Men vad händer i Norge?
Ordet är fritt
  1. Gretah
    #1

    Men vad händer i Norge?

    Köpte mej för ovanlighetens skull skvallerblaskan Aftonbladet idag när jag var och handlade och läser nu att de väntar en terrorattack. Otäckt tycker jag. Och förstår inte heller varför, men det kanske nån av er kan förklara
  2. 1
    Men vad händer i Norge? Köpte mej för ovanlighetens skull skvallerblaskan Aftonbladet idag när jag var och handlade och läser nu att de väntar en terrorattack. Otäckt tycker jag. Och förstår inte heller varför, men det kanske nån av er kan förklara
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Måste terrordåd vara rationella?

    Apropå varför alltså. Ja, ur terroristens synvinkel finns det säkert något rationellt skäl att märda så många som möjligt som råkar befinna sig på fel plats vid fel tillfälle men det är inte självklart att någon annan kan följa resonemanget.

    Jag antar att säkerhetspolisen har trovärdig information om att en terrorcell har ett attentat på gång i Norge men att de inte vet exakt vad som är målet. Hade de vetat om det skulle de nog inte sagt något alls utan bara i tysthet ha hårdbevakat det stället.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Måste terrordåd vara rationella? Apropå varför alltså. Ja, ur terroristens synvinkel finns det säkert något rationellt skäl att märda så många som möjligt som råkar befinna sig på fel plats vid fel tillfälle men det är inte självklart att någon annan kan följa resonemanget.

    Jag antar att säkerhetspolisen har trovärdig information om att en terrorcell har ett attentat på gång i Norge men att de inte vet exakt vad som är målet. Hade de vetat om det skulle de nog inte sagt något alls utan bara i tysthet ha hårdbevakat det stället.
  5. Gretah
    #3
    Förhoppningsvis händer absolut ingenting.
  6. 3
    Förhoppningsvis händer absolut ingenting.
  7. Medlem sedan
    Apr 2013
    #4
    På detta sätt är åtminstone allmänheten oerhört uppmärksamma, och det behövs nog att vi hjälps åt.
  8. 4
    På detta sätt är åtminstone allmänheten oerhört uppmärksamma, och det behövs nog att vi hjälps åt.
  9. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #5

    Det var nog poängen

    Om de bara vet ATT något är på gång men inte vet exakt var något skall hända kan det hjälpa med en varning så att fler är uppmärksamma på vad som nu kan vara misstänkt. Förhoppningsvis händer inget alls, kanske tack vare varningen - det får vi ju aldrig veta.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  10. 5
    Det var nog poängen Om de bara vet ATT något är på gång men inte vet exakt var något skall hända kan det hjälpa med en varning så att fler är uppmärksamma på vad som nu kan vara misstänkt. Förhoppningsvis händer inget alls, kanske tack vare varningen - det får vi ju aldrig veta.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar