Fars Dag på söndag
Ordet är fritt
  1. Salander
    #1

    Fars Dag på söndag

    Räcker en teckning från barnen? eller hur firar ni?
  2. 1
    Fars Dag på söndag Räcker en teckning från barnen? eller hur firar ni?
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Teckning går fint

    Vi brukar ha familjefika hos mina föräldrar, mer "firande" än så är det inte.
  4. 2
    Teckning går fint

    Vi brukar ha familjefika hos mina föräldrar, mer "firande" än så är det inte.
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3
    En teckning räcker gott, men någon lite pryl brukar det blir från barnen (i stil med skal till mobilen).

    Vi firar inte speciellt mycket - ev. en eftermiddagsfika
  6. 3
    En teckning räcker gott, men någon lite pryl brukar det blir från barnen (i stil med skal till mobilen).

    Vi firar inte speciellt mycket - ev. en eftermiddagsfika
  7. Medlem sedan
    Aug 2011
    #4
    Klart att det räcker!
    Men vi har alltid haft en liten present också. Inget märkvärdigt, bara nåt litet.
    Även efter att vi skilde oss, jag och barnens pappa, så har jag sett till så de kunnat köpa en present till sin pappa. I år är första året som jag inte tänker lägga mig i det - dottern är ju myndig nu, och sonen har också egna inkomster .
  8. 4
    Klart att det räcker!
    Men vi har alltid haft en liten present också. Inget märkvärdigt, bara nåt litet.
    Även efter att vi skilde oss, jag och barnens pappa, så har jag sett till så de kunnat köpa en present till sin pappa. I år är första året som jag inte tänker lägga mig i det - dottern är ju myndig nu, och sonen har också egna inkomster .
  9. Salander
    #5
    Jag brukar bara ringa min far och maken sin. Hemma brukar det bli fika och teckningar.
  10. 5
    Jag brukar bara ringa min far och maken sin. Hemma brukar det bli fika och teckningar.
  11. Salander
    #6
    Kul att höra hur andra gör. Vi gör lite olika efter ork och tid.
  12. 6
    Kul att höra hur andra gör. Vi gör lite olika efter ork och tid.
  13. Salander
    #7
    Låter som du tryggt kan lämna det vidare i deras ansvar
  14. 7
    Låter som du tryggt kan lämna det vidare i deras ansvar
  15. Medlem sedan
    May 2004
    #8

    Firar inte direkt....

    mig är det ingen som kommer ihåg och jag är dålig på att komma ihåg andra.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  16. 8
    Firar inte direkt.... mig är det ingen som kommer ihåg och jag är dålig på att komma ihåg andra.
  17. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #9

    Lär knappast bli firad

    Däremot tänkte jag köra ner till min styvfar med en burk av hans favoritgodis.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  18. 9
    Lär knappast bli firad Däremot tänkte jag köra ner till min styvfar med en burk av hans favoritgodis.
  19. Medlem sedan
    May 2005
    #10
    Jag tänkte köpa ett par spetstrosor till farsan, det är tydligen det som är Årets Pryl. Vad barnen gör till sina pappor vet jag inte, men säkert en fin teckning eller så. Kanske slår jag till på en äppelkaka också, jag har ju lite farsans roll också eftersom T är borta, och jag gillar äppelkaka, jag.
  20. 10
    Jag tänkte köpa ett par spetstrosor till farsan, det är tydligen det som är Årets Pryl. Vad barnen gör till sina pappor vet jag inte, men säkert en fin teckning eller så. Kanske slår jag till på en äppelkaka också, jag har ju lite farsans roll också eftersom T är borta, och jag gillar äppelkaka, jag.
  21. Medlem sedan
    Aug 2013
    #11

    Ja, har man inga barn, ...

    ...så blir man inte firad . Min egen far är död sedan länge, och lusten att fira honom var väl begränsad även när han levde. Men han fick väl någon slips någon gång.
    Vad är en cyniker? En man som vet priset på allt och värdet på ingenting.
    (Oscar Wilde)
  22. 11
    Ja, har man inga barn, ... ...så blir man inte firad . Min egen far är död sedan länge, och lusten att fira honom var väl begränsad även när han levde. Men han fick väl någon slips någon gång.
  23. elsatrulsa
    #12
    Det blir oftast teckning med en trisslott eller något annat litet. Vi brukar baka till honom.
  24. 12
    Det blir oftast teckning med en trisslott eller något annat litet. Vi brukar baka till honom.
  25. Medlem sedan
    Jul 2006
    #13
    Jag brukar hjälpa lilla dottern att köpa något till sin pappa, och så får han frukost på sängen. De stora barnen får numera fixa något själv till sin pappa om de vill.
  26. 13
    Jag brukar hjälpa lilla dottern att köpa något till sin pappa, och så får han frukost på sängen. De stora barnen får numera fixa något själv till sin pappa om de vill.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar