Ni syrror..
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2012
    #1

    Ni syrror..

    tror ni att man kan ge sig själv en intramusk injektion i rumpan? Skulle vara skönt att slippa gå iväg med det...
  2. 1
    Ni syrror.. tror ni att man kan ge sig själv en intramusk injektion i rumpan? Skulle vara skönt att slippa gå iväg med det...
  3. mandelblomma
    #2
    nej det tror jag inte. I benet fungerar men i rumpan är det svårare att få rätt vinkel och djup och risken finns att läkemedlet hamnar fel vilket ju kan vara olika grader av dåligt beroende på läkemedel
  4. 2
    nej det tror jag inte. I benet fungerar men i rumpan är det svårare att få rätt vinkel och djup och risken finns att läkemedlet hamnar fel vilket ju kan vara olika grader av dåligt beroende på läkemedel
  5. Medlem sedan
    Apr 2012
    #3
    Precis. Du har nog rätt... blir svårt att komma åt ordentligt. Tack!
  6. 3
    Precis. Du har nog rätt... blir svårt att komma åt ordentligt. Tack!
  7. mandelblomma
    #4
    måste det ges i rumpan då, kan det inte ges im i benet?
  8. 4
    måste det ges i rumpan då, kan det inte ges im i benet?
  9. Medlem sedan
    Apr 2012
    #5
    Det ska djupt intramuskulärt, så benet känns lite sådär. Men kanske.
  10. 5
    Det ska djupt intramuskulärt, så benet känns lite sådär. Men kanske.
  11. Medlem sedan
    Oct 2006
    #6
    Tror benet kan göra ondare (men tja bara tror).

    Har du ingen kollega som kan ge dig den i skinkan? Eller någon kursare du fortfarande umgås med?
  12. 6
    Tror benet kan göra ondare (men tja bara tror).

    Har du ingen kollega som kan ge dig den i skinkan? Eller någon kursare du fortfarande umgås med?
  13. Medlem sedan
    Apr 2012
    #7
    Jodå, men det blir mitt i sommaren så det är lite knivigare med folk som är borta och så. Jag får väl gå till vårdcentralen som alla andra . Och ja, det gör nog mycket ondare tror jag.
  14. 7
    Jodå, men det blir mitt i sommaren så det är lite knivigare med folk som är borta och så. Jag får väl gå till vårdcentralen som alla andra . Och ja, det gör nog mycket ondare tror jag.
  15. Medlem sedan
    Mar 2003
    #8
    Njae...känns inte som en bra idé. Ta med dig sprutan till jobbet så kan de väl fixa det åt dig istället?
  16. 8
    Njae...känns inte som en bra idé. Ta med dig sprutan till jobbet så kan de väl fixa det åt dig istället?
  17. Medlem sedan
    Aug 2002
    #9
    Jag har tagit intramuskulär spruta på mig själv i benet, inte jättekul, men jag var tvungen eftersom jag var på tjänsteresa och maken som normalt tog dem i rumpan var hemma.
  18. 9
    Jag har tagit intramuskulär spruta på mig själv i benet, inte jättekul, men jag var tvungen eftersom jag var på tjänsteresa och maken som normalt tog dem i rumpan var hemma.
  19. Salander
    #10
    Jag tror att man automatiskt fegar ur och så blir det inte bra. Har du ingen ssk-kompis som kan hjälpa dig?
  20. 10
    Jag tror att man automatiskt fegar ur och så blir det inte bra. Har du ingen ssk-kompis som kan hjälpa dig?
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11
    Jag har också gett mig själv intramuskulär injektion. Jag tar ju p-spruta och barnmorskan som gav mig första gav i rumpan, men hon sa att det går bra både i rumpa och i lår så nu ger min mamma mig sprutan och vi kör i låret.
  22. 11
    Jag har också gett mig själv intramuskulär injektion. Jag tar ju p-spruta och barnmorskan som gav mig första gav i rumpan, men hon sa att det går bra både i rumpa och i lår så nu ger min mamma mig sprutan och vi kör i låret.
  23. Medlem sedan
    Apr 2012
    #12
    Ja, det är p-spruta. Kanske ska prov i låret ändå. Tack!
  24. 12
    Ja, det är p-spruta. Kanske ska prov i låret ändå. Tack!
  25. Medlem sedan
    Apr 2012
    #13
    Så får det bli nästa gång... men den här första gången går det ej tyvärr.
  26. 13
    Så får det bli nästa gång... men den här första gången går det ej tyvärr.
  27. Medlem sedan
    Apr 2012
    #14
    Det tror jag med. Har en usk-mamma jag nog kan lära upp...
  28. 14
    Det tror jag med. Har en usk-mamma jag nog kan lära upp...
  29. Medlem sedan
    Jan 2004
    #15
    Ja jag har tagit min i låren i flera år och än har jag inte blivit gravid
    Jag har stuckit mig själv några gånger men jag har en tendens att sitta och fega innan jag väl sticker mig så oftast ger min mamma mig sprutan
  30. 15
    Ja jag har tagit min i låren i flera år och än har jag inte blivit gravid
    Jag har stuckit mig själv några gånger men jag har en tendens att sitta och fega innan jag väl sticker mig så oftast ger min mamma mig sprutan
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar