Åh, kram-funktionen. Minns ni den???
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Åh, kram-funktionen. Minns ni den???

    Den hade jag glömt! Men tydligen för ca 5 år sedan fanns det en kram-funktion här på aff. Det fanns en liten orange figur vid inläggen, klickade man på den kramade man den som skrivit. Och så kunde man se sin egen kramlista på sin sida. På förstasidan fanns kram-toppen, en lista över de som skickat resp. fått flest.

    Givetvis blev det rabalder eftersom de som inte fick så många kramar kunde känna sig utanför och ledsna...och funktionen blev inte så långvarig tror jag.
  2. 1
    Åh, kram-funktionen. Minns ni den??? Den hade jag glömt! Men tydligen för ca 5 år sedan fanns det en kram-funktion här på aff. Det fanns en liten orange figur vid inläggen, klickade man på den kramade man den som skrivit. Och så kunde man se sin egen kramlista på sin sida. På förstasidan fanns kram-toppen, en lista över de som skickat resp. fått flest.

    Givetvis blev det rabalder eftersom de som inte fick så många kramar kunde känna sig utanför och ledsna...och funktionen blev inte så långvarig tror jag.
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
  4. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #3

    Fast den återkom några gånger

    Var det inte kramar så var det julklappar eller något annat, men i grunden samma funktionalitet. Några helger återkom den. Jodå, den minns jag utan att sakna den.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  5. 3
    Fast den återkom några gånger Var det inte kramar så var det julklappar eller något annat, men i grunden samma funktionalitet. Några helger återkom den. Jodå, den minns jag utan att sakna den.
  6. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Haha ja just den fanns ju. Och små paket och sånt som Christopher skriver
  7. 4
    Haha ja just den fanns ju. Och små paket och sånt som Christopher skriver
  8. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    Ja just det ja!! Jag hade väl.... Förträngt.

    Visst kunde man se hur många visningar ens inlägg fått också? Vilket också ledde till sånt där "jag är poppis rep. mobbad"-snack?
  9. 5
    Ja just det ja!! Jag hade väl.... Förträngt.

    Visst kunde man se hur många visningar ens inlägg fått också? Vilket också ledde till sånt där "jag är poppis rep. mobbad"-snack?
  10. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    Såg nu att man kunde tävla och bli "månadens forummedlem" eller nåt liknande också. Tror inte det var långvarigt heller.
  11. 6
    Såg nu att man kunde tävla och bli "månadens forummedlem" eller nåt liknande också. Tror inte det var långvarigt heller.
  12. Medlem sedan
    Aug 2006
    #7
    Nu ljög jag! Jag hittade inlägget som antagligen startade diskussionen, och det var jag som skrev det , och det handlade tydligen om konkurrerande forum. Det framgick inte i den tråd jag läste igår....
    http://www.alltforforaldrar.se/snack...ånadens-medlem
  13. 7
    Nu ljög jag! Jag hittade inlägget som antagligen startade diskussionen, och det var jag som skrev det , och det handlade tydligen om konkurrerande forum. Det framgick inte i den tråd jag läste igår....
    http://www.alltforforaldrar.se/snack...ånadens-medlem
  14. Medlem sedan
    Oct 2006
    #8
    Nu när du säger det. Men den använde jag aldrig..
  15. 8
    Nu när du säger det. Men den använde jag aldrig..
  16. Medlem sedan
    Aug 2006
    #9
    Det blev t o m tjaffs om att de som skickade många kramar var dumma... för de kunde ju omöjligt MENA de där kramarna utan skickar dem bara för att hamna högt på listan.
  17. 9
    Det blev t o m tjaffs om att de som skickade många kramar var dumma... för de kunde ju omöjligt MENA de där kramarna utan skickar dem bara för att hamna högt på listan.
  18. Medlem sedan
    Oct 2006
    #10
    Du kan ju gissa hur Oäf skulle se ut om man kunde bli månadens medlem räknat på aktivitet (TS)? De med mest "se mig se mig" i sig, skulle skita sidan full med trådstarter. Ursäkta franskan.
  19. 10
    Du kan ju gissa hur Oäf skulle se ut om man kunde bli månadens medlem räknat på aktivitet (TS)? De med mest "se mig se mig" i sig, skulle skita sidan full med trådstarter. Ursäkta franskan.
  20. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11
    Antalet visningar kan man se i platt forum,,,,funkade häromdagen i alla fall
  21. 11
    Antalet visningar kan man se i platt forum,,,,funkade häromdagen i alla fall
  22. Medlem sedan
    Jan 2004
    #12
    Ah ja konkurrerande forum har jag aldrig hängt på,,,har följt nån länk dit nån gång men jag blir liksom bara förvirrad.
  23. 12
    Ah ja konkurrerande forum har jag aldrig hängt på,,,har följt nån länk dit nån gång men jag blir liksom bara förvirrad.
  24. Medlem sedan
    Aug 2006
    #13
    What a nightmare

    Jag fick ett skrattanfall när jag läste ett gammalt inlägg från en gammal känd trådstartsbajsare typ där denne själv i ett infall av självkännedom skrev att h*n inte bryr sig så mycket om de andras svar utan mest tycker det är kul att skriva eget och starta trådar. Å fan
  25. 13
    What a nightmare

    Jag fick ett skrattanfall när jag läste ett gammalt inlägg från en gammal känd trådstartsbajsare typ där denne själv i ett infall av självkännedom skrev att h*n inte bryr sig så mycket om de andras svar utan mest tycker det är kul att skriva eget och starta trådar. Å fan
  26. Medlem sedan
    Aug 2006
    #14
    Det finns en jäkla massa trams och idiotism och trollande där men absolut intressanta diskussioner med. Men de har ju inte detta trådade forum som jag är så förtjust i... Platt sucks!
  27. 14
    Det finns en jäkla massa trams och idiotism och trollande där men absolut intressanta diskussioner med. Men de har ju inte detta trådade forum som jag är så förtjust i... Platt sucks!
  28. Medlem sedan
    Aug 2006
    #15
    Måste kolla....

    Ja för hela tråden, men inte för varje enskilt inlägg. Det har jag för mig att man kunnat för hundra år sedan,
  29. 15
    Måste kolla....

    Ja för hela tråden, men inte för varje enskilt inlägg. Det har jag för mig att man kunnat för hundra år sedan,
  30. Medlem sedan
    Jan 2004
    #16
    Ja det är nog det där platta som gör att jag blir så förvirrad. Gillar ju verkligen det trådade
  31. 16
    Ja det är nog det där platta som gör att jag blir så förvirrad. Gillar ju verkligen det trådade
  32. Medlem sedan
    Jan 2004
    #17
    Aha ja det kanske är för hela tråden, det har jag aldrig tänkt på ju.
  33. 17
    Aha ja det kanske är för hela tråden, det har jag aldrig tänkt på ju.
  34. Medlem sedan
    Oct 2006
    #18
    haha, nä fy fan. Då hade jag lämnat Oäf om det blev fritt fram att skriva 30 trådar per timme. Varför inte bara ställa sig framför spegeln och hålla tal?
  35. 18
    haha, nä fy fan. Då hade jag lämnat Oäf om det blev fritt fram att skriva 30 trådar per timme. Varför inte bara ställa sig framför spegeln och hålla tal?
  36. Medlem sedan
    May 2005
    #19
    Hahaha jaa! Den minns jag!
  37. 19
    Hahaha jaa! Den minns jag!
  38. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #20

    Det försvann väldigt snabbt

    Det påstods att det tog för mycket kraft från databasen (som onekligen har varit långsam nu och då genom åren) men klagomålen på att ingen läste klagarens inlägg bidrog nog också.

    Nu tror jag att du talar om typ 1999-2000 eller så.

    Hur många gånger en tråd har visats vill jag minnas är en summa av hur många som har läst hur många inlägg i tråden så rätt siffra får man egentligen bara på trådar som inte har något svar.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  39. 20
    Det försvann väldigt snabbt Det påstods att det tog för mycket kraft från databasen (som onekligen har varit långsam nu och då genom åren) men klagomålen på att ingen läste klagarens inlägg bidrog nog också.

    Nu tror jag att du talar om typ 1999-2000 eller så.

    Hur många gånger en tråd har visats vill jag minnas är en summa av hur många som har läst hur många inlägg i tråden så rätt siffra får man egentligen bara på trådar som inte har något svar.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar