Dålig andedräkt
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2007
    #1

    Dålig andedräkt

    Jag har garanterat dålig andedräkt känner jag nu... *andas i handen*

    Tänkte om någon ville anteckna?
    Och så vänder vi på bladet.
    ♫ ♪ ♪ ... Never ending story ... ♪ ♫♪ ♪♪♫
  2. 1
    Dålig andedräkt Jag har garanterat dålig andedräkt känner jag nu... *andas i handen*

    Tänkte om någon ville anteckna?
  3. Medlem sedan
    Nov 2006
    #2

    Världens

    bästa knep för o sälja munskölj

    Lukta på din hand iställe
  4. 2
    Världens bästa knep för o sälja munskölj

    Lukta på din hand iställe
  5. Medlem sedan
    Oct 2007
    #3

    *andas och luktar*

    Huh, jag ska nog ta lite SB12.

    Jag skyller på min soppa jag åt förrut, det får man väl? Eller måste man borsta tänderna kanske...
    Och så vänder vi på bladet.
    ♫ ♪ ♪ ... Never ending story ... ♪ ♫♪ ♪♪♫
  6. 3
    *andas och luktar* Huh, jag ska nog ta lite SB12.

    Jag skyller på min soppa jag åt förrut, det får man väl? Eller måste man borsta tänderna kanske...
  7. Medlem sedan
    Nov 2006
    #4

    Funkar

    Sb12 som de lovar, hörde en tandläkare som sa att munskölj e bara ett stort skojeri som man kan lösa med borstning o tandtråd
  8. 4
    Funkar Sb12 som de lovar, hörde en tandläkare som sa att munskölj e bara ett stort skojeri som man kan lösa med borstning o tandtråd
  9. Medlem sedan
    Sep 2001
    #5
    ...eller så håller du på att bli sjuk. I kombination med bihåleinflammation brukar munnen både smaka och lukta blä, och det går åt mycket munskölj.
    Problemet med ekorrhjulet är att även om man lyckas springa fortare än alla andra, så är man fortfarande bara en ekorre.
  10. 5
    ...eller så håller du på att bli sjuk. I kombination med bihåleinflammation brukar munnen både smaka och lukta blä, och det går åt mycket munskölj.
  11. Medlem sedan
    Oct 2007
    #6
    Jag läste faktiskt en undersökning om olika munskölj, och just SB12 fungerade som de lovade. Jag har iof bara testat en gång, och jag får kräksreflexer när jag sköljer runt i munnen. *s*

    Tandtråd är bra. Kanske kan peta loss lite ruttet.
  12. 6
    Jag läste faktiskt en undersökning om olika munskölj, och just SB12 fungerade som de lovade. Jag har iof bara testat en gång, och jag får kräksreflexer när jag sköljer runt i munnen. *s*

    Tandtråd är bra. Kanske kan peta loss lite ruttet.
  13. Medlem sedan
    Oct 2007
    #7
    Ja det kom ganska precis nyss... och jag har en hostig och febrig unge hemma nu. Så det kanske du har rätt i.

    Då får det blir Echinacea istället!!!
  14. 7
    Ja det kom ganska precis nyss... och jag har en hostig och febrig unge hemma nu. Så det kanske du har rätt i.

    Då får det blir Echinacea istället!!!
  15. Medlem sedan
    Nov 2006
    #8

    Lägg dem i glaset

    över natten så blir det bra
  16. 8
    Lägg dem i glaset över natten så blir det bra
  17. Medlem sedan
    Oct 2007
    #9

    Tack för tips!

    Det borde ju göra susen.
    Och så vänder vi på bladet.
    ♫ ♪ ♪ ... Never ending story ... ♪ ♫♪ ♪♪♫
  18. 9
    Tack för tips! Det borde ju göra susen.
  19. Medlem sedan
    Feb 1999
    #10
    En professor från Göteborg var med i Plus och sa att Sb12 fungerar bäst (riktigt bra dessutom) bland munsköljningspreparaten mot dålig andedräkt sedan fungerar det inte lika bra mot karies. Många lurar sig själva att man kan skippa alt slarva med tandborstning och tandtråd och istället skölja med munsköljning (såsom listerine).
  20. 10
    En professor från Göteborg var med i Plus och sa att Sb12 fungerar bäst (riktigt bra dessutom) bland munsköljningspreparaten mot dålig andedräkt sedan fungerar det inte lika bra mot karies. Många lurar sig själva att man kan skippa alt slarva med tandborstning och tandtråd och istället skölja med munsköljning (såsom listerine).
  21. Medlem sedan
    Oct 2007
    #11
    Det kan jag tänka mig. Tandborstning utesluts inte här. Däremot så fyllde jag munnen med "Never stop" istället.
  22. 11
    Det kan jag tänka mig. Tandborstning utesluts inte här. Däremot så fyllde jag munnen med "Never stop" istället.

Liknande trådar

  1. dålig andedräkt?
    By håller för näsan in forum Kropp & hälsa
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2017-02-08, 09:40
  2. dålig andedräkt..
    By Linda m. 4 barn in forum _05 Höstbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-24, 07:13
  3. Dålig andedräkt
    By anna83 in forum _0607 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-05-25, 16:17
  4. Dålig andedräkt
    By Lallex in forum Barnsjukdomar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-24, 09:18
  5. Dålig andedräkt
    By Ealina in forum _05 Vårbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-18, 16:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar