Priser på Älgkött?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2007
    #1

    Priser på Älgkött?

    Någon som har lite koll?

    Typ vad kostar:
    Älgköttfärs?
    Älgfile?
    Älgstek?
    Ytterlår/innerlår eller vad det nu heter?
  2. 1
    Priser på Älgkött? Någon som har lite koll?

    Typ vad kostar:
    Älgköttfärs?
    Älgfile?
    Älgstek?
    Ytterlår/innerlår eller vad det nu heter?
  3. Medlem sedan
    Nov 2004
    #2
    Tänkte du i butik?Jag tror kring 65:-/kilot men jag är inte säker, men det kan ju också skilja från ställe till ställe. Var ska du köpa det ifrån? Det är nog billigare om du köper direkt från en jägare. Filén är nog mkt svårare att få tag i än allt det andra. :-)
  4. 2
    Tänkte du i butik?Jag tror kring 65:-/kilot men jag är inte säker, men det kan ju också skilja från ställe till ställe. Var ska du köpa det ifrån? Det är nog billigare om du köper direkt från en jägare. Filén är nog mkt svårare att få tag i än allt det andra. :-)
  5. Medlem sedan
    Apr 2007
    #3

    Det är i butik..

    ..jag var ute efter.
  6. 3
    Det är i butik.. ..jag var ute efter.
  7. Medlem sedan
    Nov 2004
    #4
    Här uppe där jag bor, vet inte var du bor däremot, finns det inte älgkött att få tag på i butik. Vad jag vet iaf. :-) Ring till nån av dom stora butikerna där du bor o fråga kanske? Då får du ett riktpris som ligger nära det du kan få som bäst där du bor.
  8. 4
    Här uppe där jag bor, vet inte var du bor däremot, finns det inte älgkött att få tag på i butik. Vad jag vet iaf. :-) Ring till nån av dom stora butikerna där du bor o fråga kanske? Då får du ett riktpris som ligger nära det du kan få som bäst där du bor.
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5

    Färs möjligen för 65:-

    men stek får du lätt gå uppemot 200 för och filé skulle jag tippa ligger närmare lammfilé som går för över 400 om man ens hittar det.
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  10. 5
    Färs möjligen för 65:- men stek får du lätt gå uppemot 200 för och filé skulle jag tippa ligger närmare lammfilé som går för över 400 om man ens hittar det.
  11. Medlem sedan
    Nov 2004
    #6
    Är det så dyrt? *bortskämd med egen älgjägare i familjen* Det är det pris jag fått höra här men det kan ju vara tokigt. MAn är som sagt var bortskämd med eget älgkött med en jägare i familjen.
  12. 6
    Är det så dyrt? *bortskämd med egen älgjägare i familjen* Det är det pris jag fått höra här men det kan ju vara tokigt. MAn är som sagt var bortskämd med eget älgkött med en jägare i familjen.
  13. Medlem sedan
    Oct 2007
    #7
    Pratar du om i Stockholmstrakten så kan fryst älgfärs gå på runt 150kr/kg. Och vill man ha färskt får man gå till någon saluhall eller prata med charken att de tar hem. Och då är nog priserna runt -ME-s förslag, om inte högre faktiskt.
  14. 7
    Pratar du om i Stockholmstrakten så kan fryst älgfärs gå på runt 150kr/kg. Och vill man ha färskt får man gå till någon saluhall eller prata med charken att de tar hem. Och då är nog priserna runt -ME-s förslag, om inte högre faktiskt.
  15. Medlem sedan
    Nov 2004
    #8
    *kramar om mina älgfärspåsar i frysen* Fryst guld, fryst guld, jag är rik, jag är rik! ;-)
  16. 8
    *kramar om mina älgfärspåsar i frysen* Fryst guld, fryst guld, jag är rik, jag är rik! ;-)

Liknande trådar

  1. J-a älgkött
    By allimaca in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-11, 10:23
  2. älgkött
    By jeane in forum Mat & dryck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-17, 11:52
  3. Älgkött
    By lena m 3 barn in forum Mat & dryck
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-06-30, 22:51
  4. ca 25kg älgkött
    By fröet in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-13, 05:10
  5. rulader av älgkött??????
    By rulle in forum Vikt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-24, 13:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar