En sorts film att printa
Ordet är fritt
  1. magnolia
    #1

    En sorts film att printa

    text på som sedan går att överföra till vägg, finns det att köpa? Jag vill inte köpa färdigtryckta floskler utan vill printa ut mina egna! Visst måste det väl finnas den typen av papper?
  2. 1
    En sorts film att printa text på som sedan går att överföra till vägg, finns det att köpa? Jag vill inte köpa färdigtryckta floskler utan vill printa ut mina egna! Visst måste det väl finnas den typen av papper?
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2

    Ja det finns

    fast fråga mig inte var. Men jag har sett att det finns on-demand på såna, på samma ställe där du kan beställa färdiga floskler. Det var inte gratis direkt, men det blir ju snyggt. Nån av alla de där lantligt-vitt-inredning-över-webben-butikerna var det. Hör efter på Hus&Hem så får du säkert svar.
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  4. 2
    Ja det finns fast fråga mig inte var. Men jag har sett att det finns on-demand på såna, på samma ställe där du kan beställa färdiga floskler. Det var inte gratis direkt, men det blir ju snyggt. Nån av alla de där lantligt-vitt-inredning-över-webben-butikerna var det. Hör efter på Hus&Hem så får du säkert svar.
  5. Medlem sedan
    Oct 2007
    #3
    Det finns tryckerier som gör sånt.
  6. 3
    Det finns tryckerier som gör sånt.
  7. magnolia
    #4
    Aha, så man måste vända sig till ett tryckeri? Vad synd. Jag hade velat kunna printa här hemma! Tack för svar!
  8. 4
    Aha, så man måste vända sig till ett tryckeri? Vad synd. Jag hade velat kunna printa här hemma! Tack för svar!
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5

    Meckigt men

    det går ju att skriva ut på papper, sen tar man en brytkniv och ett skärunderlag, skär ut bokstäverna, och svampar dem på väggen. (Då får du lämna små broar av papper till innanmätet i tex D, och svampa över de vita strecken efteråt.)
    Om du sprejar papperet med lack innan du skär så håller det bättre.
    aka Sulan
  10. 5
    Meckigt men det går ju att skriva ut på papper, sen tar man en brytkniv och ett skärunderlag, skär ut bokstäverna, och svampar dem på väggen. (Då får du lämna små broar av papper till innanmätet i tex D, och svampa över de vita strecken efteråt.)
    Om du sprejar papperet med lack innan du skär så håller det bättre.
  11. magnolia
    #6
    Du verkar vara ganska många snäpp pyssligare än jag! Nä, skära med kniv låter arbetsamt eftersom jag tänkte mig en lite längre text (kanske 30-40 bokstäver) och dessutom i skrivstil.
  12. 6
    Du verkar vara ganska många snäpp pyssligare än jag! Nä, skära med kniv låter arbetsamt eftersom jag tänkte mig en lite längre text (kanske 30-40 bokstäver) och dessutom i skrivstil.
  13. magnolia
    #7
    Ja! Just det! Man kan ju faktiskt beställa precis vilken text man vill, men som du säger så är det ju inte jättebilligt. Tack!
  14. 7
    Ja! Just det! Man kan ju faktiskt beställa precis vilken text man vill, men som du säger så är det ju inte jättebilligt. Tack!
  15. Medlem sedan
    Dec 2003
    #8

    Inte pysslig!

    annat än när det gäller bokstäver! Den här metoden passar ju definitivt bäst för enstaka ord... i hyfsat enkla typsnitt. Jag har gjort det på vår brevlåda.
    aka Sulan
  16. 8
    Inte pysslig! annat än när det gäller bokstäver! Den här metoden passar ju definitivt bäst för enstaka ord... i hyfsat enkla typsnitt. Jag har gjort det på vår brevlåda.
  17. Medlem sedan
    Feb 2005
    #9
    Här kan du beställa egen text färdig:
    http://www.vimsadekor.se/butik/
    Inte precis vad du frågade efter men ett alternativ.
  18. 9
    Här kan du beställa egen text färdig:
    http://www.vimsadekor.se/butik/
    Inte precis vad du frågade efter men ett alternativ.
  19. Medlem sedan
    Oct 2007
    #10
    Men det finns film i A4-format man kan skriva ut hemma på. Kolla bara att det är rätt film till din skrivare. Det skiljer mellan laser och bläcktråle en del. Bläcktråleskrivaren kladdar på fel film.
  20. 10
    Men det finns film i A4-format man kan skriva ut hemma på. Kolla bara att det är rätt film till din skrivare. Det skiljer mellan laser och bläcktråle en del. Bläcktråleskrivaren kladdar på fel film.

Liknande trådar

  1. Filfråga en film en vecker film
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-09, 06:21
  2. Vet ni var man kan printa
    By fiia in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-23, 16:25
  3. Scrap - alfabet att printa
    By marie_70 in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-12, 20:46
  4. tomma kalenderblad att printa
    By Zirie in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-22, 21:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar