Mord av kristna i Mosul
Ordet är fritt
  1. Gretah
    #1

    Mord av kristna i Mosul

    skrivs det inte så mycket om. Mest om Gaza. Vad kan det bero på?
  2. 1
    Mord av kristna i Mosul skrivs det inte så mycket om. Mest om Gaza. Vad kan det bero på?
  3. Medlem sedan
    Jun 2004
    #2
    Kanske därför att Gaza är exeptionellt i och med att Israel som är en stark krigsmakt utför folkmord på ett folk som är instängt i en dal utan möjligheter att fly, som inte har någon flotta, flygvapen eller armé.
  4. 2
    Kanske därför att Gaza är exeptionellt i och med att Israel som är en stark krigsmakt utför folkmord på ett folk som är instängt i en dal utan möjligheter att fly, som inte har någon flotta, flygvapen eller armé.
  5. Medlem sedan
    Jun 2004
    #3
    Och att Israels folkmord ej fördöms utan har stöd från ex USA.
  6. 3
    Och att Israels folkmord ej fördöms utan har stöd från ex USA.
  7. Gretah
    #4
    Men jag tyckte jag såg nåt om att Obama krävt ovillkorlig vapenvila?
  8. 4
    Men jag tyckte jag såg nåt om att Obama krävt ovillkorlig vapenvila?
  9. Gretah
    #5
    Folkmord har ju skett på kristna i Irak i hundra år snart. Och att nu ställa krav om att antingen konvertera till slam, betala nån form av religionsskatt vilket uppenbarligen inte garanterar trygghet eller döden är skapligt illa i mitt tycke. Även om det ena eländet är värre än det andra ( hur man nu avgör det) så är det ändå märkligt att det är så tyst om Mosul.
  10. 5
    Folkmord har ju skett på kristna i Irak i hundra år snart. Och att nu ställa krav om att antingen konvertera till slam, betala nån form av religionsskatt vilket uppenbarligen inte garanterar trygghet eller döden är skapligt illa i mitt tycke. Även om det ena eländet är värre än det andra ( hur man nu avgör det) så är det ändå märkligt att det är så tyst om Mosul.
  11. Gretah
    #6
    Men jag är dåligt insatt i båda händelserna så jag borde inte föra det på tal.
  12. 6
    Men jag är dåligt insatt i båda händelserna så jag borde inte föra det på tal.
  13. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #7

    Medias nyhetsvärdering

    Varför de gör värderingen på detta sätt kan man fråga sig, vilket jag har gjort i några inlägg på sistone. Det är värt att fundera över varför konflikten med Israel är så oerhört överbevakad i media.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  14. 7
    Medias nyhetsvärdering Varför de gör värderingen på detta sätt kan man fråga sig, vilket jag har gjort i några inlägg på sistone. Det är värt att fundera över varför konflikten med Israel är så oerhört överbevakad i media.
  15. Medlem sedan
    Aug 2013
    #8
    Övergrepp på oskyldiga är lika illa i vilket sammanhang de än sker, dvs. morden på och fördrivningen av kristna i Irak är självklart fullständigt oacceptabla. Det finns dock en viktig skillnad, som jag tror har betydelse i sammanhanget: Bombningarna i Gaza utförs av vad som skall föreställa en demokratisk rättsstat (Israel) och vi har högre etiska förväntningar på sådana stater. Den etniska rensningen av kristna i Irak utförs av den islamistiska terrororganisationen Islamiska staten. På sådana organisationer finns det i princip inga etiska förväntningar alls. Vi vet att de är skurkar och förväntar oss inget annat.
  16. 8
    Övergrepp på oskyldiga är lika illa i vilket sammanhang de än sker, dvs. morden på och fördrivningen av kristna i Irak är självklart fullständigt oacceptabla. Det finns dock en viktig skillnad, som jag tror har betydelse i sammanhanget: Bombningarna i Gaza utförs av vad som skall föreställa en demokratisk rättsstat (Israel) och vi har högre etiska förväntningar på sådana stater. Den etniska rensningen av kristna i Irak utförs av den islamistiska terrororganisationen Islamiska staten. På sådana organisationer finns det i princip inga etiska förväntningar alls. Vi vet att de är skurkar och förväntar oss inget annat.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar