Allt och inget - enkätish...
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Dec 2013
    #1

    Allt och inget - enkätish...

    Hur många år fyller ni nästa gång?
    Vilken rätt på påskbordet kan ni vara utan?
    Vad är det för väder idag - hos er?
    Favoritkök - alltså vilken typ av mat?
    Sneakers (Converse) - snyggt eller inte?
    Är vi för dåliga på matte?
  2. 1
    Allt och inget - enkätish... Hur många år fyller ni nästa gång?
    Vilken rätt på påskbordet kan ni vara utan?
    Vad är det för väder idag - hos er?
    Favoritkök - alltså vilken typ av mat?
    Sneakers (Converse) - snyggt eller inte?
    Är vi för dåliga på matte?
  3. Medlem sedan
    Aug 2011
    #2
    Hur många år fyller ni nästa gång?
    - 42.
    Vilken rätt på påskbordet kan ni vara utan?
    - Jag kan vara utan allt på påskbordet. Jag kan för all del äta nästan allt också, men det är inget måste.
    Vad är det för väder idag - hos er?
    - Sol och lite ljum bris .
    Favoritkök - alltså vilken typ av mat?
    - Jag gillar många typer av mat. Men det ska vara enkla råvaror, och framför allt BRA råvaror.
    Det jag kan ha svårt med är en del fisk och skaldjur. Medan jag _älskar_ andra varianter av fisk och skaldjur.
    Sneakers (Converse) - snyggt eller inte?
    - Snyggt på vissa, inte på andra.
    Är vi för dåliga på matte?
    - Nä, de flesta behöver ju faktiskt bara kunna hyfsad vardagsmatte. Men det finns ju de som är för dåliga även på det.
  4. 2
    Hur många år fyller ni nästa gång?
    - 42.
    Vilken rätt på påskbordet kan ni vara utan?
    - Jag kan vara utan allt på påskbordet. Jag kan för all del äta nästan allt också, men det är inget måste.
    Vad är det för väder idag - hos er?
    - Sol och lite ljum bris .
    Favoritkök - alltså vilken typ av mat?
    - Jag gillar många typer av mat. Men det ska vara enkla råvaror, och framför allt BRA råvaror.
    Det jag kan ha svårt med är en del fisk och skaldjur. Medan jag _älskar_ andra varianter av fisk och skaldjur.
    Sneakers (Converse) - snyggt eller inte?
    - Snyggt på vissa, inte på andra.
    Är vi för dåliga på matte?
    - Nä, de flesta behöver ju faktiskt bara kunna hyfsad vardagsmatte. Men det finns ju de som är för dåliga även på det.
  5. Medlem sedan
    Apr 2014
    #3
    Hur många år fyller ni nästa gång?

    Säger jag inte, men det är en stor, jämn, otäck födelsedag... :-(

    Vilken rätt på påskbordet kan ni vara utan?

    Rödbetssallad och Janssons finns det dom som har, det gillar inte jag

    Vad är det för väder idag - hos er?

    Sol, sol, sol! :-)

    Favoritkök - alltså vilken typ av mat?

    Västeuropeiskt. Sedan är jag noga med råvarorna, och att maten ska vara lagad från råvaror

    Sneakers (Converse) - snyggt eller inte?

    Det är inte snyggt, och dessutom inte alls bra för fötterna

    Är vi för dåliga på matte?

    Ja, vi har blivit bedrövligt dåliga på matte på alla nivåer, så att säga. Både att de riktigt mattebegåvade barnen inte får möjlighet att gå igenom skolan fortare, medan deras hjärnor brinner på högtryck - det är en SKANDAL att vi inte har den möjligheten i Sverige till skillnad från många andra länder. Och även detta, att så många vuxna inte klarar av enkla matematiska operationer - som att räkna på räntan på ett lån, eller att räkna procent (både framåt och bakåt). Samt att de inte kan multiplikationstabellerna utantill.
  6. 3
    Hur många år fyller ni nästa gång?

    Säger jag inte, men det är en stor, jämn, otäck födelsedag... :-(

    Vilken rätt på påskbordet kan ni vara utan?

    Rödbetssallad och Janssons finns det dom som har, det gillar inte jag

    Vad är det för väder idag - hos er?

    Sol, sol, sol! :-)

    Favoritkök - alltså vilken typ av mat?

    Västeuropeiskt. Sedan är jag noga med råvarorna, och att maten ska vara lagad från råvaror

    Sneakers (Converse) - snyggt eller inte?

    Det är inte snyggt, och dessutom inte alls bra för fötterna

    Är vi för dåliga på matte?

    Ja, vi har blivit bedrövligt dåliga på matte på alla nivåer, så att säga. Både att de riktigt mattebegåvade barnen inte får möjlighet att gå igenom skolan fortare, medan deras hjärnor brinner på högtryck - det är en SKANDAL att vi inte har den möjligheten i Sverige till skillnad från många andra länder. Och även detta, att så många vuxna inte klarar av enkla matematiska operationer - som att räkna på räntan på ett lån, eller att räkna procent (både framåt och bakåt). Samt att de inte kan multiplikationstabellerna utantill.
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4
    Hur många år fyller ni nästa gång? - 38!

    Vilken rätt på påskbordet kan ni vara utan? - Alltså ingen rätt. Eller nej, vad heter det, alla rätter.

    Vad är det för väder idag - hos er? - Sol!

    Favoritkök - alltså vilken typ av mat? - Eh vet inte. Alltså meze, är det turkiskt? Det iallafall, smakar ju himmelskt vareviga gång.

    Sneakers (Converse) - snyggt eller inte? - Fint, men anus för fötterna och benen.

    Är vi för dåliga på matte? - Jag personligen räknar ca lika bra som min snart tvååriga Erik. Alltså, tioåringen Junes matte har börjat bli knepig för mig, så jävla sorgligt alltså. Känne rmig som en idiot, vilket jag ju litegrann är. Så personligen, ja. Överlag? Vet inte, jag tycker det räknas på rätt bra de gånger jag liksom hamnar i räknesituationer. Vilket är ungefär aldrig iofs.
  8. 4
    Hur många år fyller ni nästa gång? - 38!

    Vilken rätt på påskbordet kan ni vara utan? - Alltså ingen rätt. Eller nej, vad heter det, alla rätter.

    Vad är det för väder idag - hos er? - Sol!

    Favoritkök - alltså vilken typ av mat? - Eh vet inte. Alltså meze, är det turkiskt? Det iallafall, smakar ju himmelskt vareviga gång.

    Sneakers (Converse) - snyggt eller inte? - Fint, men anus för fötterna och benen.

    Är vi för dåliga på matte? - Jag personligen räknar ca lika bra som min snart tvååriga Erik. Alltså, tioåringen Junes matte har börjat bli knepig för mig, så jävla sorgligt alltså. Känne rmig som en idiot, vilket jag ju litegrann är. Så personligen, ja. Överlag? Vet inte, jag tycker det räknas på rätt bra de gånger jag liksom hamnar i räknesituationer. Vilket är ungefär aldrig iofs.
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5
    Hur många år fyller ni nästa gång?
    * 42

    Vilken rätt på påskbordet kan ni vara utan?
    * Inget - det är jag som serverar det och då har jag redan slimmat ner till allt som är godast.

    Vad är det för väder idag - hos er?
    * Sol! ca 12 grader

    Favoritkök - alltså vilken typ av mat?
    * Svenska och spanska (vilken tur ändå...)

    Sneakers (Converse) - snyggt eller inte?
    * Snyggt - skulle kunna ha ett par i varje färg, höga och låga, men har "bara" gula, vita, rosa och khakifärgade

    Är vi för dåliga på matte?
    * Ja, generellt sett så håller jag med. Min teori är att man är så mån om "skrivglädjen" i skolan att man glömmer "matteglädjen". Det ska omvandlas och grupperas och gud vet allt, så man glömmer att huvudräkning och "känsla för tal" är något positivt...
  10. 5
    Hur många år fyller ni nästa gång?
    * 42

    Vilken rätt på påskbordet kan ni vara utan?
    * Inget - det är jag som serverar det och då har jag redan slimmat ner till allt som är godast.

    Vad är det för väder idag - hos er?
    * Sol! ca 12 grader

    Favoritkök - alltså vilken typ av mat?
    * Svenska och spanska (vilken tur ändå...)

    Sneakers (Converse) - snyggt eller inte?
    * Snyggt - skulle kunna ha ett par i varje färg, höga och låga, men har "bara" gula, vita, rosa och khakifärgade

    Är vi för dåliga på matte?
    * Ja, generellt sett så håller jag med. Min teori är att man är så mån om "skrivglädjen" i skolan att man glömmer "matteglädjen". Det ska omvandlas och grupperas och gud vet allt, så man glömmer att huvudräkning och "känsla för tal" är något positivt...
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6
    Ja, där tror jag du har rätt, om skriv- och räkneglädje. Smarto! säger jag dig.
  12. 6
    Ja, där tror jag du har rätt, om skriv- och räkneglädje. Smarto! säger jag dig.
  13. Medlem sedan
    Jun 2002
    #7
    Hur många år fyller ni nästa gång?
    **För många..
    Vilken rätt på påskbordet kan ni vara utan?
    **Allt, har ikke ätit nån i år..
    Vad är det för väder idag - hos er?
    **Strålande sol, och en 17 grader...
    Favoritkök - alltså vilken typ av mat?
    **Har nog ingen favorit, gillar det mesta..
    Sneakers (Converse) - snyggt eller inte?
    **Helt okej..
    Är vi för dåliga på matte?
    **Ja det e vi..
  14. 7
    Hur många år fyller ni nästa gång?
    **För många..
    Vilken rätt på påskbordet kan ni vara utan?
    **Allt, har ikke ätit nån i år..
    Vad är det för väder idag - hos er?
    **Strålande sol, och en 17 grader...
    Favoritkök - alltså vilken typ av mat?
    **Har nog ingen favorit, gillar det mesta..
    Sneakers (Converse) - snyggt eller inte?
    **Helt okej..
    Är vi för dåliga på matte?
    **Ja det e vi..
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8
    Mina barn har alltid gillat huvudräkning, så jag kan inte räkna all tid vi har lagt på att lägga ihop kilometer, räkna ut sammanlagd vikt i recept, räkna timmar och minuter, lägga ihop familjens ålder, lägga till kusiners ålder och dra ifrån vuxna och gud vet allt

    Jag måste tillstå att jag inte tycker att det är lika roligt varje gång, men alltid hittar vi på något... Storebror är väldigt tålmodig när det gäller att hitta på tal till lillasyster och han gör dem dessutom mycket svårare än vad vi gör. Bra med utmaningar!
  16. 8
    Mina barn har alltid gillat huvudräkning, så jag kan inte räkna all tid vi har lagt på att lägga ihop kilometer, räkna ut sammanlagd vikt i recept, räkna timmar och minuter, lägga ihop familjens ålder, lägga till kusiners ålder och dra ifrån vuxna och gud vet allt

    Jag måste tillstå att jag inte tycker att det är lika roligt varje gång, men alltid hittar vi på något... Storebror är väldigt tålmodig när det gäller att hitta på tal till lillasyster och han gör dem dessutom mycket svårare än vad vi gör. Bra med utmaningar!
  17. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #9
    Hur många år fyller ni nästa gång?
    57. Tiden går...

    Vilken rätt på påskbordet kan ni vara utan?
    Det mesta. Har inga direkta måsten till påsk.

    Vad är det för väder idag - hos er?
    Sol och värme!

    Favoritkök - alltså vilken typ av mat?
    Serverad - det är inte så vanligt. Annars äter jag väl det mesta.

    Sneakers (Converse) - snyggt eller inte?
    Ingen aning.

    Är vi för dåliga på matte?
    Generellt sett verkar skoleleverna vara det, ja. Det är fullkomligt fånigt att folk kan komma in på civilingenjörsutbildningen och inte klara högstadiets matematik, enligt vad som påstods i tidningen idag eller igår.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  18. 9
    Hur många år fyller ni nästa gång?
    57. Tiden går...

    Vilken rätt på påskbordet kan ni vara utan?
    Det mesta. Har inga direkta måsten till påsk.

    Vad är det för väder idag - hos er?
    Sol och värme!

    Favoritkök - alltså vilken typ av mat?
    Serverad - det är inte så vanligt. Annars äter jag väl det mesta.

    Sneakers (Converse) - snyggt eller inte?
    Ingen aning.

    Är vi för dåliga på matte?
    Generellt sett verkar skoleleverna vara det, ja. Det är fullkomligt fånigt att folk kan komma in på civilingenjörsutbildningen och inte klara högstadiets matematik, enligt vad som påstods i tidningen idag eller igår.
  19. Medlem sedan
    Aug 2002
    #10
    Hur många år fyller ni nästa gång? 44 år
    Vilken rätt på påskbordet kan ni vara utan? Vet inte det mesta har inga måste måsten.
    Vad är det för väder idag - hos er? Soligt och varmt.
    Favoritkök - alltså vilken typ av mat? Italienskt är gott.
    Sneakers (Converse) - snyggt eller inte? Snyggt, har vita höga på mig idag.
    Är vi för dåliga på matte? Inte jag men andra kanske 😉
  20. 10
    Hur många år fyller ni nästa gång? 44 år
    Vilken rätt på påskbordet kan ni vara utan? Vet inte det mesta har inga måste måsten.
    Vad är det för väder idag - hos er? Soligt och varmt.
    Favoritkök - alltså vilken typ av mat? Italienskt är gott.
    Sneakers (Converse) - snyggt eller inte? Snyggt, har vita höga på mig idag.
    Är vi för dåliga på matte? Inte jag men andra kanske 😉
  21. Gretah
    #11
    Fyller 45 på söndag.
    Smör och bröd är ingen rätt men då vår påskmat är väldigt simpel kan jag bara säga det Lax å sill avstår jag icke!
    Soligt och varmt idag. Härligt!
    Lax är bland det godaste jag vet!
    Jag gillar converse. Har två par själv. Dock ska de vara hela för att vara snygga
    Jag är iallafall urusel på all matte förutom vardagsmatte.
  22. 11
    Fyller 45 på söndag.
    Smör och bröd är ingen rätt men då vår påskmat är väldigt simpel kan jag bara säga det Lax å sill avstår jag icke!
    Soligt och varmt idag. Härligt!
    Lax är bland det godaste jag vet!
    Jag gillar converse. Har två par själv. Dock ska de vara hela för att vara snygga
    Jag är iallafall urusel på all matte förutom vardagsmatte.
  23. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #12
    Gick inte att kopiera
    Men
    jag fyller 55 men eftersom jag precis fyllt 54 så dröjer det väldigt länge
    Jag har ingen speciell påskrätt, det mest påskigaste vi har ätit i år är ägg.
    Sol med lite moln, blåsigt (tack och lov vinden i ryggen hemåt)
    Jag har inget favoritkök
    Converse är fula tycker jag, men säkert bekväma för de som trivs i dom. Själv äger jag inga, men ligger inga värderingar i om andra har på sig dom eller inte.
    Vi är ju dåliga på matematik, det är ingen hemlighet. Men jag tillhör de som gjorde ett internationellt test när jag gick på gymnasiet, det året var vi bland de bästa. Men vi var den sista kullen med sådant toppresultat, sedan har det gått neråt
  24. 12
    Gick inte att kopiera
    Men
    jag fyller 55 men eftersom jag precis fyllt 54 så dröjer det väldigt länge
    Jag har ingen speciell påskrätt, det mest påskigaste vi har ätit i år är ägg.
    Sol med lite moln, blåsigt (tack och lov vinden i ryggen hemåt)
    Jag har inget favoritkök
    Converse är fula tycker jag, men säkert bekväma för de som trivs i dom. Själv äger jag inga, men ligger inga värderingar i om andra har på sig dom eller inte.
    Vi är ju dåliga på matematik, det är ingen hemlighet. Men jag tillhör de som gjorde ett internationellt test när jag gick på gymnasiet, det året var vi bland de bästa. Men vi var den sista kullen med sådant toppresultat, sedan har det gått neråt
  25. Medlem sedan
    Aug 2005
    #13
    Hur många år fyller ni nästa gång? - 43

    Vilken rätt på påskbordet kan ni vara utan? - Påskmaten är inte viktig för mig, och jag kan vara helt utan allt. Jansson är något jag inte vill vara utan om jag själv väljer, men blir jag bjuden på påskmat utan Jansson så gör det inget alla.

    Vad är det för väder idag - hos er? - Mest soligt och 16-17 grader

    Favoritkök - alltså vilken typ av mat? - Har inget favorittkök, gillar många sorters mat. Svensk husman är fin, men det är det thailändska också.

    Sneakers (Converse) - snyggt eller inte? - Snyggt, men är inte överförtjust i det själv. Använder bara om jag ska ha skor någon timme.

    Är vi för dåliga på matte? - Det sägs så.
  26. 13
    Hur många år fyller ni nästa gång? - 43

    Vilken rätt på påskbordet kan ni vara utan? - Påskmaten är inte viktig för mig, och jag kan vara helt utan allt. Jansson är något jag inte vill vara utan om jag själv väljer, men blir jag bjuden på påskmat utan Jansson så gör det inget alla.

    Vad är det för väder idag - hos er? - Mest soligt och 16-17 grader

    Favoritkök - alltså vilken typ av mat? - Har inget favorittkök, gillar många sorters mat. Svensk husman är fin, men det är det thailändska också.

    Sneakers (Converse) - snyggt eller inte? - Snyggt, men är inte överförtjust i det själv. Använder bara om jag ska ha skor någon timme.

    Är vi för dåliga på matte? - Det sägs så.
  27. Medlem sedan
    Oct 2013
    #14
    Hur många år fyller ni nästa gång?
    Jag fyller 43 nästa gång och har precis kommit ut på andra sidan 40-årskrisen.

    Vilken rätt på påskbordet kan ni vara utan?
    Å, jag är helt traditionsbefriad när det gäller påsken. Det enda viktiga på påsken är rejält välfyllda påskägg och skidåkning!

    Vad är det för väder idag - hos er?
    Sol!

    Favoritkök - alltså vilken typ av mat?
    Vällagad mat. Är maten bara vällagad så är allt gott, men jag är till min mages stora sorg väldigt svag för starkt kryddad mat...

    Sneakers (Converse) - snyggt eller inte?
    Snyggt om du tänker dig en casual och avspänd look. Men det finns betydligt snyggare sneakers än Converse.

    Är vi för dåliga på matte?
    Ja, absolut. Jag tycker jag är dålig på matte, och då har jag ändå läst 60 gammaldags poäng matematik på universitetet. Jag tror grunden till matteproblemen är dels att vi försöker göra alla människor likadana. Det går inte. Alla är inte jättebra på matte. Återinför allmän och särskild matte (vet ni inte vad jag menar då så fråga er mormor )! Återinför att nötandet! Man måste nöta in grunderna och automatisera teknikerna innan man kan börja sväva iväg på undantag och förståelse av matematiska rum. Man måste derivera några hundra gånger innan det går av sig själv och det verkar dagens elever inte behöva göra. De lär ut teorin och så "glömmer" de att lära elever att repetition är all inlärnings moder...
  28. 14
    Hur många år fyller ni nästa gång?
    Jag fyller 43 nästa gång och har precis kommit ut på andra sidan 40-årskrisen.

    Vilken rätt på påskbordet kan ni vara utan?
    Å, jag är helt traditionsbefriad när det gäller påsken. Det enda viktiga på påsken är rejält välfyllda påskägg och skidåkning!

    Vad är det för väder idag - hos er?
    Sol!

    Favoritkök - alltså vilken typ av mat?
    Vällagad mat. Är maten bara vällagad så är allt gott, men jag är till min mages stora sorg väldigt svag för starkt kryddad mat...

    Sneakers (Converse) - snyggt eller inte?
    Snyggt om du tänker dig en casual och avspänd look. Men det finns betydligt snyggare sneakers än Converse.

    Är vi för dåliga på matte?
    Ja, absolut. Jag tycker jag är dålig på matte, och då har jag ändå läst 60 gammaldags poäng matematik på universitetet. Jag tror grunden till matteproblemen är dels att vi försöker göra alla människor likadana. Det går inte. Alla är inte jättebra på matte. Återinför allmän och särskild matte (vet ni inte vad jag menar då så fråga er mormor )! Återinför att nötandet! Man måste nöta in grunderna och automatisera teknikerna innan man kan börja sväva iväg på undantag och förståelse av matematiska rum. Man måste derivera några hundra gånger innan det går av sig själv och det verkar dagens elever inte behöva göra. De lär ut teorin och så "glömmer" de att lära elever att repetition är all inlärnings moder...
  29. Medlem sedan
    Jun 2004
    #15
    Hur många år fyller ni nästa gång? 52
    Vilken rätt på påskbordet kan ni vara utan? Sill
    Vad är det för väder idag - hos er? sommarvarmt, lätta moln
    Favoritkök - alltså vilken typ av mat? indiskt
    Sneakers (Converse) - snyggt eller inte? snyggt
    Är vi för dåliga på matte? ja
  30. 15
    Hur många år fyller ni nästa gång? 52
    Vilken rätt på påskbordet kan ni vara utan? Sill
    Vad är det för väder idag - hos er? sommarvarmt, lätta moln
    Favoritkök - alltså vilken typ av mat? indiskt
    Sneakers (Converse) - snyggt eller inte? snyggt
    Är vi för dåliga på matte? ja
  31. Medlem sedan
    May 2002
    #16
    Hur många år fyller ni nästa gång?
    - 34

    Vilken rätt på påskbordet kan ni vara utan?
    - Sill

    Vad är det för väder idag - hos er?
    - Mulet och +18, skönt väder!

    Favoritkök - alltså vilken typ av mat?
    - Lätt mat, som sushi.

    Sneakers (Converse) - snyggt eller inte?
    - Menar du sneakers eller Converse? Jag gillar iof båda, beroende på sammanhang. Snyggt som vardags/fritidssko, svinfult till arbetskläder och finkläder.

    Är vi för dåliga på matte?
    - Vilka vi? Många är nog det, många inte. Jag har alltid varit duktig i matte (ie, problemlösning och svår matematik) men väldigt dålig på huvudräkning. Hade nästan önskat att det var omvänt, för jag räknar aldrig intergraler etc numer men huvudräkning många många gånger per dag och hade varit skönt att kunna loosa miniräknaren...
  32. 16
    Hur många år fyller ni nästa gång?
    - 34

    Vilken rätt på påskbordet kan ni vara utan?
    - Sill

    Vad är det för väder idag - hos er?
    - Mulet och +18, skönt väder!

    Favoritkök - alltså vilken typ av mat?
    - Lätt mat, som sushi.

    Sneakers (Converse) - snyggt eller inte?
    - Menar du sneakers eller Converse? Jag gillar iof båda, beroende på sammanhang. Snyggt som vardags/fritidssko, svinfult till arbetskläder och finkläder.

    Är vi för dåliga på matte?
    - Vilka vi? Många är nog det, många inte. Jag har alltid varit duktig i matte (ie, problemlösning och svår matematik) men väldigt dålig på huvudräkning. Hade nästan önskat att det var omvänt, för jag räknar aldrig intergraler etc numer men huvudräkning många många gånger per dag och hade varit skönt att kunna loosa miniräknaren...
  33. Medlem sedan
    May 2002
    #17
    Håller helt med om ditt svar på matten!
  34. 17
    Håller helt med om ditt svar på matten!
  35. Medlem sedan
    Apr 2008
    #18
    fågelsvar:
    Hur många år fyller ni nästa gång?
    då jag gått i det dåliga svenska skolsystemet, så har jag inte lärt mej så höga tal

    Vilken rätt på påskbordet kan ni vara utan?
    alla. Faktum är att i år blev det inga påskrätter alls, lagade något som flickorna ville ha istället.

    Vad är det för väder idag - hos er?
    soool

    Favoritkök - alltså vilken typ av mat?
    Vad som helst, bara någon annan lagar det.

    Sneakers (Converse) - snyggt eller inte?
    har inga åsikter om det. AJg har inga själv, men jag tycker det är för jobbigt att knyta skosnören.

    Är vi för dåliga på matte?
    Beror ju på vad vi sak ha det till. Men enligt de undersökningar som gjort, så ja.
  36. 18
    fågelsvar:
    Hur många år fyller ni nästa gång?
    då jag gått i det dåliga svenska skolsystemet, så har jag inte lärt mej så höga tal

    Vilken rätt på påskbordet kan ni vara utan?
    alla. Faktum är att i år blev det inga påskrätter alls, lagade något som flickorna ville ha istället.

    Vad är det för väder idag - hos er?
    soool

    Favoritkök - alltså vilken typ av mat?
    Vad som helst, bara någon annan lagar det.

    Sneakers (Converse) - snyggt eller inte?
    har inga åsikter om det. AJg har inga själv, men jag tycker det är för jobbigt att knyta skosnören.

    Är vi för dåliga på matte?
    Beror ju på vad vi sak ha det till. Men enligt de undersökningar som gjort, så ja.
  37. Medlem sedan
    Nov 1999
    #19
    Håller med dig om matten!
  38. 19
    Håller med dig om matten!
  39. Medlem sedan
    Dec 2005
    #20
    36

    Alla

    +17sol

    Spritkök i fjällen

    Sådärsnyggt men platta skor går fetbort

    Vissa är det, finns många vuxna som inte ens kan räkna procent men jag upplever överlag att min omgivning är bra på matte, kan iofs ha att göra med att många har naturvetenskaplig högskoleutbildning men även på högskolan finns det vissa som inte klarar enkla räkneoperationer.
  40. 20
    36

    Alla

    +17sol

    Spritkök i fjällen

    Sådärsnyggt men platta skor går fetbort

    Vissa är det, finns många vuxna som inte ens kan räkna procent men jag upplever överlag att min omgivning är bra på matte, kan iofs ha att göra med att många har naturvetenskaplig högskoleutbildning men även på högskolan finns det vissa som inte klarar enkla räkneoperationer.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar