Från det ena till det andra...
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2013
    #1

    Från det ena till det andra...

    Ledsamt att hela augusti gick förlorat i skitväder. Nu börjar det bli svårt att inbilla sig, att det fortfarande är sommar, även om det var fint väder (här i Gbg) idag. Hur skall man stå ut med det kommande vinterhalvåret?

    (Öppet för kommentarer även från mina 35 iggare )
    Vad är en cyniker? En man som vet priset på allt och värdet på ingenting.
    (Oscar Wilde)
  2. 1
    Från det ena till det andra... Ledsamt att hela augusti gick förlorat i skitväder. Nu börjar det bli svårt att inbilla sig, att det fortfarande är sommar, även om det var fint väder (här i Gbg) idag. Hur skall man stå ut med det kommande vinterhalvåret?

    (Öppet för kommentarer även från mina 35 iggare )
  3. Kerstimärta
    #2
    Vad?

    Augusti har väl varit helt underbart sedan tokvärmen gick över? En massa skönt regn, en del blåst. Samt mycket, mycket sol!!

    Vintern är mysig den också.

    Det tycker jag. Varför skulle svalare väder göra att man inte mår bra? Nog har väl även du ett hem med värme, el, varmvatten?
  4. 2
    Vad?

    Augusti har väl varit helt underbart sedan tokvärmen gick över? En massa skönt regn, en del blåst. Samt mycket, mycket sol!!

    Vintern är mysig den också.

    Det tycker jag. Varför skulle svalare väder göra att man inte mår bra? Nog har väl även du ett hem med värme, el, varmvatten?
  5. Medlem sedan
    Aug 2013
    #3
    OK, vi har väl lite olika syn även på den saken, tycks det.
  6. 3
    OK, vi har väl lite olika syn även på den saken, tycks det.
  7. Kerstimärta
    #4
    Haha...
  8. 4
    Haha...
  9. Salander
    #5
    Ja det vet i tusan.Ljusterapi och D-vitaminer kanske?
  10. 5
    Ja det vet i tusan.Ljusterapi och D-vitaminer kanske?
  11. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #6
    Här nere i södern har augusti varit helt OK, men rapporter från vänner i nordan (läs norr om Hallandsåsen, jodå, lite har jag lärt mig här nere i Skåneland, Norrland börjar vid Hallandsås) visar att ni har haft något blötare klimat

    /Hälsningar hon som inte är iggad
  12. 6
    Här nere i södern har augusti varit helt OK, men rapporter från vänner i nordan (läs norr om Hallandsåsen, jodå, lite har jag lärt mig här nere i Skåneland, Norrland börjar vid Hallandsås) visar att ni har haft något blötare klimat

    /Hälsningar hon som inte är iggad
  13. Salander
    #7
    Oj det hamnade knasigt. Var till TS.
  14. 7
    Oj det hamnade knasigt. Var till TS.
  15. Medlem sedan
    Aug 2013
    #8
    Känns inte riktigt som fullgod ersättning, om man säger så... Kan ingen begåvad människa komma på något sätt att bogsera ned Sverige till Medelhavet?
  16. 8
    Känns inte riktigt som fullgod ersättning, om man säger så... Kan ingen begåvad människa komma på något sätt att bogsera ned Sverige till Medelhavet?
  17. Medlem sedan
    Aug 2013
    #9
    Ja, det kan man väl lugnt säga. Jag är förvånad att Götet ännu inte har spolats ut i havet. Helt ärligt har jag väldigt svårt för tilltagande kyla och mörker. Hösten (och vintern, förstås) är för mig en skändlighet.
  18. 9
    Ja, det kan man väl lugnt säga. Jag är förvånad att Götet ännu inte har spolats ut i havet. Helt ärligt har jag väldigt svårt för tilltagande kyla och mörker. Hösten (och vintern, förstås) är för mig en skändlighet.
  19. mandelblomma
    #10
    Hade gärna också haft lite mer sol o värme. Vi jobbar för fullt men lite kvälls bad hade varit trevligt. Pga ev op för maken i höst / vinter törs vi inte boka nåhon solresa t vintern heller....men det kommer en ny sommar om 9 månader o jag älskar hösten
  20. 10
    Hade gärna också haft lite mer sol o värme. Vi jobbar för fullt men lite kvälls bad hade varit trevligt. Pga ev op för maken i höst / vinter törs vi inte boka nåhon solresa t vintern heller....men det kommer en ny sommar om 9 månader o jag älskar hösten
  21. Medlem sedan
    May 2004
    #11

    Tja dåligt med...

    idéer men kanske ta en vinterresa till varmare trakter?
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  22. 11
    Tja dåligt med... idéer men kanske ta en vinterresa till varmare trakter?
  23. Medlem sedan
    Aug 2013
    #12
    Nio månader är en lång tid...........

    Hoppas din makes op. går väl.
  24. 12
    Nio månader är en lång tid...........

    Hoppas din makes op. går väl.
  25. Medlem sedan
    Aug 2013
    #13
    Skulle vara väldigt trevligt, om hälsan står mig bi, men jag måste i så fall övertyga någon annan om att följa med. Ensam ger jag mig inte ut på sådana äventyr.
  26. 13
    Skulle vara väldigt trevligt, om hälsan står mig bi, men jag måste i så fall övertyga någon annan om att följa med. Ensam ger jag mig inte ut på sådana äventyr.
  27. Medlem sedan
    May 2004
    #14

    Det förstår jag...

    det blir ju roligare att dela resan med någon. Du får kasta ut lite krokar

    Håller tummarna för hälsan.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  28. 14
    Det förstår jag... det blir ju roligare att dela resan med någon. Du får kasta ut lite krokar

    Håller tummarna för hälsan.
  29. Medlem sedan
    Aug 2013
    #15
    Tack, Sp! Detsamma!
  30. 15
    Tack, Sp! Detsamma!
  31. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #16

    Augusti har varit perfekt. Juli var skit

    Det var ju i juli man försmäktade under en eländig hetta som det inte gick att fly från. Augusti har varit strålande fin tycker jag, synd att jag hade semester i juli bara...

    Vi har väl olika definition på vad "bra" väder innebär helt enkelt.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  32. 16
    Augusti har varit perfekt. Juli var skit Det var ju i juli man försmäktade under en eländig hetta som det inte gick att fly från. Augusti har varit strålande fin tycker jag, synd att jag hade semester i juli bara...

    Vi har väl olika definition på vad "bra" väder innebär helt enkelt.
  33. Medlem sedan
    Sep 2003
    #17
    Precis som du tycker jag att det varit eländigt väder i några veckor. Jag hoppas på att det blir lite fina dagar i september och om man har tur även i oktober. Vi brukar åka till sommarstugan ganska ofta och där kan man bättre ta vara på de fina stunder som finns. Händer också att vi tar en utflykt till Amundön eller Marholmen för att titta på havet.
    Har du möjlighet att åka till stugan?
  34. 17
    Precis som du tycker jag att det varit eländigt väder i några veckor. Jag hoppas på att det blir lite fina dagar i september och om man har tur även i oktober. Vi brukar åka till sommarstugan ganska ofta och där kan man bättre ta vara på de fina stunder som finns. Händer också att vi tar en utflykt till Amundön eller Marholmen för att titta på havet.
    Har du möjlighet att åka till stugan?
  35. Nalle Blom
    #18
    Det var trist att du har haft så dåligt väder. Här kan man knappast klaga. Men du får gosa ner dig med en kopp te eller vin, under en filt och krama lite extra på din nalle. Tänd ljus också. Kanske du kan boka en resa till varmare breddgrader?
  36. 18
    Det var trist att du har haft så dåligt väder. Här kan man knappast klaga. Men du får gosa ner dig med en kopp te eller vin, under en filt och krama lite extra på din nalle. Tänd ljus också. Kanske du kan boka en resa till varmare breddgrader?
  37. Medlem sedan
    Jan 2004
    #19
    Ja jag håller med. Maj var fint, juni var kall och regnig, juli och nån vecka in i augusti var så varmt att man knappt orkade röra på sig och sen vips kom hösten. Var tog sensommaren vägen?

    Jag har i och för sig inga problem med vinter, men jag hade gärna sett ett bättre väder i augusti. Vi får hoppas att september blir en torr och solig höstmånad
  38. 19
    Ja jag håller med. Maj var fint, juni var kall och regnig, juli och nån vecka in i augusti var så varmt att man knappt orkade röra på sig och sen vips kom hösten. Var tog sensommaren vägen?

    Jag har i och för sig inga problem med vinter, men jag hade gärna sett ett bättre väder i augusti. Vi får hoppas att september blir en torr och solig höstmånad
  39. Medlem sedan
    Jan 2004
    #20
    Sol? Haha du har inte varit där jag jobbar eller där jag bor då
  40. 20
    Sol? Haha du har inte varit där jag jobbar eller där jag bor då
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar