Nagelfråga
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2002
    #1

    Nagelfråga

    Jag äter B-vitamin dagligen.. Men har så sköra naglar, så det är omöjligt att få långa. Finns det något annat jag kan göra för att stärka dom? De kan även brytas på längden och de senaste åren har jag märkt att mina naglar (ikke på alla dock) är randiga el känns lite räffliga.
    It's an insane world, and i'm proud to be a part of it.
  2. 1
    Nagelfråga Jag äter B-vitamin dagligen.. Men har så sköra naglar, så det är omöjligt att få långa. Finns det något annat jag kan göra för att stärka dom? De kan även brytas på längden och de senaste åren har jag märkt att mina naglar (ikke på alla dock) är randiga el känns lite räffliga.
  3. Medlem sedan
    Apr 2014
    #2
    Kalk, D-vitamin och mineraler (helst från naturliga livsmedel men annars kosttillskott) och friska promenader i solskenet skulle jag rekommendera.
  4. 2
    Kalk, D-vitamin och mineraler (helst från naturliga livsmedel men annars kosttillskott) och friska promenader i solskenet skulle jag rekommendera.
  5. Medlem sedan
    Oct 2000
    #3
    kalciumbrist? Äter du tillräckligt med mjölkprodukter?
  6. 3
    kalciumbrist? Äter du tillräckligt med mjölkprodukter?
  7. Medlem sedan
    Jun 2002
    #4
    Glömde skriva att jag äter faktiskt D-vitamin o magnesium oxå.. Kalk (kalcium) får jag i mig varje dag, man kanske ikke tillräckligt. Kokar min gröt på mjölk, äter kesella och keso.. mjölk i kaffet..
  8. 4
    Glömde skriva att jag äter faktiskt D-vitamin o magnesium oxå.. Kalk (kalcium) får jag i mig varje dag, man kanske ikke tillräckligt. Kokar min gröt på mjölk, äter kesella och keso.. mjölk i kaffet..
  9. Medlem sedan
    Jun 2002
    #5
    Kokar min gröt på mjölk, äter kesella o keso och så mjölk i kaffet.. Vet ej om det är tillräckligt..
  10. 5
    Kokar min gröt på mjölk, äter kesella o keso och så mjölk i kaffet.. Vet ej om det är tillräckligt..
  11. Medlem sedan
    Mar 2003
    #6
    Förutom en allsidig kost och tillsott så tycker jag att det finns bra produkter som gör nageln hård och "seg". Trind (hette trend tidigare och har funnits i evigheter)heter en produkt som är prisvärd.
  12. 6
    Förutom en allsidig kost och tillsott så tycker jag att det finns bra produkter som gör nageln hård och "seg". Trind (hette trend tidigare och har funnits i evigheter)heter en produkt som är prisvärd.
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Hoppar in och frågar hur man använder det då? Är det som ett lack eller vad är det? Var köper man det?
    Jag har nämligen också problem med att mina naglar går sönder.
  14. 7
    Hoppar in och frågar hur man använder det då? Är det som ett lack eller vad är det? Var köper man det?
    Jag har nämligen också problem med att mina naglar går sönder.
  15. Medlem sedan
    Mar 2003
    #8
    Fungerar som vanligt nagellack. Finns överallt (kicks osv).
  16. 8
    Fungerar som vanligt nagellack. Finns överallt (kicks osv).
  17. Kerstimärta
    #9

    Nagelfråga

    Rekommenderar Trind, som Nika skriver om. Man får stenhårda naglar.
  18. 9
    Nagelfråga Rekommenderar Trind, som Nika skriver om. Man får stenhårda naglar.
  19. Medlem sedan
    Jun 2002
    #10
    Tack för tips! Har ej hört talas om den produkten..
  20. 10
    Tack för tips! Har ej hört talas om den produkten..
  21. Medlem sedan
    Jun 2002
    #11
    Tack till dig med!
  22. 11
    Tack till dig med!
  23. Medlem sedan
    Jan 2004
    #12
    Tack, ska kolla upp det
  24. 12
    Tack, ska kolla upp det
  25. Medlem sedan
    Jan 2000
    #13
    Olja även in naglar och nagelband med en speciell olja ämnat för dem.
  26. 13
    Olja även in naglar och nagelband med en speciell olja ämnat för dem.
  27. Medlem sedan
    Jun 2002
    #14
    Ja de e nog rätt torra när jag tänker efter.. Tack!
  28. 14
    Ja de e nog rätt torra när jag tänker efter.. Tack!
  29. Medlem sedan
    Jan 2000
    #15
    Glömde! Nageluppbyggnad kan funka också
  30. 15
    Glömde! Nageluppbyggnad kan funka också
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar