Tårtbild
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Jun 2005
    #1

    Tårtbild

    finns snart i mitt album...

    Sugarpasten var jobbig att knåda,trodde att armarna skulle ramla av minst sagt

    Blev sådär nöjd med spritsningen men ja det var ju första gången och sambon blev nöjd,den gick hem hos gästerna
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  2. 1
    Tårtbild finns snart i mitt album...

    Sugarpasten var jobbig att knåda,trodde att armarna skulle ramla av minst sagt

    Blev sådär nöjd med spritsningen men ja det var ju första gången och sambon blev nöjd,den gick hem hos gästerna
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2
    Jag brukar micra sp´n lite,då blir den supersmidig att jobba med tycker jag. Kul med golftårta.
  4. 2
    Jag brukar micra sp´n lite,då blir den supersmidig att jobba med tycker jag. Kul med golftårta.
  5. Medlem sedan
    Jun 2000
    #3

    Jättefin tårta!

    Håller med om att det är jobbigt att knåda. Jag brukar också micra den lite men iom att jag blandar i en massa marsipan så blir den ändå riktigt tung att knåda. Det tar ju ett tag att knåda in färgen också!

    Men tårtan var riktigt cool, man kan göra så otroligt mycket med tårtorna, jag är helt frälst, kämpar för att hitta orsaker till att få göra en *skrattar*
    Alex 040628 och Alicia 091031

    Besök vår hemsida!
    http://www.kangas-nilsson.se
  6. 3
    Jättefin tårta! Håller med om att det är jobbigt att knåda. Jag brukar också micra den lite men iom att jag blandar i en massa marsipan så blir den ändå riktigt tung att knåda. Det tar ju ett tag att knåda in färgen också!

    Men tårtan var riktigt cool, man kan göra så otroligt mycket med tårtorna, jag är helt frälst, kämpar för att hitta orsaker till att få göra en *skrattar*
  7. Medlem sedan
    Jun 2005
    #4

    Jo det var kul

    sp:n var smidig men jobbade in färg i den och det var jobbigt...jaja man kan ju hoppas på muskler*s*
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  8. 4
    Jo det var kul sp:n var smidig men jobbade in färg i den och det var jobbigt...jaja man kan ju hoppas på muskler*s*
  9. Medlem sedan
    Jun 2005
    #5

    Tack så mycket

    Sp:n var smidig men det där j*kla färgknådandet alltså...som det skrevs ang sp man hinner gå igenom hela arsenalen av fula ord*s*

    Jag blandar inte i marsipan då sambon är allergisk mot det...

    "sprickan" i sp:n hoppas jag var en engångsgrej...

    Ja göra tårta var kul...ska def göra fler

    Denna fick jag av sambon http://www.lakeland.co.uk/product.aspx/kitchenideas/exclusives!11521

    Plus att han köpte sånt som man lägger ovanpå tårtan för att göra mönster med vaniljsocker eller liknande...schabloner
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  10. 5
    Tack så mycket Sp:n var smidig men det där j*kla färgknådandet alltså...som det skrevs ang sp man hinner gå igenom hela arsenalen av fula ord*s*

    Jag blandar inte i marsipan då sambon är allergisk mot det...

    "sprickan" i sp:n hoppas jag var en engångsgrej...

    Ja göra tårta var kul...ska def göra fler

    Denna fick jag av sambon http://www.lakeland.co.uk/product.aspx/kitchenideas/exclusives!11521

    Plus att han köpte sånt som man lägger ovanpå tårtan för att göra mönster med vaniljsocker eller liknande...schabloner
  11. Medlem sedan
    Jun 2000
    #6

    Vilken sambo du har!

    Jag fyller år i morgon och kan bara hoppas att karlsloken kan hitta på nått sånt roligt att köpa. Nu har han ju ännu inte köpt något (vad jag vet iaf, han har inte haft tid på senaste) och han jobbar till 20 i kväll så jag gissar på att jag får vara utan present just nu. Men då har jag bara mer tid att hinta om något roligt att göra tårtor med

    Sprickor hör till i början. Jag säger så iaf för jag har inte lyckats utan att få sprickor än (har gjort två tårtor med SP än så länge) det måste höra till

    Har precis vart inne och lagt ännu en beställning på kakburken. Hämtade ut den förra igår, men hade lyckats beställa fel rosa färg till en kompis tårta så det var ju bara att beställa ny... och så passade jag på att köpa lite annat också *ler* Livsfarlig sida det där...
    Alex 040628 och Alicia 091031

    Besök vår hemsida!
    http://www.kangas-nilsson.se
  12. 6
    Vilken sambo du har! Jag fyller år i morgon och kan bara hoppas att karlsloken kan hitta på nått sånt roligt att köpa. Nu har han ju ännu inte köpt något (vad jag vet iaf, han har inte haft tid på senaste) och han jobbar till 20 i kväll så jag gissar på att jag får vara utan present just nu. Men då har jag bara mer tid att hinta om något roligt att göra tårtor med

    Sprickor hör till i början. Jag säger så iaf för jag har inte lyckats utan att få sprickor än (har gjort två tårtor med SP än så länge) det måste höra till

    Har precis vart inne och lagt ännu en beställning på kakburken. Hämtade ut den förra igår, men hade lyckats beställa fel rosa färg till en kompis tårta så det var ju bara att beställa ny... och så passade jag på att köpa lite annat också *ler* Livsfarlig sida det där...
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7

    Men den blev väl fin!

    Bra jobbat!
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  14. 7
    Men den blev väl fin! Bra jobbat!
  15. Medlem sedan
    Jun 2005
    #8

    ja den sidan är farlig

    Lakeland med..

    Ja sambon är bra att ha ibland*s*

    Be om ett presentkort på Kakburken kanske

    Vad ska du göra för tårta till din kompis?
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  16. 8
    ja den sidan är farlig Lakeland med..

    Ja sambon är bra att ha ibland*s*

    Be om ett presentkort på Kakburken kanske

    Vad ska du göra för tårta till din kompis?
  17. Medlem sedan
    Jun 2005
    #9

    Tack så mycket

    och tack för all din hjälp
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  18. 9
    Tack så mycket och tack för all din hjälp
  19. Medlem sedan
    Jun 2000
    #10
    Hon har önskat sig en knallrosa tårta. Vad jag ska ha på vet jag inte än, hon fyller inte år för om en månad ungefär men nu passade jag på att köpa lite grejer som jag bara MÅSTE ha, som en tyll till, ännu mer SP osv *s* Vad hon vill ha i vet jag inte alls ännu, hon har inte önskat nått speciellt än, men jag gissar på dumleganache och hallonmousse eller nått sånt.

    Jag tänkte göra små bakelser tills i morgon (vi firar alla födelsedagar med bakelse på sängen) men jag kände faktiskt inte riktigt för att baka mina egna bakelser så jag åkte till favoritbageriet och köpte några prinsessbakelser till oss. Det räcker med att jag måste ladda kaffebryggaren, sätta på timern på den, väcka sambon och sen låtsas att jag sover när dom kommer in. Annars skulle jag nog inte få fika alls. Han och mornar är ingen bra kombination *s*

    Han kan få leta efter nått snyggt tårtfat faktiskt. Jag är så trött på att göra alla tårtor på en pizzatallrik! Måste genast ringa och säga det innan hans lunch, han har ju faktiskt ett helt landskap av affärer runt jobbet
  20. 10
    Hon har önskat sig en knallrosa tårta. Vad jag ska ha på vet jag inte än, hon fyller inte år för om en månad ungefär men nu passade jag på att köpa lite grejer som jag bara MÅSTE ha, som en tyll till, ännu mer SP osv *s* Vad hon vill ha i vet jag inte alls ännu, hon har inte önskat nått speciellt än, men jag gissar på dumleganache och hallonmousse eller nått sånt.

    Jag tänkte göra små bakelser tills i morgon (vi firar alla födelsedagar med bakelse på sängen) men jag kände faktiskt inte riktigt för att baka mina egna bakelser så jag åkte till favoritbageriet och köpte några prinsessbakelser till oss. Det räcker med att jag måste ladda kaffebryggaren, sätta på timern på den, väcka sambon och sen låtsas att jag sover när dom kommer in. Annars skulle jag nog inte få fika alls. Han och mornar är ingen bra kombination *s*

    Han kan få leta efter nått snyggt tårtfat faktiskt. Jag är så trött på att göra alla tårtor på en pizzatallrik! Måste genast ringa och säga det innan hans lunch, han har ju faktiskt ett helt landskap av affärer runt jobbet
  21. Medlem sedan
    Jun 2005
    #11

    Pizzafat det känns igen*s*

    Vi måste oxå ha ett tårtfat(om det inte redan finns)

    Knallrosa tårta låter coolt

    Dumleganachen alltså den var sååå jäkla god...på sked

    I tårtan märktes den tyvärr inte lika mycket...Jag hade den och hallongrädde
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  22. 11
    Pizzafat det känns igen*s* Vi måste oxå ha ett tårtfat(om det inte redan finns)

    Knallrosa tårta låter coolt

    Dumleganachen alltså den var sååå jäkla god...på sked

    I tårtan märktes den tyvärr inte lika mycket...Jag hade den och hallongrädde
  23. Medlem sedan
    Jun 2000
    #12
    Godaste fyllningen jag gjort är en blandning med mjölkchoklad och mörk choklad. Den älskade tom min mamma som avskyr för söta saker och framförallt tårta *s* En hel kaka med marabous mjölkchoklad (den stora) och så en ungefär halv med 70%-ig choklad. Det var så otroligt jättegott *tipsar*
  24. 12
    Godaste fyllningen jag gjort är en blandning med mjölkchoklad och mörk choklad. Den älskade tom min mamma som avskyr för söta saker och framförallt tårta *s* En hel kaka med marabous mjölkchoklad (den stora) och så en ungefär halv med 70%-ig choklad. Det var så otroligt jättegott *tipsar*
  25. Medlem sedan
    Feb 2005
    #13

    Ja, men där är den ju...

    den blev ju kanonfin ju
    *** Värd hos allt för föräldrar ***
  26. 13
    Ja, men där är den ju... den blev ju kanonfin ju
  27. Medlem sedan
    May 2005
    #14

    Jamen titta!

    Det blev ju bra! Och hur var fyllningen?
    Egentligen är jag en riktigt rolig prick

    Nu har jag börjat blogga igen...
    http://fjantan.blogspot.com
  28. 14
    Jamen titta! Det blev ju bra! Och hur var fyllningen?
  29. Medlem sedan
    Oct 2002
    #15
    Snygg!! Härlig grön färg!
  30. 15
    Snygg!! Härlig grön färg!
  31. Medlem sedan
    Jun 2005
    #16

    Hur gjorde du den?

    Bar smälte samman chokladen?
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  32. 16
    Hur gjorde du den? Bar smälte samman chokladen?
  33. Medlem sedan
    Jun 2005
    #17
    Tack så mycket
  34. 17
    Tack så mycket
  35. Medlem sedan
    Jun 2005
    #18

    Fyllningen var underbar

    speciellt på en sked innan

    Tårtan var god,den gick hem hos alla

    Tack för din hjälp.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  36. 18
    Fyllningen var underbar speciellt på en sked innan

    Tårtan var god,den gick hem hos alla

    Tack för din hjälp.
  37. Medlem sedan
    Jun 2005
    #19
    Tack,visst är den
  38. 19
    Tack,visst är den
  39. Medlem sedan
    Jun 2000
    #20
    Slog över den kokande grädden över chokladen och rörde tills det var smällt, precis som dumleganachen jag gör annars. Jag provar alla möjliga varianter för att hitta den godast, toblerone är också mumma
  40. 20
    Slog över den kokande grädden över chokladen och rörde tills det var smällt, precis som dumleganachen jag gör annars. Jag provar alla möjliga varianter för att hitta den godast, toblerone är också mumma
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Tårtbild.
    By nova13 in forum Mat & dryck
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-04-09, 13:20
  2. Tårtbild :)
    By *Lottiz* in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-27, 16:44
  3. Tårtbild
    By caffellatte in forum Mat & dryck
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-10-07, 18:47
  4. Tårtbild
    By * Ia * in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-19, 18:53
  5. Tårtbild!
    By cat m Vilgot o Molly in forum Mat & dryck
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-01-02, 18:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar