Har ni micro?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Har ni micro?

    Alltså, när jag flyttade lämnade jag kvar micron, och sen dess har jag blivit erbjuden en sådan till höger och vänster. Tydligen har alla jag känner extramicrosar som de hjärtans gärna vill ösa över mig.
    Men liksom, jag behöver ingen? Använder ni er ofta? Ni som har ach so.
  2. 1
    Har ni micro? Alltså, när jag flyttade lämnade jag kvar micron, och sen dess har jag blivit erbjuden en sådan till höger och vänster. Tydligen har alla jag känner extramicrosar som de hjärtans gärna vill ösa över mig.
    Men liksom, jag behöver ingen? Använder ni er ofta? Ni som har ach so.
  3. Medlem sedan
    Dec 2007
    #2
    ja jag älskar min micro
    använder den varje dag, perfekt at värma mat i, bröd som legat i frysen m.m m.m
  4. 2
    ja jag älskar min micro
    använder den varje dag, perfekt at värma mat i, bröd som legat i frysen m.m m.m
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3

    Japp!

    Och jag använder den alldeles för mycket. Äter mest färdigmat tyvärr. Och så värmer jag mjölken till kaffet i micron. Spisen använder jag sällan, mest när jag har gäster.
    Om du bara gör det du alltid har gjort, kommer du bara att få det du alltid har haft.
  6. 3
    Japp! Och jag använder den alldeles för mycket. Äter mest färdigmat tyvärr. Och så värmer jag mjölken till kaffet i micron. Spisen använder jag sällan, mest när jag har gäster.
  7. Medlem sedan
    Jun 2001
    #4

    Varje dag

    Jag använder min micro varje dag. Först på morgonen sätter jag in thémuggen för att värma vattnet. På kvällen värmer jag ofta mat som ligger i frysen. Jag har haft micro sedan 1987 och skulle verkligen sakna den.
  8. 4
    Varje dag Jag använder min micro varje dag. Först på morgonen sätter jag in thémuggen för att värma vattnet. På kvällen värmer jag ofta mat som ligger i frysen. Jag har haft micro sedan 1987 och skulle verkligen sakna den.
  9. Medlem sedan
    Jan 2007
    #5
    Nu har vi igen, men den var utlånad några månader förut och vi klarade oss lika bra utan!
  10. 5
    Nu har vi igen, men den var utlånad några månader förut och vi klarade oss lika bra utan!
  11. Medlem sedan
    May 2001
    #6
    Ja, vi har och den används flera gånger per dag. En gissning är ca. 5-10 ggr dagligen.
  12. 6
    Ja, vi har och den används flera gånger per dag. En gissning är ca. 5-10 ggr dagligen.
  13. Medlem sedan
    Sep 2002
    #7
    Jo vi har en ny micro.
    Döttrarna använder den då de värmer mat efter skolan eller när vi poppar popcorn.
    Tina lite mat i den då och då.
    Saknade micron då den gamla gick sönder.
  14. 7
    Jo vi har en ny micro.
    Döttrarna använder den då de värmer mat efter skolan eller när vi poppar popcorn.
    Tina lite mat i den då och då.
    Saknade micron då den gamla gick sönder.
  15. Medlem sedan
    Aug 2006
    #8
    Ja vi har en svindyr så den använder jag minsann:-)
  16. 8
    Ja vi har en svindyr så den använder jag minsann:-)
  17. Medlem sedan
    Oct 2006
    #9
    Ja, välling (när han vill ha), tevatten (får inte plats med vattenkokare än), värma mat (fryst, såser eller färigmat).

    Värma på spisen tar mer energi OCH ger disk!
  18. 9
    Ja, välling (när han vill ha), tevatten (får inte plats med vattenkokare än), värma mat (fryst, såser eller färigmat).

    Värma på spisen tar mer energi OCH ger disk!
  19. Medlem sedan
    Dec 2007
    #10
    Jag har ingen alls. Jag tycker att det känns både ofräscht och artificiellt. Jag har förresten ingen frys heller (d.v.s. det har jag, men den är inte på). Jag lagar alltid färsk mat från råvaror på det gamla sättet - på spisen!
  20. 10
    Jag har ingen alls. Jag tycker att det känns både ofräscht och artificiellt. Jag har förresten ingen frys heller (d.v.s. det har jag, men den är inte på). Jag lagar alltid färsk mat från råvaror på det gamla sättet - på spisen!
  21. Medlem sedan
    Oct 2006
    #11
    Vedspis?
    Det är för mig det gamla sättet..
  22. 11
    Vedspis?
    Det är för mig det gamla sättet..
  23. Medlem sedan
    May 2001
    #12
    Hörrödu! Gå och packa med dig. Du ska inte sitta här och förgylla min tillvaro.
  24. 12
    Hörrödu! Gå och packa med dig. Du ska inte sitta här och förgylla min tillvaro.
  25. Medlem sedan
    May 2005
    #13

    Kan inte vara utan den!

    För då blir det ett så fult hål i skåpet

    Vi hade ingen micro i flera år när stora tjejen var liten. Saknade den inte en enda gång, faktiskt. Micro är en så´n där typisk grej som man klarar sig bra utan, men som är oumbärlig när man väl har den.

    Någon som HAR en micro kan inte förstå att man klarar sig utan. *s*
    Egentligen är jag en riktigt rolig prick

    Nu har jag börjat blogga igen...
    http://fjantan.blogspot.com
  26. 13
    Kan inte vara utan den! För då blir det ett så fult hål i skåpet

    Vi hade ingen micro i flera år när stora tjejen var liten. Saknade den inte en enda gång, faktiskt. Micro är en så´n där typisk grej som man klarar sig bra utan, men som är oumbärlig när man väl har den.

    Någon som HAR en micro kan inte förstå att man klarar sig utan. *s*
  27. Medlem sedan
    Dec 2007
    #14
    ... ja, kanske inte det SÅ gamla sättet, då, till vardags. Men visst har jag använt sådana också i mina dar, och även lagat mat ute över öppen eld i en järngryta!
  28. 14
    ... ja, kanske inte det SÅ gamla sättet, då, till vardags. Men visst har jag använt sådana också i mina dar, och även lagat mat ute över öppen eld i en järngryta!
  29. Medlem sedan
    Oct 2006
    #15
    Jag försökte men det var så tråååååkigt så jag gick och köpte två rullar med säckar = jobbat lite
  30. 15
    Jag försökte men det var så tråååååkigt så jag gick och köpte två rullar med säckar = jobbat lite
  31. Medlem sedan
    Oct 2007
    #16
    Jag _lagar mat_ i min micro, mat jag värmer gör jag på spisen faktiskt. Men jag har en ganska avancerad micro med fler funktioner än normalt.

    Den spar tid och energi. Miljövänligt alltså.
  32. 16
    Jag _lagar mat_ i min micro, mat jag värmer gör jag på spisen faktiskt. Men jag har en ganska avancerad micro med fler funktioner än normalt.

    Den spar tid och energi. Miljövänligt alltså.
  33. Medlem sedan
    Apr 2000
    #17
    Skulle aldrig klara mig utan en (liiite överdrivet).

    Tina kött.
    Poppa popcorn.
    Värma mat.
    Värma glögg...
    Hur gör man annars menar du?
  34. 17
    Skulle aldrig klara mig utan en (liiite överdrivet).

    Tina kött.
    Poppa popcorn.
    Värma mat.
    Värma glögg...
    Hur gör man annars menar du?
  35. Medlem sedan
    Oct 2007
    #18
    Hehe, och på det gamla sättet så var det sällan man hade _färska_varor, inte om du menar "på riktigt".
  36. 18
    Hehe, och på det gamla sättet så var det sällan man hade _färska_varor, inte om du menar "på riktigt".
  37. Medlem sedan
    Apr 2000
    #19
    Glömde det viktigaste ju. Värma vällingen!
  38. 19
    Glömde det viktigaste ju. Värma vällingen!
  39. Medlem sedan
    Oct 2006
    #20
    eller hur, skitjobbigt att passa den på spisen ju!
    Med micro blir den exakt samma varje gång!
  40. 20
    eller hur, skitjobbigt att passa den på spisen ju!
    Med micro blir den exakt samma varje gång!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Micro
    By AnniAu in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 11:03
  2. Micro
    By alissa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-05, 22:41
  3. Är det så fel med en micro??
    By * Jocke * in forum Mammasnack
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-03-20, 10:00
  4. ung vs micro
    By toktroll in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-09-10, 12:57
  5. Jä****la micro!
    By Marre + F, J, C & B in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-21, 16:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar