Det här måste vara den dagen då
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #1

    Det här måste vara den dagen då

    man denna sommar tippat mest fel när det gäller vädret
    SMHI. lovade högsommarvärme, 27 grader, risk för åska vid 16-tiden
    Dmi. visade att det kunde komma lite lätt regn under dagen
    Yr, lovade ungefär samma värme som SMHI men inget regn.
    Jag klädde mig så att jag skulle palla 27 grader.
    Det har åskat och regnat sedan lunch här i Malmö.
    Just nu säger både DMI och Yr uppehåll och högsommarvärme
    SMHI. högsommarvärme.

    Här är det fortfarande åska och regn, endast 18,5 grader. Själv sitter jag och torkar efter cykelturen hem (jag hade regnponcho på arbetet) och konstaterar jag behöver inte vattna utomhus idag
  2. 1
    Det här måste vara den dagen då man denna sommar tippat mest fel när det gäller vädret
    SMHI. lovade högsommarvärme, 27 grader, risk för åska vid 16-tiden
    Dmi. visade att det kunde komma lite lätt regn under dagen
    Yr, lovade ungefär samma värme som SMHI men inget regn.
    Jag klädde mig så att jag skulle palla 27 grader.
    Det har åskat och regnat sedan lunch här i Malmö.
    Just nu säger både DMI och Yr uppehåll och högsommarvärme
    SMHI. högsommarvärme.

    Här är det fortfarande åska och regn, endast 18,5 grader. Själv sitter jag och torkar efter cykelturen hem (jag hade regnponcho på arbetet) och konstaterar jag behöver inte vattna utomhus idag
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    #2
    Småland har det varmt (29 gr) med strålande sol
  4. 2
    Småland har det varmt (29 gr) med strålande sol
  5. Medlem sedan
    Dec 2005
    #3
    Vi hade faktiskt 27 grader till kl 12-13 där vi befann oss i Malmö (centralt)

    Sen skulle vi ta oss från Slussen till stationen vid två-tretiden och då lyckades vi hitta en lucka i regnet men sen innan vi åkte från stationen så öste det ned ordentligt.

    Nu har blixten slagit ut Alvesta station så nu står vi still. Det blir en lång kväll på tåget tror jag och femåringen är redan tjurig och trött. Hen är tyvärr svår att få att komma till ro på tåget.
    Men tack SJ för gratis internet
  6. 3
    Vi hade faktiskt 27 grader till kl 12-13 där vi befann oss i Malmö (centralt)

    Sen skulle vi ta oss från Slussen till stationen vid två-tretiden och då lyckades vi hitta en lucka i regnet men sen innan vi åkte från stationen så öste det ned ordentligt.

    Nu har blixten slagit ut Alvesta station så nu står vi still. Det blir en lång kväll på tåget tror jag och femåringen är redan tjurig och trött. Hen är tyvärr svår att få att komma till ro på tåget.
    Men tack SJ för gratis internet
  7. Medlem sedan
    May 2004
    #4

    Ingen aning för jag..

    kollar sällan vädret men jag har nästan 29 grader i skuggan. Ligger bara här och kippar efter luft och svetten sprutar i pannan.

    Verkar dock som ett jääääkla åskväder är på ingående.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  8. 4
    Ingen aning för jag.. kollar sällan vädret men jag har nästan 29 grader i skuggan. Ligger bara här och kippar efter luft och svetten sprutar i pannan.

    Verkar dock som ett jääääkla åskväder är på ingående.
  9. Medlem sedan
    May 2004
    #5

    Är ni i mina trakter får ni...

    hojta till, det finns gratis uppehälle här utifall SJ bråkar.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  10. 5
    Är ni i mina trakter får ni... hojta till, det finns gratis uppehälle här utifall SJ bråkar.
  11. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #6
    Jo, jag vet, men det började mulna på under förmiddagen och åskan skulle inte komma in förrän vid 16-tiden.
  12. 6
    Jo, jag vet, men det började mulna på under förmiddagen och åskan skulle inte komma in förrän vid 16-tiden.
  13. Medlem sedan
    Dec 2005
    #7
    Vislanda, bor du där?
  14. 7
    Vislanda, bor du där?
  15. Medlem sedan
    Dec 2005
    #8
    Vi kände första dropparna 12.20 ungefär, sen började det braka vid ettiden
  16. 8
    Vi kände första dropparna 12.20 ungefär, sen började det braka vid ettiden
  17. mandelblomma
    #9
    Här har vi strålande sol. Fick med mig alla tre sönerna till en underbar liten ö i Mälaren. Vi har badat, badat och badat, samt ätit lite glass och sallad picknick.
    Hur mysigt som helst!
    Bonusen nu på kvällen, där de två små är hos kusinen och badar. Jag har vitt kallt vin i glaset och en cannelloni med köttfärs och ostsås is ugnen, redo att bara värma då jag gjorde den i morse *husmorspoäng*.
    Maken väntas snart hem från sitt jobb och sen blir det TV häng
  18. 9
    Här har vi strålande sol. Fick med mig alla tre sönerna till en underbar liten ö i Mälaren. Vi har badat, badat och badat, samt ätit lite glass och sallad picknick.
    Hur mysigt som helst!
    Bonusen nu på kvällen, där de två små är hos kusinen och badar. Jag har vitt kallt vin i glaset och en cannelloni med köttfärs och ostsås is ugnen, redo att bara värma då jag gjorde den i morse *husmorspoäng*.
    Maken väntas snart hem från sitt jobb och sen blir det TV häng
  19. Gretah
    #10
    Här i örebro län har det varit knökhett! Termometern visar på 28grader ute nu och det stämmer säkert. Var ute och hängde tvätt och svetten rann.
  20. 10
    Här i örebro län har det varit knökhett! Termometern visar på 28grader ute nu och det stämmer säkert. Var ute och hängde tvätt och svetten rann.
  21. Medlem sedan
    Oct 2006
    #11
    Hae 28 grader kl 18 när vi badade (nåja de) i Sottern.. Verkligen hett, helt underbart! / Fryslorten
  22. 11
    Hae 28 grader kl 18 när vi badade (nåja de) i Sottern.. Verkligen hett, helt underbart! / Fryslorten
  23. Medlem sedan
    Dec 2005
    #12
    Hela småland är ett enda regnmoln, kom äntligen ut ur småland efter att ha varit där sedan fyra.
  24. 12
    Hela småland är ett enda regnmoln, kom äntligen ut ur småland efter att ha varit där sedan fyra.
  25. Medlem sedan
    Dec 2005
    #13
    Och femåribgen sover i knät så jag kan byta lilla sportspegeln mot aff
  26. 13
    Och femåribgen sover i knät så jag kan byta lilla sportspegeln mot aff
  27. Medlem sedan
    Jan 2004
    #14
    Ah du är också Örebroare? (det vet jag kanske sen tidigare men har glömt ).
    Ja här har det varit varmt, rejält varmt idag. Var i Örebro på morgonen för att lämna blod och åkte sen till Karlskoga för att lämna saker till Kvinnohuset där, sen till Marieberg och sen hem till min trädgård knappa 2 mil utanför stan och det har varit sjukt varmt över allt
  28. 14
    Ah du är också Örebroare? (det vet jag kanske sen tidigare men har glömt ).
    Ja här har det varit varmt, rejält varmt idag. Var i Örebro på morgonen för att lämna blod och åkte sen till Karlskoga för att lämna saker till Kvinnohuset där, sen till Marieberg och sen hem till min trädgård knappa 2 mil utanför stan och det har varit sjukt varmt över allt
  29. Medlem sedan
    Dec 2005
    #15
    Hen kanske bor i Arboga
  30. 15
    Hen kanske bor i Arboga
  31. Medlem sedan
    Jan 2004
    #16
    Helt sant, jag läste bara "Örebro", inte "Örebro län",,,,fort men fel vet du
  32. 16
    Helt sant, jag läste bara "Örebro", inte "Örebro län",,,,fort men fel vet du
  33. Medlem sedan
    Oct 2006
    #17
    *S* Man kan ju vara Örebroare fast man inte bor där..
    Iofs är jag van vid att vara både och, och varken eller (finne, svenne) så det kanske är därför jag är både Örebroare och vischanbo samtidigt

    Hon kanske är på semester i Örebro län, man kan ju knappast ta illa vid sig för att någon tror man bor i en stad. Inte ens på aff.
  34. 17
    *S* Man kan ju vara Örebroare fast man inte bor där..
    Iofs är jag van vid att vara både och, och varken eller (finne, svenne) så det kanske är därför jag är både Örebroare och vischanbo samtidigt

    Hon kanske är på semester i Örebro län, man kan ju knappast ta illa vid sig för att någon tror man bor i en stad. Inte ens på aff.
  35. Medlem sedan
    Oct 2006
    #18
    Hon kanske bara har sommarstuga i Örebro län.

    Det kvittar ju, fattar inte din kommentar ens? Jag ser ju vad du skriver, men förstår inte vad den kommer sig.
  36. 18
    Hon kanske bara har sommarstuga i Örebro län.

    Det kvittar ju, fattar inte din kommentar ens? Jag ser ju vad du skriver, men förstår inte vad den kommer sig.
  37. Medlem sedan
    Jan 2004
    #19
    Hehe nä skulle man ta illa vid sig av det så ska man nog inte skriva här
  38. 19
    Hehe nä skulle man ta illa vid sig av det så ska man nog inte skriva här
  39. Medlem sedan
    Dec 2005
    #20
    Fast jag tänkte mest på kungen jag, som inte verkar veta riktigt vad han befinner sig.
  40. 20
    Fast jag tänkte mest på kungen jag, som inte verkar veta riktigt vad han befinner sig.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar