Ang. sterilisering (kvinna nu)
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2000
    #1

    Ang. sterilisering (kvinna nu)

    Jag vet att jag har fråga förr, men mitt minne börjar likna ett teflonminne just nu (ingenting fastnar).

    Hur lång tid tar det att utföra själva ingreppet för en kvinna som vill sterilisera sig? Och måste man vara sjukskriven efter - i så fall... hur långe?
    KMCB m. Minior 8 år & Junior 13 år


    Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla.
    Hjalmar Söderberg - Doktor Glas


    Fördomar sparar verkligen tid.
    Man kan bilda sig uppfattningar utan att bekanta sig med fakta.
    E. B. White
  2. 1
    Ang. sterilisering (kvinna nu) Jag vet att jag har fråga förr, men mitt minne börjar likna ett teflonminne just nu (ingenting fastnar).

    Hur lång tid tar det att utföra själva ingreppet för en kvinna som vill sterilisera sig? Och måste man vara sjukskriven efter - i så fall... hur långe?
  3. Medlem sedan
    Aug 1999
    #2
    Jag var på sjukhuset halva dagen, och var rätt nöjd att jag kunde ta ledigt dagen efter, även om jag hade kunnat gå och jobbat om det varit kris. Själva opretationen tror jag går väldigt snabbt.
  4. 2
    Jag var på sjukhuset halva dagen, och var rätt nöjd att jag kunde ta ledigt dagen efter, även om jag hade kunnat gå och jobbat om det varit kris. Själva opretationen tror jag går väldigt snabbt.
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3
    Tack för svaret!

    Jag blev lite fundersam när det stog "en till ett par dagar" på netdoktor.se. Såg framför mig en längre sjukhusvistelse än vid mina snitt
  6. 3
    Tack för svaret!

    Jag blev lite fundersam när det stog "en till ett par dagar" på netdoktor.se. Såg framför mig en längre sjukhusvistelse än vid mina snitt
  7. D©lphin
    #4

    Jag op mig ons morgon

    och kom hem fred lunch
  8. 4
    Jag op mig ons morgon och kom hem fred lunch
  9. Medlem sedan
    Oct 1999
    #5
    kom till operation 8 åkte hem 12. Operationen utfördes en tisdag sen var jag sjukskriven veckan ut, jobbar inom vården.
  10. 5
    kom till operation 8 åkte hem 12. Operationen utfördes en tisdag sen var jag sjukskriven veckan ut, jobbar inom vården.

Liknande trådar

  1. Kvinna dog efter sterilisering
    By skanetjej in forum Ordet är fritt
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2011-01-28, 12:07
  2. Sterilisering kvinna?
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-15, 14:35
  3. sterilisering?
    By Anonym in forum Kärlek & relationer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-08-31, 22:04
  4. sterilisering
    By buslusan in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 08:08
  5. sterilisering (man)
    By LaMa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-30, 23:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar