Medicinfråga
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2002
    #1

    Medicinfråga

    Om en person äter zopiklon och första gången personen tar den så inom en halvtimme så e personen som en klubbad säl och sussar gott.. Andra gång så blir det ingen effekt alls, utan personen ligger ändå vaken halva natten. Nån som har en idé vad det kan bero på?
    It's an insane world, and i'm proud to be a part of it.
  2. 1
    Medicinfråga Om en person äter zopiklon och första gången personen tar den så inom en halvtimme så e personen som en klubbad säl och sussar gott.. Andra gång så blir det ingen effekt alls, utan personen ligger ändå vaken halva natten. Nån som har en idé vad det kan bero på?
  3. Salander
    #2
    Är det aktuella fallet två nätter i rad? I så fall kanske personen helt enkelt var olika trött de olika dagarna? Och helt enkelt utsövd inför natt två.
  4. 2
    Är det aktuella fallet två nätter i rad? I så fall kanske personen helt enkelt var olika trött de olika dagarna? Och helt enkelt utsövd inför natt två.
  5. Medlem sedan
    Jun 2002
    #3
    Nej det gick ett par tre nätter i mellan har jag för mig. Men det var ju ändå intressant ditt svar att sömnmedel ikke verkar om man e utsövd. Trodde att de alltid gjorde så man somnade..
  6. 3
    Nej det gick ett par tre nätter i mellan har jag för mig. Men det var ju ändå intressant ditt svar att sömnmedel ikke verkar om man e utsövd. Trodde att de alltid gjorde så man somnade..
  7. Salander
    #4
    Nej någon sådan sömntablett finns inte som man alltid somnar av. Det kan vara till hjälp för några, men inte alla, beroende på vilka sorts sömnproblem man har. Zopiklon finns i olika styrkor också efter behov och kroppsstorlek.
  8. 4
    Nej någon sådan sömntablett finns inte som man alltid somnar av. Det kan vara till hjälp för några, men inte alla, beroende på vilka sorts sömnproblem man har. Zopiklon finns i olika styrkor också efter behov och kroppsstorlek.
  9. Medlem sedan
    Oct 2006
    #5
    Inte ens Nitrazepam?
    Jag fick en gång maxdos Stilnoct och Nitrazepam (Stilnoct är samma som Zopiklon va?) och jag blev som sövd.

    Jag är annars svårsederad (t.ex premedicinering).

    MEN det var en sjukt obehaglig upplevelse, jag trodde jag somnade direkt, jag hade gått runt och pratat rappakalja först i tjugo minuter.
  10. 5
    Inte ens Nitrazepam?
    Jag fick en gång maxdos Stilnoct och Nitrazepam (Stilnoct är samma som Zopiklon va?) och jag blev som sövd.

    Jag är annars svårsederad (t.ex premedicinering).

    MEN det var en sjukt obehaglig upplevelse, jag trodde jag somnade direkt, jag hade gått runt och pratat rappakalja först i tjugo minuter.
  11. Medlem sedan
    Jun 2002
    #6
    Okej tack för ditt svar.
  12. 6
    Okej tack för ditt svar.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar