Gilla d att bada ute?
Ordet är fritt
  1. Salander
    #1

    Gilla d att bada ute?

    Någon särskild vattentemperatur som krävs för att du ska hoppa i?


    Jag gillar att bada men vill ha över 16 grader om jag ska doppa mig, helst över 18.
  2. 1
    Gilla d att bada ute? Någon särskild vattentemperatur som krävs för att du ska hoppa i?


    Jag gillar att bada men vill ha över 16 grader om jag ska doppa mig, helst över 18.
  3. Salander
    #2
    Du ska det stå. Jag saknar redigeraknappen som finns på FB.
  4. 2
    Du ska det stå. Jag saknar redigeraknappen som finns på FB.
  5. Medlem sedan
    Jun 2002
    #3
    Nej det gör jag ikke, knappt jag badar om jag varit utomlands. Knappt i pool heller. Tycker det är kallt helt enkelt även om det är 30 grader i vattnet. Men visst har det hänt att jag doppat mig ändå eller blivit i puttad Och när jag hade badkar så badade jag knappt då heller, men när jag gjorde så skulle det vara så varmt att jag knappt kom i.
  6. 3
    Nej det gör jag ikke, knappt jag badar om jag varit utomlands. Knappt i pool heller. Tycker det är kallt helt enkelt även om det är 30 grader i vattnet. Men visst har det hänt att jag doppat mig ändå eller blivit i puttad Och när jag hade badkar så badade jag knappt då heller, men när jag gjorde så skulle det vara så varmt att jag knappt kom i.
  7. mandelblomma
    #4
    jag är en fryslort men på " äldre dar" badar jag mer och mer inser jag även vid kalla temperaturer. Typ över 20 grader i alla fall!
    I dag har jag bott i vattnet som var 21 grader och 29 grader i luften. Underbart
  8. 4
    jag är en fryslort men på " äldre dar" badar jag mer och mer inser jag även vid kalla temperaturer. Typ över 20 grader i alla fall!
    I dag har jag bott i vattnet som var 21 grader och 29 grader i luften. Underbart
  9. Salander
    #5
    I badkar vill jag också ha det så. I det här huset har vi för liten varmvattenberedare så det räcker inte till ett hett bad, så badkaret är nästan oanvänt .
  10. 5
    I badkar vill jag också ha det så. I det här huset har vi för liten varmvattenberedare så det räcker inte till ett hett bad, så badkaret är nästan oanvänt .
  11. Salander
    #6
    Låter väldigt skönt!
  12. 6
    Låter väldigt skönt!
  13. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #7
    Jag gillar att bada i havet, men det krävs minst 20 grader och jag badar inte länge. Men en högsommardag vid stranden där vi har stugan, då njuter jag.
  14. 7
    Jag gillar att bada i havet, men det krävs minst 20 grader och jag badar inte länge. Men en högsommardag vid stranden där vi har stugan, då njuter jag.
  15. Salander
    #8
    Ja havet är det ju jag främst badar i, inte lika förtjust i insjöar med brunt vatten. 20 grader är det ju alldeles för sällan.
  16. 8
    Ja havet är det ju jag främst badar i, inte lika förtjust i insjöar med brunt vatten. 20 grader är det ju alldeles för sällan.
  17. Medlem sedan
    May 2002
    #9
    Jag badar bara i Medelhavet / pool vid Medelhavet.

    Simma älskar jag däremot att göra i sjöar i Sverige. Över 15-16 grader så är det skönt med våtdräkt.
  18. 9
    Jag badar bara i Medelhavet / pool vid Medelhavet.

    Simma älskar jag däremot att göra i sjöar i Sverige. Över 15-16 grader så är det skönt med våtdräkt.
  19. Medlem sedan
    May 2004
    #10

    Njae sådär...

    visst är det skönt att bada ute men då får det vara över 24 grader i vattnet i så fall. Aldrig i helskotta jag skulle bada om det vore 18 grader. Brrrr.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  20. 10
    Njae sådär... visst är det skönt att bada ute men då får det vara över 24 grader i vattnet i så fall. Aldrig i helskotta jag skulle bada om det vore 18 grader. Brrrr.
  21. Medlem sedan
    Aug 2002
    #11
    Jo jag gillar att bada ute. Helst i hav men jag badar i insjöar också. Badade igår (eller snarare doppade mig) i en sjö med modiga 17 grader i. Är det varmt i luften är det ok med så låg temperatur annars är 19-20 grader lite trevligare.
  22. 11
    Jo jag gillar att bada ute. Helst i hav men jag badar i insjöar också. Badade igår (eller snarare doppade mig) i en sjö med modiga 17 grader i. Är det varmt i luften är det ok med så låg temperatur annars är 19-20 grader lite trevligare.
  23. Salander
    #12
    Över 15-16 eller under?
  24. 12
    Över 15-16 eller under?
  25. Salander
    #13
    Då får man åka utomlands eller hålla sig i poolen nästan.
  26. 13
    Då får man åka utomlands eller hålla sig i poolen nästan.
  27. Salander
    #14
    Ja helst över 18
  28. 14
    Ja helst över 18
  29. Medlem sedan
    Aug 2013
    #15
    Helt OK, om det är 20 grader eller däröver.
  30. 15
    Helt OK, om det är 20 grader eller däröver.
  31. Medlem sedan
    May 2004
    #16
    Jo, typ nästan så.
  32. 16
    Jo, typ nästan så.
  33. Medlem sedan
    Jun 2004
    #17
    Ja älskar att bada i havet här när det är varmt i vattnet vilket det är nu (och även förra värmeperioden i maj) 22-23 grader minst vill jag ha i vattnet.
    Fat jag har bara badat 2 ggr i år men det ska bli fler.
  34. 17
    Ja älskar att bada i havet här när det är varmt i vattnet vilket det är nu (och även förra värmeperioden i maj) 22-23 grader minst vill jag ha i vattnet.
    Fat jag har bara badat 2 ggr i år men det ska bli fler.
  35. Medlem sedan
    May 2005
    #18
    Ja, det gör jag och det ska vara minst tjugo grader.
  36. 18
    Ja, det gör jag och det ska vara minst tjugo grader.
  37. Medlem sedan
    Jan 2004
    #19
    Jag är inte så jätteförtjust att bada i naturliga vatten för jag har nån nojja om att det ska komma fiskar och försöka äta på mig. Jättelöjligt, jag vet, men det gör att jag har lite svårt att koppla av
    Temperatur har jag ingen riktig koll på hur jag vill ha, det kan nog skifta utifrån vädret för övrigt, vad jag gjort innan, vad jag ska göra efteråt mm.
  38. 19
    Jag är inte så jätteförtjust att bada i naturliga vatten för jag har nån nojja om att det ska komma fiskar och försöka äta på mig. Jättelöjligt, jag vet, men det gör att jag har lite svårt att koppla av
    Temperatur har jag ingen riktig koll på hur jag vill ha, det kan nog skifta utifrån vädret för övrigt, vad jag gjort innan, vad jag ska göra efteråt mm.
  39. Medlem sedan
    Oct 2006
    #20
    Ja, det gör jag. Men INTE om det är under 21 grader. Har även då svårt att komma i (dvs fånar mig och går sakta och plågar mig i onödan väldigt länge).
    Fick jag välja skulle det vara +25 i vattnet men när det är så varmt som nu går det bra med svalare badtemperatur. Är det kallt i luften skulle inte ens +25 räcka.
  40. 20
    Ja, det gör jag. Men INTE om det är under 21 grader. Har även då svårt att komma i (dvs fånar mig och går sakta och plågar mig i onödan väldigt länge).
    Fick jag välja skulle det vara +25 i vattnet men när det är så varmt som nu går det bra med svalare badtemperatur. Är det kallt i luften skulle inte ens +25 räcka.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar