Hus för två familjer?
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Aug 2002
    #1

    Hus för två familjer?

    Hej,
    vi och min syrras famij vill bygga ett hus tillsammans, men vi har inte hittat något som passar in på vad vill ha (alla är så små!). Har någon annan erfarenhet av att bygga flerfamiljhus? Tips på företag? Här är vad vi vill ha:

    - Två separata ingångar
    - Två kök
    - Minst 100 kvm per våning/del
    - Gärna 4 sovrum/arbetsrum i varje del

    /Jessica
  2. 1
    Hus för två familjer? Hej,
    vi och min syrras famij vill bygga ett hus tillsammans, men vi har inte hittat något som passar in på vad vill ha (alla är så små!). Har någon annan erfarenhet av att bygga flerfamiljhus? Tips på företag? Här är vad vi vill ha:

    - Två separata ingångar
    - Två kök
    - Minst 100 kvm per våning/del
    - Gärna 4 sovrum/arbetsrum i varje del

    /Jessica
  3. Medlem sedan
    Nov 2001
    #2
    Kan ni inte ta kontakt med en arkitekt? Vad jag förstått behöver det inte bli så fasligt dyrt. Alternativt prata med någon av de vanliga hustillverkarna och prata om era önskemål. De har ju också arkitekter.
  4. 2
    Kan ni inte ta kontakt med en arkitekt? Vad jag förstått behöver det inte bli så fasligt dyrt. Alternativt prata med någon av de vanliga hustillverkarna och prata om era önskemål. De har ju också arkitekter.
  5. Medlem sedan
    Mar 2000
    #3
    Måste ni bygga nytt? Jag har själv bott i en om- och utbyggd tvåvåningsvilla i s k generationsboende. Vi bodde i varsin våning med varsin ingång. Två separata boenden men med trappen mellan våningarna kvar, dock inbyggd och med ljudisolering. Annars finns det väl vanliga parhus, inte helt ovanligt.
  6. 3
    Måste ni bygga nytt? Jag har själv bott i en om- och utbyggd tvåvåningsvilla i s k generationsboende. Vi bodde i varsin våning med varsin ingång. Två separata boenden men med trappen mellan våningarna kvar, dock inbyggd och med ljudisolering. Annars finns det väl vanliga parhus, inte helt ovanligt.

Liknande trådar

  1. hur ser det ut i era familjer
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2011-07-07, 21:45
  2. Två familjer i ett hus!
    By Barman in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-07-26, 17:49
  3. 14 familjer
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-08, 14:52
  4. 40 familjer!!!
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-01-15, 16:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar