Stanna hemma vid vab?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    Stanna hemma vid vab?

    Var drar man gränsen för att stanna hemma och vabba eller inte...Har varit hemma med femåringen några dagar, och de är på mig på jobbet att komma tillbaka.."har h*n inte feber på dagen så är det väl ingen fara". Femåringen är rätt pigg hela dagen, dock enormt hostig, men på nätterna låter h*n som ett blåsrör..det piper i luftrören och det hostas hela tiden..klagar på "ont i pannan" flera gånger per natt. Men på dagen är det ganska full fart igen. Så var drar man gränsen för att stanna hemma, hur gör ni?
  2. 1
    Stanna hemma vid vab? Var drar man gränsen för att stanna hemma och vabba eller inte...Har varit hemma med femåringen några dagar, och de är på mig på jobbet att komma tillbaka.."har h*n inte feber på dagen så är det väl ingen fara". Femåringen är rätt pigg hela dagen, dock enormt hostig, men på nätterna låter h*n som ett blåsrör..det piper i luftrören och det hostas hela tiden..klagar på "ont i pannan" flera gånger per natt. Men på dagen är det ganska full fart igen. Så var drar man gränsen för att stanna hemma, hur gör ni?
  3. Medlem sedan
    Dec 2000
    #2
    Hmm, svårt det där, har varit i den sitsen flera gånger!
    Men min erfarenhet säger mig att ditt barn ännu inte är friskt, så låter du han/henne gå till dagis eller skola för tidigt så kommer du säkert att få vara hemma snart igen, kanske med ett ännu sjukare barn!
  4. 2
    Hmm, svårt det där, har varit i den sitsen flera gånger!
    Men min erfarenhet säger mig att ditt barn ännu inte är friskt, så låter du han/henne gå till dagis eller skola för tidigt så kommer du säkert att få vara hemma snart igen, kanske med ett ännu sjukare barn!
  5. m00n
    #3
    Barnet ska vara friskt när det går tilldagis, hellre dtanna hemma en dag för mycke... Att det är piggt på dagen är en sak, men blir det dåligt med sömn pga hosta och andningssvårigheter, hur ska man då orka en busig dag på dagis??
  6. 3
    Barnet ska vara friskt när det går tilldagis, hellre dtanna hemma en dag för mycke... Att det är piggt på dagen är en sak, men blir det dåligt med sömn pga hosta och andningssvårigheter, hur ska man då orka en busig dag på dagis??
  7. Medlem sedan
    Jun 2007
    #4
    Nej jag vet ju alla regler, men det är svårt när kollegor ifrågasätter och man tänker att kanske ändå man borde jobba...när man kollar på sin femåring som hoppar glatt i soffan på dagen typ. Men på nätterna är det bara medicin och hemska hostningar hela tiden..och "ont i pannan".
  8. 4
    Nej jag vet ju alla regler, men det är svårt när kollegor ifrågasätter och man tänker att kanske ändå man borde jobba...när man kollar på sin femåring som hoppar glatt i soffan på dagen typ. Men på nätterna är det bara medicin och hemska hostningar hela tiden..och "ont i pannan".
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5

    stanna hemma

    är vad jag skulle ha gjort. Barnet låter inte alls frisk, var hemma och kurera är mitt råd.
  10. 5
    stanna hemma är vad jag skulle ha gjort. Barnet låter inte alls frisk, var hemma och kurera är mitt råd.
  11. Medlem sedan
    Sep 2004
    #6
    1-2 dagar feberfri. Det räcker inte att bli "frisk" man ska hinna återhämta sig också, speciellt när man är liten och skör. Och 1 dag för återhämtning är väl det minsta man kan få tycker jag.

    Tolerans för barn och sjukdom tycker jag har verkar bli hårdare. Nu ska man låta sjuka barn gå till dagis.
  12. 6
    1-2 dagar feberfri. Det räcker inte att bli "frisk" man ska hinna återhämta sig också, speciellt när man är liten och skör. Och 1 dag för återhämtning är väl det minsta man kan få tycker jag.

    Tolerans för barn och sjukdom tycker jag har verkar bli hårdare. Nu ska man låta sjuka barn gå till dagis.
  13. Medlem sedan
    Jun 2007
    #7
    Men om man då inte har feber, då verkar det inte räknas riktigt... Just när man är så pigg på dagarna, men nätterna är hemska.
  14. 7
    Men om man då inte har feber, då verkar det inte räknas riktigt... Just när man är så pigg på dagarna, men nätterna är hemska.
  15. Medlem sedan
    Sep 2004
    #8
    Alla får ju inte feber men kan vara dåliga iaf. En femåring ska ju orka med dagarna på dagis och är sömnen dålig av hosta och annat så är det väl bättre att få vara hemma och krya på sig. Jag hade varit hemma. Man tjänar ju på det i längden.
  16. 8
    Alla får ju inte feber men kan vara dåliga iaf. En femåring ska ju orka med dagarna på dagis och är sömnen dålig av hosta och annat så är det väl bättre att få vara hemma och krya på sig. Jag hade varit hemma. Man tjänar ju på det i längden.
  17. m00n
    #9
    Kanske dags att gå till doktorn? Ont i pannan kan ju vara en bihåleinflammation som behöver behandlas... det kan man även få hosta av, särskillt nattetid då snoret och varet i näsan rinner ner i svaljet...
  18. 9
    Kanske dags att gå till doktorn? Ont i pannan kan ju vara en bihåleinflammation som behöver behandlas... det kan man även få hosta av, särskillt nattetid då snoret och varet i näsan rinner ner i svaljet...
  19. Medlem sedan
    Jun 2007
    #10
    Jo ni har helt rätt, jag håller med självklart men när kollegorna och ens närmaste ifrågasätter blir man osäker..
  20. 10
    Jo ni har helt rätt, jag håller med självklart men när kollegorna och ens närmaste ifrågasätter blir man osäker..
  21. Medlem sedan
    Mar 2004
    #11
    Du har ingen annan som kan vara hemma med henne? Om hon mår OK på dagarna så är det ju inte så viktigt att det är just du som är hemma med henne, även om hon är för krasslig för att gå till dagis.

    och till kollegerna får du hälsa att ifall jobbet betalar barnvakt hemma, så kan du komma :-)
  22. 11
    Du har ingen annan som kan vara hemma med henne? Om hon mår OK på dagarna så är det ju inte så viktigt att det är just du som är hemma med henne, även om hon är för krasslig för att gå till dagis.

    och till kollegerna får du hälsa att ifall jobbet betalar barnvakt hemma, så kan du komma :-)
  23. Medlem sedan
    Sep 2002
    #12
    Det hade jag gått till jobbet på. Och pallat upp barnet högt under huvudet på nätterna, gett nässpray i fulldos i 10 dagar och alvedon (för att mildra "ont i pannan"). Om man ska vara hemma så länge de hostar om nätterna, tja då lär vi inte se mycket av småbarnsföräldrarna på jobbet... det tar tid för kroppen att bli av med sånt, men man är ju inte dödssjuk precis
  24. 12
    Det hade jag gått till jobbet på. Och pallat upp barnet högt under huvudet på nätterna, gett nässpray i fulldos i 10 dagar och alvedon (för att mildra "ont i pannan"). Om man ska vara hemma så länge de hostar om nätterna, tja då lär vi inte se mycket av småbarnsföräldrarna på jobbet... det tar tid för kroppen att bli av med sånt, men man är ju inte dödssjuk precis

Liknande trådar

  1. Svinflunsan - stanna hemma?
    By Anonym in forum Etik & moral
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-10-04, 22:20
  2. Stanna hemma...
    By älskadeparvel in forum _0906 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-29, 13:19
  3. Vem ska stanna hemma av oss?!?
    By pyre_lena in forum Resesnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-05, 07:34
  4. Vem ska stanna hemma av oss?!?
    By pyre_lena in forum Många barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-04, 12:39
  5. Stanna hemma?
    By MiaNyfiken in forum Ordet är fritt
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2007-03-21, 14:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar