Samma förnamn - Sidan 2
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2008
    #21
    Jaså, jag tycker att Marit är ett feminint och rart namn. Jag tänker bl.a. på Germunds Marit i "Driver dagg, faller regn" - en underbar allmogeroman..!
  2. 21
    Jaså, jag tycker att Marit är ett feminint och rart namn. Jag tänker bl.a. på Germunds Marit i "Driver dagg, faller regn" - en underbar allmogeroman..!
  3. Medlem sedan
    Dec 2003
    #22
    Känner ingen som har samma tilltalsnamn som jag. Maria heter halva släkten i andranamn, känner 5 som heter det i förstanamn.
  4. 22
    Känner ingen som har samma tilltalsnamn som jag. Maria heter halva släkten i andranamn, känner 5 som heter det i förstanamn.
  5. Medlem sedan
    Apr 2002
    #23
    jag bytte för jag var trött på att folk inte kunde uttala mitt namn. Å så fick jag heta malin märit å sånt med. blä.
  6. 23
    jag bytte för jag var trött på att folk inte kunde uttala mitt namn. Å så fick jag heta malin märit å sånt med. blä.
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #24

    Eh?

    Och mig kallar de Marie, för att det är vanligare. Påstår de
    Egentligen är jag en riktigt rolig prick

    Nu har jag börjat blogga igen...
    http://fjantan.blogspot.com
  8. 24
    Eh? Och mig kallar de Marie, för att det är vanligare. Påstår de
  9. Medlem sedan
    Jan 2008
    #25
    Det var ju märkligt att de inte kunde det. (???)
  10. 25
    Det var ju märkligt att de inte kunde det. (???)
  11. Medlem sedan
    Apr 2002
    #26
    mormor hette maria. Sen en annan i släkten. Så känner jag ju dig.
  12. 26
    mormor hette maria. Sen en annan i släkten. Så känner jag ju dig.
  13. Medlem sedan
    May 2005
    #27

    Haha

    Klart du känner mig! Alla känner apan, vet du väl?
    Egentligen är jag en riktigt rolig prick

    Nu har jag börjat blogga igen...
    http://fjantan.blogspot.com
  14. 27
    Haha Klart du känner mig! Alla känner apan, vet du väl?
  15. Medlem sedan
    Apr 2002
    #28
    nope.. inte min erfarenhet... Trist va.
  16. 28
    nope.. inte min erfarenhet... Trist va.
  17. Medlem sedan
    May 2005
    #29

    Senaste bröllopet jag var på

    Det var nästan läskigt, Lite Twighlightzone... Det stod bara "Maria" rätt och slätt på bordsplaceringen. Jag var den enda gästen som hette så. Det har jag aldrig varit med om förr. Så jag satt hela kvällen och väntade på att någon skulle komma och påstå att det egentlign inte var min plats *s*
    Egentligen är jag en riktigt rolig prick

    Nu har jag börjat blogga igen...
    http://fjantan.blogspot.com
  18. 29
    Senaste bröllopet jag var på Det var nästan läskigt, Lite Twighlightzone... Det stod bara "Maria" rätt och slätt på bordsplaceringen. Jag var den enda gästen som hette så. Det har jag aldrig varit med om förr. Så jag satt hela kvällen och väntade på att någon skulle komma och påstå att det egentlign inte var min plats *s*
  19. Medlem sedan
    Sep 1998
    #30
    Innan jag som 17-åring flyttade från Sthlm så kände jag en med samma namn som jag, det var en väninna till min mamma.

    Nu känner jag 2 st andra med mitt namn, jag har ett vanligt namn, men jag känner inte så många som heter det.

    Maria känner jag nog 8-9 stycken, jag känner lika många Åsa oxå :-)
  20. 30
    Innan jag som 17-åring flyttade från Sthlm så kände jag en med samma namn som jag, det var en väninna till min mamma.

    Nu känner jag 2 st andra med mitt namn, jag har ett vanligt namn, men jag känner inte så många som heter det.

    Maria känner jag nog 8-9 stycken, jag känner lika många Åsa oxå :-)
  21. Medlem sedan
    Nov 2002
    #31

    Vad var det de sa på radion

    häromdagen? 65 000 Anna i Stockholm eller nåt sånt.
    Om du bara gör det du alltid har gjort, kommer du bara att få det du alltid har haft.
  22. 31
    Vad var det de sa på radion häromdagen? 65 000 Anna i Stockholm eller nåt sånt.
  23. anchita
    #32
    Ingen har mitt förnamn Men 2 personen kommer om jag hojtar "Maria"
  24. 32
    Ingen har mitt förnamn Men 2 personen kommer om jag hojtar "Maria"
  25. Medlem sedan
    Aug 2006
    #33
    På jobbet är vi 2 som heter Anna. Och när folk säger Anna är det oftast den andra dom menar. Och när det ropas på samtal från kontoret (växel) så är det också till 99% till henne.

    Ibland blir jag lite lack och antingen säger ja när dom bara säger Anna, eftersom vi ju är två, och då säger dom jag menade ju den andra typ. Eller så kör jag med den motsatta kaktiken att inte låtsas om att jag hör "mitt" namn alls.

    Sen bland kompisar har jag en barndomskompis med samma namn, och så en fd arbetskollega.

    Nu börjar kompisarna döpa sina barn till Anna också. Och hur många har inte Anna som andranamn då.

    Har ju också ett sånt där vanligt namn som är tidlöst dessutom.
    Annisan med oktoberpojkarna William -02 och Rasmus -04 och majflickan Matilda -09

    www.annisan.se/
  26. 33
    På jobbet är vi 2 som heter Anna. Och när folk säger Anna är det oftast den andra dom menar. Och när det ropas på samtal från kontoret (växel) så är det också till 99% till henne.

    Ibland blir jag lite lack och antingen säger ja när dom bara säger Anna, eftersom vi ju är två, och då säger dom jag menade ju den andra typ. Eller så kör jag med den motsatta kaktiken att inte låtsas om att jag hör "mitt" namn alls.

    Sen bland kompisar har jag en barndomskompis med samma namn, och så en fd arbetskollega.

    Nu börjar kompisarna döpa sina barn till Anna också. Och hur många har inte Anna som andranamn då.

    Har ju också ett sånt där vanligt namn som är tidlöst dessutom.
  27. Medlem sedan
    Nov 2004
    #34
    Känner 2 st som har samma tilltalsnamn som jag vara en är död.Känner till ytterligare 1.Känner väl 7-8 st som kommer om man ropar Maria.
  28. 34
    Känner 2 st som har samma tilltalsnamn som jag vara en är död.Känner till ytterligare 1.Känner väl 7-8 st som kommer om man ropar Maria.
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande trådar

  1. Vad heter ni i förnamn?
    By *Koala* in forum Ordet är fritt
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2010-05-02, 09:47
  2. Ang att byta förnamn!
    By Venus in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-01-15, 14:40
  3. Ett förnamn till?
    By huskors in forum Ordet är fritt
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2008-08-07, 11:41
  4. Utländskt förnamn?
    By kentulla in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-19, 06:31
  5. 4 förnamn...
    By Lindalou med 2 småkillar in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-09, 23:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar