Glasögon eller inte?
Hem & fritid
  1. Fiddis
    #1

    Glasögon eller inte?

    Har just gjort ett syntest med följande värden som inte säger mig ett dugg:

    H +0,25 -0,25 30 Add +1,0
    V +0,5 -0,25 140 Add +1,0

    Jag antar att det inte är så ´farliga´ värden men optikern rekommenderade glasögon.
    Skeptiskt undrar jag då om det är för att få sälja fler glasögon eller om de verkligen behövs?
    Har fått för mig att om man väl börjar använda glasögon så blir synen snabbare värre och värre...
    Vad tror ni?
  2. 1
    Glasögon eller inte? Har just gjort ett syntest med följande värden som inte säger mig ett dugg:

    H +0,25 -0,25 30 Add +1,0
    V +0,5 -0,25 140 Add +1,0

    Jag antar att det inte är så ´farliga´ värden men optikern rekommenderade glasögon.
    Skeptiskt undrar jag då om det är för att få sälja fler glasögon eller om de verkligen behövs?
    Har fått för mig att om man väl börjar använda glasögon så blir synen snabbare värre och värre...
    Vad tror ni?
  3. Anonym
    #2
    Nej, synen blir inte sämre för att du börjar använda glasögon. Däremot vänjer du dig vid att se bra och klarar dig därför sämre utan glasögon sedan.

    Om du behöver glasögon eller ej har jag ingen aning om, siffrorna säger mig ingenting.

    Gå till en annan optiker och bli undersökt och se vad de säger?
    Och eftersom du skriver på Mode och stil så är det väl modernt med glasögon numera så varför inte prova?
  4. 2
    Nej, synen blir inte sämre för att du börjar använda glasögon. Däremot vänjer du dig vid att se bra och klarar dig därför sämre utan glasögon sedan.

    Om du behöver glasögon eller ej har jag ingen aning om, siffrorna säger mig ingenting.

    Gå till en annan optiker och bli undersökt och se vad de säger?
    Och eftersom du skriver på Mode och stil så är det väl modernt med glasögon numera så varför inte prova?
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar