Tummen mitt i handen.
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Tummen mitt i handen.

    Hej hänger mest på andra snack, men nu undrar hag: Vad finns det för hjälp för ensamstående tvåbarnsmamma som studerar och som har tummen mitt i handen? Jag vet att det finns företag som hjälper pensionärer att byta glödlampor etc. Men jag behöver hjälp att dra typ en meter el, installera en lampa med fast installation, borra några hål i taket, frakta hem en begagnad säng. Räknar man på vad det kostar att anlita en elektirker, en snickare och en budfirma så blir man ju gråtfärdig!
  2. 1
    Tummen mitt i handen. Hej hänger mest på andra snack, men nu undrar hag: Vad finns det för hjälp för ensamstående tvåbarnsmamma som studerar och som har tummen mitt i handen? Jag vet att det finns företag som hjälper pensionärer att byta glödlampor etc. Men jag behöver hjälp att dra typ en meter el, installera en lampa med fast installation, borra några hål i taket, frakta hem en begagnad säng. Räknar man på vad det kostar att anlita en elektirker, en snickare och en budfirma så blir man ju gråtfärdig!
  3. Medlem sedan
    Nov 2001
    #2
    Har du ingen kompis vars man/sambo du kan låna? Bjud över dem på middag, käka gott och snacka sedan sk*t med kompisen en stund medans mannen får jobba På allvar alltså! När jag var singel och skulle ge mig på saker som jag inte riktigt kunde själv (även om jag normalt sett provade först) var det säkert kort att köra såhär. Eller ngn singelkille i bekanskapskretsen kanske
  4. 2
    Har du ingen kompis vars man/sambo du kan låna? Bjud över dem på middag, käka gott och snacka sedan sk*t med kompisen en stund medans mannen får jobba På allvar alltså! När jag var singel och skulle ge mig på saker som jag inte riktigt kunde själv (även om jag normalt sett provade först) var det säkert kort att köra såhär. Eller ngn singelkille i bekanskapskretsen kanske
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3
    Nä, ingen singelkille!!!! Den har jag testat. Ursäkta franskan alltså, men när han väl var här så gjorde han klart för mig att det inte blev nåt gjort om han inte fick en avsugning.....Jo, det är sant! Han fick dra på stört! Hellre får jag en faktura i handen.
  6. 3
    Nä, ingen singelkille!!!! Den har jag testat. Ursäkta franskan alltså, men när han väl var här så gjorde han klart för mig att det inte blev nåt gjort om han inte fick en avsugning.....Jo, det är sant! Han fick dra på stört! Hellre får jag en faktura i handen.
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4
    ooops, näe låter som en bättre idé att snacka med något kille i par-kretsen, och bjuda dem på middag, och få hjälp på det sättet.
  8. 4
    ooops, näe låter som en bättre idé att snacka med något kille i par-kretsen, och bjuda dem på middag, och få hjälp på det sättet.

Liknande trådar

  1. På tal om ont i handen
    By Achelois in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-12-17, 19:58
  2. Mer i handen?
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-14, 17:22
  3. Tummen mitt i handen JOx
    By J-Ox in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-09-27, 13:02
  4. Tummen mitt i handen, hjälp...
    By Marcusmamma in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-29, 09:18
  5. Hjälp, tummen upp eller tummen ner?...
    By _Jezzika_ in forum Hem & fritid
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2005-10-18, 19:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar