Corolla Verso
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2004
    #1

    Corolla Verso

    är det någon här som har en sådan? Får man verkligen in "fullvuxna" personer på de två bakre sätena? Blir det NÅGOT lastutrymme kvar när alla säten är i?

    Är såå sugen att köpa en sån men vill gärna veta lite mer av någon som testat.
    Inom mig lever en mager kvinna som desperat vill komma ut. Jag brukar tysta ner henne med kakor.
  2. 1
    Corolla Verso är det någon här som har en sådan? Får man verkligen in "fullvuxna" personer på de två bakre sätena? Blir det NÅGOT lastutrymme kvar när alla säten är i?

    Är såå sugen att köpa en sån men vill gärna veta lite mer av någon som testat.
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2

    vi testade en helg

    vi testkörde en corolla en helg. Visst går det att sitta där bak en kortare sträcka. Mindre barn kanske kan sitta där lite längre men man får liksom knäna upp i hakan eftersom golvet är i höjd med sätena, typ.

    Jag tänker mig att det passar utmärkt om man ska skjutsa några extra barn då och då men inte som permanentplats s a s. Mitt råd är att provköra och testa att sitta där bak själv. Volkswagen har en liknande variant, minns inte vad den heter nu.
  4. 2
    vi testade en helg vi testkörde en corolla en helg. Visst går det att sitta där bak en kortare sträcka. Mindre barn kanske kan sitta där lite längre men man får liksom knäna upp i hakan eftersom golvet är i höjd med sätena, typ.

    Jag tänker mig att det passar utmärkt om man ska skjutsa några extra barn då och då men inte som permanentplats s a s. Mitt råd är att provköra och testa att sitta där bak själv. Volkswagen har en liknande variant, minns inte vad den heter nu.
  5. Medlem sedan
    Oct 2004
    #3
    Tack för svar, vi är 2 barn och 2 vuxna, men har vid flera tillfällen haft behov av att få in 2 vuxna till.
    tex mormor/farmor för tur till Skansen och sådana saker.
    Även när barnen vill ha med varsin kompis... Så det är inte dagligen de bakre sätena skulle användas.
  6. 3
    Tack för svar, vi är 2 barn och 2 vuxna, men har vid flera tillfällen haft behov av att få in 2 vuxna till.
    tex mormor/farmor för tur till Skansen och sådana saker.
    Även när barnen vill ha med varsin kompis... Så det är inte dagligen de bakre sätena skulle användas.
  7. Medlem sedan
    Jun 2001
    #4

    Ingen erfarenhet

    Jag har ingen erfarenhet av just den modellen. Men rent generellt kan jag säga att en så pass kort bil brukar vara för trång för att det ska gå att sitta i den bakre sätesraden på ett bekvämt sätt. Även utrymmet för bagage brukar vara ytterst begränsat med alla säten på plats.
  8. 4
    Ingen erfarenhet Jag har ingen erfarenhet av just den modellen. Men rent generellt kan jag säga att en så pass kort bil brukar vara för trång för att det ska gå att sitta i den bakre sätesraden på ett bekvämt sätt. Även utrymmet för bagage brukar vara ytterst begränsat med alla säten på plats.
  9. Medlem sedan
    Aug 2002
    #5

    då låter det ju bra

    som extrasäten fungerar dom. Vi stoppade in svärföräldrarna där en gång och det funkade.

    Jag är faktiskt fortfarande lite sur på mannen för att vi köpte en Passat istället för denna. Snygg är den ju också.
  10. 5
    då låter det ju bra som extrasäten fungerar dom. Vi stoppade in svärföräldrarna där en gång och det funkade.

    Jag är faktiskt fortfarande lite sur på mannen för att vi köpte en Passat istället för denna. Snygg är den ju också.
  11. Medlem sedan
    Aug 2002
    #6

    ja det blir litet

    fast när man har sätena nedfällda är det mycket bra bagageutrymme, iom att man kan lasta till taket,.
  12. 6
    ja det blir litet fast när man har sätena nedfällda är det mycket bra bagageutrymme, iom att man kan lasta till taket,.
  13. Medlem sedan
    Apr 2004
    #7
    Vi köpte våran corolla verso i okt 06 och har tyckt den varit toppen bra. Sättena i bak passar bättre till barn än vuxna. Vi låter alltid barnen sitta där om vi har extra vuxna med oss. Det är inte mycket baggage utrymme när alla säten är uppe.

    Toppen bil tycker i alla fall vi.
  14. 7
    Vi köpte våran corolla verso i okt 06 och har tyckt den varit toppen bra. Sättena i bak passar bättre till barn än vuxna. Vi låter alltid barnen sitta där om vi har extra vuxna med oss. Det är inte mycket baggage utrymme när alla säten är uppe.

    Toppen bil tycker i alla fall vi.

Liknande trådar

  1. Toyota corolla verso?
    By .Flingan in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-07-26, 07:26
  2. Toyota Corolla Verso?
    By Svammelmamma in forum Bilsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-20, 19:00
  3. Corolla Verso - även på OÄF
    By lotusmaya in forum Bilsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-06, 09:24
  4. Toyota corolla verso
    By Moonbeam in forum Bilsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-11, 13:22
  5. Corolla Verso -02
    By qamilla in forum Bilsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-23, 10:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar