Lyckad ätbar present
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Aug 2000
    #1

    Lyckad ätbar present

    Kom igår kväll på att jag helt missat att göra nån present till dagis- och förskoleklassfröknarna... Panik! Tidigare har de fått sylt, marmelader, alkoholfri fläderglögg och "cookies in a jar" och sånt, men det hade jag inte tid till nu.
    Så mindes jag att jag hade ett antal kakor vit choklad hemma och att jag sett nåt om vit choklad i julnumret av Allt om Mat. I två snygga burkar varvades vit choklad, kanelstänger, kardemumma, nejlikor och finfin vaniljstång. Det blev heltjusigt tillsammans med ett handskrivet julkort med tillagningsinstruktioner för kryddig varm chokladdryck och fantastiskt gott luktade det också!
    Mmm... tror att det får bli morgondrycken på julafton...
    Anna E med Viktor och Emma

    Hitta massa goda recept och matbudgettips på
    http://eklund.dyndns.org/mat/index.html -
    även med julrecept från tidigare års julsnack
    -o0===0o-
  2. 1
    Lyckad ätbar present Kom igår kväll på att jag helt missat att göra nån present till dagis- och förskoleklassfröknarna... Panik! Tidigare har de fått sylt, marmelader, alkoholfri fläderglögg och "cookies in a jar" och sånt, men det hade jag inte tid till nu.
    Så mindes jag att jag hade ett antal kakor vit choklad hemma och att jag sett nåt om vit choklad i julnumret av Allt om Mat. I två snygga burkar varvades vit choklad, kanelstänger, kardemumma, nejlikor och finfin vaniljstång. Det blev heltjusigt tillsammans med ett handskrivet julkort med tillagningsinstruktioner för kryddig varm chokladdryck och fantastiskt gott luktade det också!
    Mmm... tror att det får bli morgondrycken på julafton...
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Den har fröknarna också fått av Vilgot Lagom nivå när man inte orkar vara ambitiös.
  4. 2
    Den har fröknarna också fått av Vilgot Lagom nivå när man inte orkar vara ambitiös.
  5. Medlem sedan
    Apr 2005
    #3
    När man inte orkar vara ambitiös går man till Kahls kaffehandel och köper 4x4 praliner i små fyrkantiga askar *harklar*
    Det kallar jag höjden av lathet
  6. 3
    När man inte orkar vara ambitiös går man till Kahls kaffehandel och köper 4x4 praliner i små fyrkantiga askar *harklar*
    Det kallar jag höjden av lathet
  7. Medlem sedan
    Aug 2004
    #4
    Mmm, någon vänlig själ som skulle kunna dela med sig av ett recpet ? Lät väldigt gott med vit chokladdryck.
  8. 4
    Mmm, någon vänlig själ som skulle kunna dela med sig av ett recpet ? Lät väldigt gott med vit chokladdryck.
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5
    Finns inlagd på helg o högtid, sök på kryddig chokladbladning så hittar du den.
  10. 5
    Finns inlagd på helg o högtid, sök på kryddig chokladbladning så hittar du den.
  11. Medlem sedan
    Aug 2004
    #6
    Tack så mycket.
  12. 6
    Tack så mycket.
  13. Medlem sedan
    Aug 2000
    #7
    Hehe, klockan halv tolv på kvällen tvivlar jag på att Kahls har öppet...
  14. 7
    Hehe, klockan halv tolv på kvällen tvivlar jag på att Kahls har öppet...
  15. Medlem sedan
    Aug 2000
    #8
    Ska få utlåtande idag på hur det smakade eftersom sonens fröknar berättade att de skulle testa!
    Är det gott så blir det helt klart en sats till julaftonsfrukosten.
  16. 8
    Ska få utlåtande idag på hur det smakade eftersom sonens fröknar berättade att de skulle testa!
    Är det gott så blir det helt klart en sats till julaftonsfrukosten.

Liknande trådar

  1. Rödbetsblast, ätbar?
    By veroona in forum Mat & dryck
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-08-03, 13:58
  2. Hur mycket fullt ätbar mat..
    By issy in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-07, 18:28
  3. Lagerblads buske - ej ätbar?
    By camilla_73 in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-25, 16:47
  4. Katastrofgratängen blev ätbar
    By Bea m. V & H in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-27, 12:33
  5. Vilken soppa! (ätbar alltså..)
    By Kajsa E in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-08, 17:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar