Julpyssel?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Julpyssel?

    Nu när den första snön har fallit börjar det klia i fingrarna efter att pyssla lite inför jul. Har dock inte gjort det sedan jag var barn, så hur gör man nu igen? Smällkarameller tror jag att jag har pejl på, men sådana där korgar av glanspapper som man liksom"flätar" ihop, hur gör man?

    Finns det någon sida på nätet som ger tips på hur man gör de vanligaste pysslen inför jul?
  2. 1
    Julpyssel? Nu när den första snön har fallit börjar det klia i fingrarna efter att pyssla lite inför jul. Har dock inte gjort det sedan jag var barn, så hur gör man nu igen? Smällkarameller tror jag att jag har pejl på, men sådana där korgar av glanspapper som man liksom"flätar" ihop, hur gör man?

    Finns det någon sida på nätet som ger tips på hur man gör de vanligaste pysslen inför jul?
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2

    Jag gillar

    www.skapligtenkelt.se - där finns det t o m en egen rubrik för julpyssel.
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  4. 2
    Jag gillar www.skapligtenkelt.se - där finns det t o m en egen rubrik för julpyssel.
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Mitt tips är att man klipper ut stjärnor i papper, så vändr man papperstjärnan i först vaten och sedan strösocker, sen lägger du dem på en tidning för torkning, gör et hål med en synål, trär i en tråd och voila så har du gliitiga snöstjärnor.

    Googla på julpyssel, finns hur mycket som helst! Men dessa stjärnor jag tipsar om kan man inte misslyckas med, men de ser så vackra ut!
  6. 3
    Mitt tips är att man klipper ut stjärnor i papper, så vändr man papperstjärnan i först vaten och sedan strösocker, sen lägger du dem på en tidning för torkning, gör et hål med en synål, trär i en tråd och voila så har du gliitiga snöstjärnor.

    Googla på julpyssel, finns hur mycket som helst! Men dessa stjärnor jag tipsar om kan man inte misslyckas med, men de ser så vackra ut!
  7. Medlem sedan
    Oct 2002
    #4
    Det där tipset ska jag definitivt ta till mig och testa! Det låter som om det kan bli riktigt fint.
  8. 4
    Det där tipset ska jag definitivt ta till mig och testa! Det låter som om det kan bli riktigt fint.
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    ja det ser proffsigt ut, blir kanonfint de glittrar om solen skiner på dem och så enkelt.
  10. 5
    ja det ser proffsigt ut, blir kanonfint de glittrar om solen skiner på dem och så enkelt.

Liknande trådar

  1. Julpyssel???
    By Jenny_ in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-05, 08:06
  2. Julpyssel
    By Vovven med 2 valpar in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-03, 16:33
  3. OT Julpyssel
    By skanetjej in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-01, 22:11
  4. OT Julpyssel
    By skanetjej in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-30, 21:55
  5. Julpyssel
    By Vänamön in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-22, 10:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar