Svartmyror GAAAH
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #1

    Svartmyror GAAAH

    Hela mitt trädgårdsland är invaderad av svartmyror. Har jag tur så ligger boet så man kan hälla hett vatten på det och på så viss få bort det.
    Gör det inte det så vill jag ha alla tips man kan få för att få bort dom.
    Det är alltså trädgårdslandet där jag ska odla grönsaker i
  2. 1
    Svartmyror GAAAH Hela mitt trädgårdsland är invaderad av svartmyror. Har jag tur så ligger boet så man kan hälla hett vatten på det och på så viss få bort det.
    Gör det inte det så vill jag ha alla tips man kan få för att få bort dom.
    Det är alltså trädgårdslandet där jag ska odla grönsaker i
  3. Medlem sedan
    Apr 2008
    #2
    Kanel lär ju vara bra mot myror. Funkar sådär, men det luktar gott
    Det finns ju gift att köpa i affären, sådant de tar med till boet, så att de dör. Jag använder det när de får för sej att de ska bo inomhus, men jag undivker det utomhus. Men så har jag inte brytt mej om trädgårdsland heller.
  4. 2
    Kanel lär ju vara bra mot myror. Funkar sådär, men det luktar gott
    Det finns ju gift att köpa i affären, sådant de tar med till boet, så att de dör. Jag använder det när de får för sej att de ska bo inomhus, men jag undivker det utomhus. Men så har jag inte brytt mej om trädgårdsland heller.
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3
    Rödceder har jag hört vissa påstå att det är bra men har inte testat själv. Vi har myror under plattorna på vår odlingslott (ett litet område med plattor där vi har grillen, bord och stolar). Där har jag tidigare faktiskt placerat ut myrdosor med ganska gott resultat... De tar med sig betet till drottningen och när hon dör så dör kolonin. Det är tyvärr lite krångligt för oss att fixa kokhett vatten där ute.
    Annars är det väl kanel, bakpulver och sånt som man brukar ta till?
  6. 3
    Rödceder har jag hört vissa påstå att det är bra men har inte testat själv. Vi har myror under plattorna på vår odlingslott (ett litet område med plattor där vi har grillen, bord och stolar). Där har jag tidigare faktiskt placerat ut myrdosor med ganska gott resultat... De tar med sig betet till drottningen och när hon dör så dör kolonin. Det är tyvärr lite krångligt för oss att fixa kokhett vatten där ute.
    Annars är det väl kanel, bakpulver och sånt som man brukar ta till?
  7. Medlem sedan
    Jan 2011
    #4
    Ta en silvertejå och lägg honung på den så fastnar de där och sedan disel på boet
  8. 4
    Ta en silvertejå och lägg honung på den så fastnar de där och sedan disel på boet
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar