hur länge håller sig
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2005
    #1

    hur länge håller sig

    stekt tacofärs i kylen?
  2. 1
    hur länge håller sig stekt tacofärs i kylen?
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    1 dag skulle vara min gräns men jag är nog överkänslig när det gäller färdigmat... köttbullar kan ju stå nästan 1 vecka under jultider så...
  4. 2
    1 dag skulle vara min gräns men jag är nog överkänslig när det gäller färdigmat... köttbullar kan ju stå nästan 1 vecka under jultider så...
  5. Medlem sedan
    May 2001
    #3
    Jag tror att man skulle säga en vecka. Två dagar är min gräns. Jag är så löjlig.
  6. 3
    Jag tror att man skulle säga en vecka. Två dagar är min gräns. Jag är så löjlig.
  7. Medlem sedan
    Jan 1999
    #4
    3 dagar åtminstone skulle jag säga, om köttfärsen inte var "på gränsen" innan den stektes upp, vill säga.
  8. 4
    3 dagar åtminstone skulle jag säga, om köttfärsen inte var "på gränsen" innan den stektes upp, vill säga.
  9. Medlem sedan
    Jun 2005
    #5
    Har du tillagat den själv och sen ställt in den i kylen väl överäckt så håller den lätt en vecka.

    Jag skulle nog äta den efter tio dar också om den luktar bra.

    Men, jag är inte alls känslig för sånt.
  10. 5
    Har du tillagat den själv och sen ställt in den i kylen väl överäckt så håller den lätt en vecka.

    Jag skulle nog äta den efter tio dar också om den luktar bra.

    Men, jag är inte alls känslig för sånt.
  11. Medlem sedan
    Aug 2005
    #6
    färsen va färsk och bra när den stektes, det var i söndags, hittade den nu i kylen, och tänkte kanske luncha på den, om jag vågar?? luktar bara tacos
  12. 6
    färsen va färsk och bra när den stektes, det var i söndags, hittade den nu i kylen, och tänkte kanske luncha på den, om jag vågar?? luktar bara tacos
  13. Medlem sedan
    Aug 2005
    #7
    ja, jag har lagat den själv, och den är välstekt och välkryddad så den luktar bara krydda, och ser bra ut. jag värmer den och ser hur det luktar då, den är stekt för 5 dagar sen
  14. 7
    ja, jag har lagat den själv, och den är välstekt och välkryddad så den luktar bara krydda, och ser bra ut. jag värmer den och ser hur det luktar då, den är stekt för 5 dagar sen

Liknande trådar

  1. Hur länge håller
    By Elinen in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-02-12, 20:22
  2. Hur länge håller sig
    By Mirk in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-19, 10:36
  3. Hur länge håller det på?
    By undrande mamma in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 00:40
  4. Hur länge håller sig bär?
    By Minama in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-23, 23:08
  5. hur länge håller sig
    By pallella in forum Mat & dryck
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-02, 10:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar