Halsfluss :(
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 2001
    #1

    Halsfluss :(

    Knappt en vecka före jul och här sitter jag med halsfluss.
    Maken var dålig redan före helgen och väldigt tjock under helgen. Förr om åren blev han superdålig men efter op av halsmandlarna så klarar han sig tydligen jättebra.
    Släpade mig till jobbet igår då jag hade hembesök med tekniker inbokat som jag inte ville avboka. Hade ju äntligen nitat fast teknikern
    Gick in på lab och bad dem ta en sabbkoll-johodå-positiv för strep. Visste jag iof redan.
    Men på vår vårdcentral vill de inte skriva ut pencillin-de går på de hårda restriktiva linjen. Hög feber eller väldigt påverkad ska pencillin skrivas ut.

    Jag förstår det och kan hålla med -normalt. Men nu är det ju så få dagar till jul.
    Blir det inte värre och bättre imorgon får det vara så. Är det värre imorgon så ringer jag och bönar Vill ju inte ligga på julafton.
    Gud hur ska vi hinna köpa klart julklappar och fixa klart allt ???
    Bläääää

    Fast ett pluss i eländet-glass har aldrig smakat så gott !!!!1
    "Människan är inte där hennes skor står, utan där hennes drömmar finns."
  2. 1
    Halsfluss :( Knappt en vecka före jul och här sitter jag med halsfluss.
    Maken var dålig redan före helgen och väldigt tjock under helgen. Förr om åren blev han superdålig men efter op av halsmandlarna så klarar han sig tydligen jättebra.
    Släpade mig till jobbet igår då jag hade hembesök med tekniker inbokat som jag inte ville avboka. Hade ju äntligen nitat fast teknikern
    Gick in på lab och bad dem ta en sabbkoll-johodå-positiv för strep. Visste jag iof redan.
    Men på vår vårdcentral vill de inte skriva ut pencillin-de går på de hårda restriktiva linjen. Hög feber eller väldigt påverkad ska pencillin skrivas ut.

    Jag förstår det och kan hålla med -normalt. Men nu är det ju så få dagar till jul.
    Blir det inte värre och bättre imorgon får det vara så. Är det värre imorgon så ringer jag och bönar Vill ju inte ligga på julafton.
    Gud hur ska vi hinna köpa klart julklappar och fixa klart allt ???
    Bläääää

    Fast ett pluss i eländet-glass har aldrig smakat så gott !!!!1
  3. Medlem sedan
    Apr 2004
    #2

    Det går mycket nu

    Min vännina ringde igår och talade om att hon hade fått lungsäckinflammation.
    Hennes som på 15 år hade fått bältros och hennes yngsta sons klass ligger hälften i vattenkopper.

    Hon var så ledsen över att hon inte orkade bara pepparkakor med barnen. Det brukar hon inte göra.
    Så jag gav henne tipset att hon kunde köpa färdig kristyr på tub, några fina pepparkakor och så dekorera dom istället för att baka.

    Du kommer säkert på något som ni kan göra på ett lättare sätt.

    Och oroa dig inte, det blir en god jul även om du inte orkar allt.
    Nu när jag är frisk, så är det sjuka under gränsen.
    Steffen 7 år
  4. 2
    Det går mycket nu Min vännina ringde igår och talade om att hon hade fått lungsäckinflammation.
    Hennes som på 15 år hade fått bältros och hennes yngsta sons klass ligger hälften i vattenkopper.

    Hon var så ledsen över att hon inte orkade bara pepparkakor med barnen. Det brukar hon inte göra.
    Så jag gav henne tipset att hon kunde köpa färdig kristyr på tub, några fina pepparkakor och så dekorera dom istället för att baka.

    Du kommer säkert på något som ni kan göra på ett lättare sätt.

    Och oroa dig inte, det blir en god jul även om du inte orkar allt.
  5. Medlem sedan
    Feb 2006
    #3
    Pröva att dricka starkvinsglögg, det kanske tar kål på bacilluskerna...
  6. 3
    Pröva att dricka starkvinsglögg, det kanske tar kål på bacilluskerna...
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4
    *S* Det skulle nog vara något det.
  8. 4
    *S* Det skulle nog vara något det.
  9. Medlem sedan
    Nov 2001
    #5
    Det går ju alltid mkt den här tiden. Vi brukar klara oss fram till julen och dimpa typ annandagen.
    Vill dock minnas att jag låg i en gräslig magsjuka förra året den här veckan.
    Man hinner det man hinner men det är irriterande.
  10. 5
    Det går ju alltid mkt den här tiden. Vi brukar klara oss fram till julen och dimpa typ annandagen.
    Vill dock minnas att jag låg i en gräslig magsjuka förra året den här veckan.
    Man hinner det man hinner men det är irriterande.
  11. Medlem sedan
    Aug 2004
    #6
    Eller universalmedlad whisky. Det tror jag stenhårt på!
  12. 6
    Eller universalmedlad whisky. Det tror jag stenhårt på!
  13. Medlem sedan
    Aug 2004
    #7
    Medlat? MEDLET ska det stå.
  14. 7
    Medlat? MEDLET ska det stå.
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8
    Förra året blev vi sjuka hela familjen i halsfluss. Så julafton tillbringades på axessakuten för att få pencelin. Jag och dottern hade högfeber så där var det ingen diskution.
  16. 8
    Förra året blev vi sjuka hela familjen i halsfluss. Så julafton tillbringades på axessakuten för att få pencelin. Jag och dottern hade högfeber så där var det ingen diskution.

Liknande trådar

  1. halsfluss?
    By Monica med 3 in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-25, 22:14
  2. halsfluss...
    By fin_ in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-04-30, 16:04
  3. Halsfluss :(
    By Ansan m A&T in forum _03 Vårbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-02-11, 19:25
  4. Halsfluss
    By Jordgubben in forum _0507 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-12, 17:31
  5. Halsfluss?
    By Maybe-baby in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-10-07, 15:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar