öppna dem öht. Det krävs starka manliga nypor för att öppna dem...NÄR får vi fler kvinnliga konstruktörer som testöppnar sånt med svaga fingrar och långa naglar undrar jag.
  18. 9
    Det _finns_ maskiner som klarar ständiga tvättar. Det har med konstruktionen att göra - tänk tvättmaskiner i hyreshus. Men då måste man aktivt välja en sådan maskin för hushållsbruk... och betala för det...

    Ja det ska till män till så korkade konstruktioner. Lika väl som att silarna oftast är helt omöjligt pilligt små att få nåt bra tag i så att man kan öppna dem öht. Det krävs starka manliga nypor för att öppna dem...NÄR får vi fler kvinnliga konstruktörer som testöppnar sånt med svaga fingrar och långa naglar undrar jag.
  19. Medlem sedan
    Sep 2002
    #10
    Whirlpool? Värsta skitet. Jag älskade den Cylinda som satt i en lgh vi bodde i ett slag *drömmer mig tillbaka*

    Men nu har jag fått en ny fin Siemens (och jag kommer _inte_ ihåg sifferkombinationen för just den modellen. NÄR ska de fatta att de ska döpa modellerna så att man förstår vad de heter? Ingen mer än IKEA har snappat det) som jag ska hem och provtvätta i ikväll.
  20. 10
    Whirlpool? Värsta skitet. Jag älskade den Cylinda som satt i en lgh vi bodde i ett slag *drömmer mig tillbaka*

    Men nu har jag fått en ny fin Siemens (och jag kommer _inte_ ihåg sifferkombinationen för just den modellen. NÄR ska de fatta att de ska döpa modellerna så att man förstår vad de heter? Ingen mer än IKEA har snappat det) som jag ska hem och provtvätta i ikväll.
  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #11

    TT är bra än så länge

    om än lite personlig. Den verkar också behöva vila emellanåt...

    Ja, det där med namnen! Alltså, kan de inte heta Siemens Kerstin och Whirlpool Tore och såntdär? Hur svårt kan det vara? Samma när man köper dörrar och fönster kan jag berätta, då heter de också helt omöjliga bokstavs- och sifferkombinationer. Hallå, jag vill köpa fönstret Lisen som passar ihop med dubbeldörren Lasse, tack!!!
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  22. 11
    TT är bra än så länge om än lite personlig. Den verkar också behöva vila emellanåt...

    Ja, det där med namnen! Alltså, kan de inte heta Siemens Kerstin och Whirlpool Tore och såntdär? Hur svårt kan det vara? Samma när man köper dörrar och fönster kan jag berätta, då heter de också helt omöjliga bokstavs- och sifferkombinationer. Hallå, jag vill köpa fönstret Lisen som passar ihop med dubbeldörren Lasse, tack!!!
  23. Medlem sedan
    Mar 1998
    #12
    Den nya var en sån ursvår variant att öppna. man skulle egentligen stänga av strömmen också...
    = krångel. Den gamla Zanuzzin är bara en enkel ratt på en enkel lucka och den rensar man med glädje.
  24. 12
    Den nya var en sån ursvår variant att öppna. man skulle egentligen stänga av strömmen också...
    = krångel. Den gamla Zanuzzin är bara en enkel ratt på en enkel lucka och den rensar man med glädje.

Liknande trådar

  1. Livslängd på batteri?
    By ~Trixie~ in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-03-22, 23:16
  2. Livslängd på tvättmaskin
    By Anonym in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-09, 15:13
  3. spermiernas livslängd
    By decemberbebis. in forum Försöker bli med barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-10, 14:27
  4. Bilbarnstolars livslängd?
    By Skrållan med Elsa in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-18, 06:46
  5. Livslängd på dammsugare?
    By Anna in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-04, 22:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar