Sterilisera sig? - Sidan 3
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #41
    Nej det vill jag inte göra. Grejen med att jag ens funderar på sterilisering är att jag vill slippa ifrån hormonerna i p-sprutan nämligen. Men jag vill fortfarande slippa mensen
    Får ta och operera bort hela paketet istället
  2. 41
    Nej det vill jag inte göra. Grejen med att jag ens funderar på sterilisering är att jag vill slippa ifrån hormonerna i p-sprutan nämligen. Men jag vill fortfarande slippa mensen
    Får ta och operera bort hela paketet istället
  3. bambuu
    #42

    Ja om de gör det

    vet många som velat men få som får. Idag kostar det ju att sterilisera sig i många landsting också (tyvärr)
  4. 42
    Ja om de gör det vet många som velat men få som får. Idag kostar det ju att sterilisera sig i många landsting också (tyvärr)
  5. Medlem sedan
    Apr 2002
    #43
    ja det kan du va då... Fick tillbaka färgen i ansiktet på kvällen... huvva... Gasig var jag flera veckor efteråt.. blä. Fick röda utslag istället av de värktabletter jag åt. på magen.. panodil var bättre
  6. 43
    ja det kan du va då... Fick tillbaka färgen i ansiktet på kvällen... huvva... Gasig var jag flera veckor efteråt.. blä. Fick röda utslag istället av de värktabletter jag åt. på magen.. panodil var bättre
  7. bambuu
    #44

    Endo titthålet

    så åkte jag som sagt hem med bussen 2 timmar själv. Sedan vid steriliseringen så opererades jag klockan 08 och åkte hem vid 17 tiden, då med sällskap i bil.
  8. 44
    Endo titthålet så åkte jag som sagt hem med bussen 2 timmar själv. Sedan vid steriliseringen så opererades jag klockan 08 och åkte hem vid 17 tiden, då med sällskap i bil.
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #45
    Ja jag tror inte heller de gärna tar bort hela paketet. Det är ju en ganska mycket större op med risk för fler komlikationer. Ska kolla upp om det kostar att sterilisera sig i mitt landsting.
  10. 45
    Ja jag tror inte heller de gärna tar bort hela paketet. Det är ju en ganska mycket större op med risk för fler komlikationer. Ska kolla upp om det kostar att sterilisera sig i mitt landsting.
  11. Medlem sedan
    Apr 2002
    #46
    Jag åkte hem vid sextiden, var inne på morgonen vid tiotiden tror jag. Var tvungen och kissa innan jag fick åka hem sa dom iaf... Mådde inget bra alls efter min titthåls.
  12. 46
    Jag åkte hem vid sextiden, var inne på morgonen vid tiotiden tror jag. Var tvungen och kissa innan jag fick åka hem sa dom iaf... Mådde inget bra alls efter min titthåls.
  13. Medlem sedan
    Aug 1999
    #47
    Jag var hemma från jobbet operationsdagen och dagen efter. Kände mig lite mör, men ingen större fara.
  14. 47
    Jag var hemma från jobbet operationsdagen och dagen efter. Kände mig lite mör, men ingen större fara.
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #48
    Tack för svar. Var du gasig då?
  16. 48
    Tack för svar. Var du gasig då?
  17. Medlem sedan
    Jun 2007
    #49
    Och det bekräftar väl bara:
    "Smärta
    Många klagar över uttalad muskelvärk och hållsmärtor upp mot axlarna dagen efter ingreppet.
    Detta är en följd av de medel som man ger vid sövningen samt kvarvarande gas i bukhålan."

    Kvarvarande gas - den koldioxid som inte hunnit försvinna under laparoskopin.
  18. 49
    Och det bekräftar väl bara:
    "Smärta
    Många klagar över uttalad muskelvärk och hållsmärtor upp mot axlarna dagen efter ingreppet.
    Detta är en följd av de medel som man ger vid sövningen samt kvarvarande gas i bukhålan."

    Kvarvarande gas - den koldioxid som inte hunnit försvinna under laparoskopin.
  19. Medlem sedan
    Aug 1999
    #50
    Nej, men man kan tydligen bli det av att de kan råka stuva om tarmarna lite så att de inte ligger riktigt på plats. Jag hade däremot riktigt ont i axlarna. Fick det förklarat som att diafragman belastas av att man fyller mad gas och flyttar runt lite för att få plats - och att detta känns i axlarna efterom kroppen inte har riktig koll på var diafragman egentligen sitter
  20. 50
    Nej, men man kan tydligen bli det av att de kan råka stuva om tarmarna lite så att de inte ligger riktigt på plats. Jag hade däremot riktigt ont i axlarna. Fick det förklarat som att diafragman belastas av att man fyller mad gas och flyttar runt lite för att få plats - och att detta känns i axlarna efterom kroppen inte har riktig koll på var diafragman egentligen sitter
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #51
    JA det där med att bli gasig av att de stuvar om tarmarna känner jag igen ifrån kejsarsnittet.
  22. 51
    JA det där med att bli gasig av att de stuvar om tarmarna känner jag igen ifrån kejsarsnittet.
  23. bambuu
    #52

    Ja och ?

    har jag sagt emot någon ? JAG var osäker på att jag fått, jag konstaterade att det skillnad på mysoxes inlägg man kan få man får gas. Samt att jag inget minns av att det gavs til mig.
  24. 52
    Ja och ? har jag sagt emot någon ? JAG var osäker på att jag fått, jag konstaterade att det skillnad på mysoxes inlägg man kan få man får gas. Samt att jag inget minns av att det gavs til mig.
  25. bambuu
    #53

    Usch då

    Hoppas du slipper vara med om fler sådana ingrepp då
  26. 53
    Usch då Hoppas du slipper vara med om fler sådana ingrepp då
  27. Medlem sedan
    Jun 2007
    #54
    OK Jag hade redan klistrat in en bättre förklarande text och jag trodde att din skulle vara något slags svar på den att bukhålan inte alltid fylldes med gas (eftersom du hävdat att du inte fått gas). Men det var ju bara samma.
  28. 54
    OK Jag hade redan klistrat in en bättre förklarande text och jag trodde att din skulle vara något slags svar på den att bukhålan inte alltid fylldes med gas (eftersom du hävdat att du inte fått gas). Men det var ju bara samma.
  29. bambuu
    #55

    Min pdf fil

    var till frågeställaren men kom fel
  30. 55
    Min pdf fil var till frågeställaren men kom fel
  31. Medlem sedan
    Oct 1999
    #56
    jag opererade mig på tisdagen och blev sjukskriven veckan ut.´Men då jobbar jag som undersköterska. Första dagen hade jag ont( som träningsvärk) sen var det ganske ok.
  32. 56
    jag opererade mig på tisdagen och blev sjukskriven veckan ut.´Men då jobbar jag som undersköterska. Första dagen hade jag ont( som träningsvärk) sen var det ganske ok.
  33. Medlem sedan
    Jan 2004
    #57
    Tack för svar. LÄnge sedan du gjorde det? Fick du betala i vårt landsting?
  34. 57
    Tack för svar. LÄnge sedan du gjorde det? Fick du betala i vårt landsting?
  35. Medlem sedan
    Nov 2004
    #58
    Jag har fått ont i axlarna efter alla mina kejsarsnitt.Fick förklaringen att det beror på gasbildning och att det oftast ger sig när magen kommit igång ordentligt.Det gör ganska ONT faktiskt.
  36. 58
    Jag har fått ont i axlarna efter alla mina kejsarsnitt.Fick förklaringen att det beror på gasbildning och att det oftast ger sig när magen kommit igång ordentligt.Det gör ganska ONT faktiskt.
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123

Liknande trådar

  1. sterilisera mig?
    By femella in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-04-06, 23:42
  2. Sterilisera sax
    By kerstimärta in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-12-17, 23:41
  3. Sterilisera sig
    By mannens fru in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-14, 18:38
  4. sterilisera sig?
    By eva in forum Föräldraskap
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-27, 07:40
  5. sterilisera sig ?
    By eva in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-24, 08:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar