Min svåger och hans fru
Kärlek & relationer
  1. yome
    #1

    Min svåger och hans fru

    De gillar inte min mans två pojkar, alltså brorsöner till svårgern. Däremot gillar de mina två döttrar, alltså styvbarn till min man. De särbehandlar inte så uppenbart, men det märks ändå.T.ex. de kommer aldrig till oss när pojkarna är hemma hos oss, de bjuder aldrig oss hem när pojkarna är hemma hos oss. De själva har inga barn.

    Det stör självklart min man. Men jag kan på något sätt förstå varför de inte har relation till pojkarna. Pojkarnas mamma har mobbat och skrattat åt svågerns fru när min man fortfarande bodde med henne., vilket påverkade relationen mellan svårgern&frun och mamman. Detta ledde till att svårgern och hans fru har nästan slutat umgås med min man, därmed hans barn med.

    Pojkarna är dessutom ganska ouppfostrade och de förstörde prylar hemma hos dem en gång, menderas föräldrar inte sa något till barnen. När de skulle gifta sig, var pojkarna i alla fall bjudna, men mamman försökte hindra barnen att vara med på bröllopet genom att försöka resa bort hastigt tillsammans med barnen. Efter övertalande av svärmor, kom barnen till bröllopet. På festen gick barnen runt med rullade pappret och slog på gästernas rumpa, men varken deras far eller farföräldrar sa något till dem.

    Min man undviker därför sin bror och hans fru, medan jag trivs mycket bra med dem och vill umgås med dem mer. Det stör honom också att hans bror föredrar mina barn.

    Det är väldigt tråkigt med sånt strul inom släkten.....
  2. 1
    Min svåger och hans fru De gillar inte min mans två pojkar, alltså brorsöner till svårgern. Däremot gillar de mina två döttrar, alltså styvbarn till min man. De särbehandlar inte så uppenbart, men det märks ändå.T.ex. de kommer aldrig till oss när pojkarna är hemma hos oss, de bjuder aldrig oss hem när pojkarna är hemma hos oss. De själva har inga barn.

    Det stör självklart min man. Men jag kan på något sätt förstå varför de inte har relation till pojkarna. Pojkarnas mamma har mobbat och skrattat åt svågerns fru när min man fortfarande bodde med henne., vilket påverkade relationen mellan svårgern&frun och mamman. Detta ledde till att svårgern och hans fru har nästan slutat umgås med min man, därmed hans barn med.

    Pojkarna är dessutom ganska ouppfostrade och de förstörde prylar hemma hos dem en gång, menderas föräldrar inte sa något till barnen. När de skulle gifta sig, var pojkarna i alla fall bjudna, men mamman försökte hindra barnen att vara med på bröllopet genom att försöka resa bort hastigt tillsammans med barnen. Efter övertalande av svärmor, kom barnen till bröllopet. På festen gick barnen runt med rullade pappret och slog på gästernas rumpa, men varken deras far eller farföräldrar sa något till dem.

    Min man undviker därför sin bror och hans fru, medan jag trivs mycket bra med dem och vill umgås med dem mer. Det stör honom också att hans bror föredrar mina barn.

    Det är väldigt tråkigt med sånt strul inom släkten.....
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    Din man borde störa sig mer på att hans pojkar är så ouppfostrade att de stör andra människor och ta tag i det. Folk väljer bort umgänge de inte gillar, även om det är barn. Och bara för att man är släkt behöver man varken tycka om någon eller umgås.
  4. 2
    Din man borde störa sig mer på att hans pojkar är så ouppfostrade att de stör andra människor och ta tag i det. Folk väljer bort umgänge de inte gillar, även om det är barn. Och bara för att man är släkt behöver man varken tycka om någon eller umgås.

Liknande trådar

  1. Hans val - hans problem?
    By -Maria N- in forum Ordet är fritt
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2009-08-07, 21:09
  2. Oj nu var min svåger på TV
    By Marmelad in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-10-06, 22:32
  3. Min svåger..
    By systerA med David in forum Allvarligt sjuka
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-15, 21:58
  4. Min svåger..
    By sandra & co in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-16, 07:23
  5. Min svåger
    By den femte svägerskan in forum Sex & erotik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-13, 13:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar