Flugor inomhus NU?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 2002
    #1

    Flugor inomhus NU?

    Varför har jag plötsligt en fluga eller två inne i lägenheten som surrar omkring? Är väl inte säsong för dom nu heller? När jag lyckas jaga ut dom (för dom är väldigt svårslagna) så är det lugnt ett par dagar och sen kommer en ny. Kan dom ha lagt ägg nånstans? Stora är dom också.
    Om du bara gör det du alltid har gjort, kommer du bara att få det du alltid har haft.
  2. 1
    Flugor inomhus NU? Varför har jag plötsligt en fluga eller två inne i lägenheten som surrar omkring? Är väl inte säsong för dom nu heller? När jag lyckas jaga ut dom (för dom är väldigt svårslagna) så är det lugnt ett par dagar och sen kommer en ny. Kan dom ha lagt ägg nånstans? Stora är dom också.
  3. Medlem sedan
    Aug 2007
    #2
    vi har haft både geting och fluga inne på jobbet, de är väldigt slöa och sega. Jag tror att de letar efter övervintringsställen, och att hösten har varit så pass varm so far att de inte behövt övervintra ännu
  4. 2
    vi har haft både geting och fluga inne på jobbet, de är väldigt slöa och sega. Jag tror att de letar efter övervintringsställen, och att hösten har varit så pass varm so far att de inte behövt övervintra ännu
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3

    Ja men dessa

    är inte sega alls. De surrar runt som galningar och går därfor inte att slå. Inte kul att vakna tidigt på morgonen av en sån ju!
    Om du bara gör det du alltid har gjort, kommer du bara att få det du alltid har haft.
  6. 3
    Ja men dessa är inte sega alls. De surrar runt som galningar och går därfor inte att slå. Inte kul att vakna tidigt på morgonen av en sån ju!
  7. Medlem sedan
    Oct 2001
    #4

    En kompis hade haft

    en geting inne hos sig för en vecka sedan! Och hon är allergisk och den rackaren lyckades sätta sig på hennes arm av alla ställen!
    Men det gick bra, hon fick bort den ganska snabbt.
    Blomflugor hade jag för ett tag sedan men nu tycks dom ha flytt fältet tack och lov.
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  8. 4
    En kompis hade haft en geting inne hos sig för en vecka sedan! Och hon är allergisk och den rackaren lyckades sätta sig på hennes arm av alla ställen!
    Men det gick bra, hon fick bort den ganska snabbt.
    Blomflugor hade jag för ett tag sedan men nu tycks dom ha flytt fältet tack och lov.
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5

    Blomflugor

    har jag också, på diskbänken, men de här stora är värre. Undrar om det sitter massor med ägg i nåt fönster eller nåt.
    Om du bara gör det du alltid har gjort, kommer du bara att få det du alltid har haft.
  10. 5
    Blomflugor har jag också, på diskbänken, men de här stora är värre. Undrar om det sitter massor med ägg i nåt fönster eller nåt.
  11. Medlem sedan
    Oct 2001
    #6

    Ja, en kväll

    hade vi riktig flugjakt i sovrummet. Du vet man hör eländet men ser den inte!
    Tog ett bra tag innan vi fick död på den rackaren, det går ju inte att sova med en surrande fluga i rummet!
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  12. 6
    Ja, en kväll hade vi riktig flugjakt i sovrummet. Du vet man hör eländet men ser den inte!
    Tog ett bra tag innan vi fick död på den rackaren, det går ju inte att sova med en surrande fluga i rummet!
  13. Medlem sedan
    Nov 2002
    #7

    Nej det är

    väldigt irriterande!
    Om du bara gör det du alltid har gjort, kommer du bara att få det du alltid har haft.
  14. 7
    Nej det är väldigt irriterande!
  15. Medlem sedan
    Sep 2002
    #8
    Mmm och myggor! Ur led är tiden.
  16. 8
    Mmm och myggor! Ur led är tiden.
  17. Medlem sedan
    Jun 2005
    #9
    Fluginvasion här!

    Yngste sonens rum har sen några veckors tid drabbats av fluginvasion med jämna mellanrum.

    Vi har dammsugit upp flugorna, och dammsugit upp radar i dammsugaren.

    Sen sprejat med radar i rummet.

    Men, de kommer tbx ändå. Dock är det nu typ 3 dar sen sist....

    Antar att det ligger ett muslik på vinden eller en ekorre eller så.

    Äckligt är det med ett rum med hundra flugor i taket....
  18. 9
    Fluginvasion här!

    Yngste sonens rum har sen några veckors tid drabbats av fluginvasion med jämna mellanrum.

    Vi har dammsugit upp flugorna, och dammsugit upp radar i dammsugaren.

    Sen sprejat med radar i rummet.

    Men, de kommer tbx ändå. Dock är det nu typ 3 dar sen sist....

    Antar att det ligger ett muslik på vinden eller en ekorre eller så.

    Äckligt är det med ett rum med hundra flugor i taket....
  19. Medlem sedan
    Jul 2003
    #10

    Vi har myggor än!

    Så fort jag öppnar altandörren kommer de in och sen sitter de på samma fläck i flera dar tills de dör!Såg en fjäril häromdan också. Myrorna börjar dock sin vana trogen komma inomhus nu...Förresten så har vi blommande maskrosor också!
    När!?
  20. 10
    Vi har myggor än! Så fort jag öppnar altandörren kommer de in och sen sitter de på samma fläck i flera dar tills de dör!Såg en fjäril häromdan också. Myrorna börjar dock sin vana trogen komma inomhus nu...Förresten så har vi blommande maskrosor också!
  21. Medlem sedan
    Oct 2001
    #11
    Flugor har jag inte sett på ett tag men slöa äckliga myggor har vi.
  22. 11
    Flugor har jag inte sett på ett tag men slöa äckliga myggor har vi.

Liknande trådar

  1. dör som flugor...
    By 0rcid in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-03-11, 17:54
  2. Två flugor...
    By Hemingway in forum Sex & erotik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-01, 20:39
  3. Flugor
    By STÄDTIPS in forum _0807 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-30, 08:53
  4. Hatar flugor!
    By Anki33 in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-23, 09:42
  5. Flugor!!!
    By ~LisaMarie~ in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-06-23, 12:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar