Bröllopstal
Kärlek & relationer
  1. Medlem sedan
    Dec 2006
    #1

    Bröllopstal

    Någon som är bra på detta?! Önskar hjälp m ett tal till min kompis som gifter sig nästa helg.. Har känt henne sen gymnasiet då vi umgicks en hel del, sen har det dock kommit av sig lite då hon bor i Karlstad. Tacksam för tips!
    Ser du en människa utan ett leende, ge henne ditt!
  2. 1
    Bröllopstal Någon som är bra på detta?! Önskar hjälp m ett tal till min kompis som gifter sig nästa helg.. Har känt henne sen gymnasiet då vi umgicks en hel del, sen har det dock kommit av sig lite då hon bor i Karlstad. Tacksam för tips!
  3. Medlem sedan
    Sep 2006
    #2
    "säga vad man vill om dig... (kompisen) men jag gör det inte!" Kort och koncist
  4. 2
    "säga vad man vill om dig... (kompisen) men jag gör det inte!" Kort och koncist
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3
    Alls ingen expert men var på bröllop helt nyligen och slogs då av att de tal JAG tyckte var bäst var; personliga, lagom långa= ganska korta, samt gärna lite roliga oxå. (M.a.o de värsta talen var långa, fåniga eller putslustiga på bröllpsparets bekostnad, alternativt så högtravande och seriösa att alla började skruva på sig av obehag altenativt snarka..)
  6. 3
    Alls ingen expert men var på bröllop helt nyligen och slogs då av att de tal JAG tyckte var bäst var; personliga, lagom långa= ganska korta, samt gärna lite roliga oxå. (M.a.o de värsta talen var långa, fåniga eller putslustiga på bröllpsparets bekostnad, alternativt så högtravande och seriösa att alla började skruva på sig av obehag altenativt snarka..)
  7. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #4
    Jag har hållit uppskattade tal, mitt rättesnöre är, nostalgi, underbara minnen, lugnande ord till brudens föräldrar (er dotter var inte lika vild som jag...). Inga pinsamheter som kan genera bruden, men roliga pinsamheter som man tillsammans skrattar med nostalgiskt minne går bra.
    Färska pojkvänner skall man lämna åt sidan, men kanske, kanske nämna pojkvännen i första ring..
    Ett bröllopstal skall innehålla skratt (aldrig åt bruden, utan med bruden), nostalgi och många fina minnen
    Även talen skall vara glada minnen för brudparet
  8. 4
    Jag har hållit uppskattade tal, mitt rättesnöre är, nostalgi, underbara minnen, lugnande ord till brudens föräldrar (er dotter var inte lika vild som jag...). Inga pinsamheter som kan genera bruden, men roliga pinsamheter som man tillsammans skrattar med nostalgiskt minne går bra.
    Färska pojkvänner skall man lämna åt sidan, men kanske, kanske nämna pojkvännen i första ring..
    Ett bröllopstal skall innehålla skratt (aldrig åt bruden, utan med bruden), nostalgi och många fina minnen
    Även talen skall vara glada minnen för brudparet

Liknande trådar

  1. Bröllopstal
    By kmcb in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-05-10, 07:47
  2. Vad är ok att ha med i bröllopstal?
    By monka in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-08-13, 11:57
  3. Bröllopstal
    By Tiger_Lux in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-12-03, 21:54
  4. Bröllopstal??
    By -Helena m AoM- in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-01, 22:32
  5. Bröllopstal
    By Fritz in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-02, 15:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar