Äre verkligen snyggt
Ordet är fritt
  1. Salander
    #1

    Äre verkligen snyggt

    när bröstvårtorna syns genom tyget på klänningen?
    *ser på Kristallen*
  2. 1
    Äre verkligen snyggt när bröstvårtorna syns genom tyget på klänningen?
    *ser på Kristallen*
  3. Medlem sedan
    Dec 2005
    #2
    Nja, knske inte snyggare än när det inte syns men jag försöker lära mig själv att inte reagera då det faktiskt är helt normalt att ha bröstvårtor oavsett kön.

    Sen kanske jag inte skulle välja det själv men jag jobbar på att våga för jag vill att bröstvårtor ska vara något som är helt ok att visa att man har oavsett kön.

    Däremot kan man ju täcka överkroppen oavsett kön på galor .
  4. 2
    Nja, knske inte snyggare än när det inte syns men jag försöker lära mig själv att inte reagera då det faktiskt är helt normalt att ha bröstvårtor oavsett kön.

    Sen kanske jag inte skulle välja det själv men jag jobbar på att våga för jag vill att bröstvårtor ska vara något som är helt ok att visa att man har oavsett kön.

    Däremot kan man ju täcka överkroppen oavsett kön på galor .
  5. Salander
    #3
    Jag har svårt att tycka det är fint även om det är naturligt.
  6. 3
    Jag har svårt att tycka det är fint även om det är naturligt.
  7. Medlem sedan
    Dec 2005
    #4
    Et är skillnad på att tycka något är fint och att tycka det är ok och inget man höjer på ögonbrynen över
  8. 4
    Et är skillnad på att tycka något är fint och att tycka det är ok och inget man höjer på ögonbrynen över
  9. Salander
    #5
    Ja, jo, jag reagerar varje gång så jag måste nog jobba med mig själv där också
  10. 5
    Ja, jo, jag reagerar varje gång så jag måste nog jobba med mig själv där också
  11. Medlem sedan
    Dec 2005
    #6
    Så är det ju med mycket, ex när man träffar personer som avviker något så måste man ju vänja sig så man ej reagerar. För faktuum är ju att vi reagerar på avvikelser.

    Jag tycker det är viktigt att kvinnorkroppen avsexualiseras i det offentliga rummet. Sen får ju kvinno- och manskroppen (och allt däremellan) vara sexualiserad i andra rum såklart men jag vill att ex kvinnor ska kunna amma utan att man ser något sexuellt i brösten, likväl ska bröstvårtor kunna synas
  12. 6
    Så är det ju med mycket, ex när man träffar personer som avviker något så måste man ju vänja sig så man ej reagerar. För faktuum är ju att vi reagerar på avvikelser.

    Jag tycker det är viktigt att kvinnorkroppen avsexualiseras i det offentliga rummet. Sen får ju kvinno- och manskroppen (och allt däremellan) vara sexualiserad i andra rum såklart men jag vill att ex kvinnor ska kunna amma utan att man ser något sexuellt i brösten, likväl ska bröstvårtor kunna synas
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Tittar inte på galan så jag är lite osäker på hur du menar.
    Om du menar att man ser att konturerna av bröstvårtor, alltså att de "sticker ut lite" så tror jag inte att jag bryr mig så mycket.
    Men om du menar att tyget är så tunt att man ser skiftningarna i färg mellan vårtgården och övrig hud så tycker jag att det är fult. Mest för att jag tycker att man är för avklädd då.

    Men jag antar att du menar det första eftersom du skriver "bröstvårtor"?
  14. 7
    Tittar inte på galan så jag är lite osäker på hur du menar.
    Om du menar att man ser att konturerna av bröstvårtor, alltså att de "sticker ut lite" så tror jag inte att jag bryr mig så mycket.
    Men om du menar att tyget är så tunt att man ser skiftningarna i färg mellan vårtgården och övrig hud så tycker jag att det är fult. Mest för att jag tycker att man är för avklädd då.

    Men jag antar att du menar det första eftersom du skriver "bröstvårtor"?
  15. Salander
    #8
    Japp jag menar det första. Jag är nog mest förundrad över att man kan tycka det är bekvämt utan BH. Men det är väl en storleksfråga kanske?
  16. 8
    Japp jag menar det första. Jag är nog mest förundrad över att man kan tycka det är bekvämt utan BH. Men det är väl en storleksfråga kanske?
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9
    Ja jag skulle inte heller känna mig bekväm utan BH. Men ibland syns bröstvårtorna igenom även BH. Om jag fryser t.ex så kan de synas.
  18. 9
    Ja jag skulle inte heller känna mig bekväm utan BH. Men ibland syns bröstvårtorna igenom även BH. Om jag fryser t.ex så kan de synas.
  19. Medlem sedan
    May 2005
    #10
    Nej. Helt enkelt nej.
  20. 10
    Nej. Helt enkelt nej.
  21. Kerstimärta
    #11
    Men vadå "Äre snyggt"????

    De finns ju där, bröstvårtorna? Hur ska man få dem att aldrig synas som konturer när de är styva?
  22. 11
    Men vadå "Äre snyggt"????

    De finns ju där, bröstvårtorna? Hur ska man få dem att aldrig synas som konturer när de är styva?
  23. Medlem sedan
    May 2004
    #12

    he he....

    det gör inte mig någonting
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  24. 12
    he he.... det gör inte mig någonting
  25. Medlem sedan
    Aug 2013
    #13
    Det blir nog svårt att avsexualisera både mans- och kvinnokroppen, eftersom de sexuella aspekterna av våra kroppar är naturliga och ligger i våra gener.
  26. 13
    Det blir nog svårt att avsexualisera både mans- och kvinnokroppen, eftersom de sexuella aspekterna av våra kroppar är naturliga och ligger i våra gener.
  27. Medlem sedan
    May 2004
    #14

    Tjepa dom...

    enkelt
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  28. 14
    Tjepa dom... enkelt
  29. Kerstimärta
    #15
    Well, silvertejp. Ja, då lär det funka!
  30. 15
    Well, silvertejp. Ja, då lär det funka!
  31. Medlem sedan
    May 2004
    #16

    Ha ha ja...

    det är nog bra men fy tusan och dra bort tejpen sen
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  32. 16
    Ha ha ja... det är nog bra men fy tusan och dra bort tejpen sen
  33. Kerstimärta
    #17
    Gawd, fast får väl lägga toapapper emellan klistret och vårtan då.....
  34. 17
    Gawd, fast får väl lägga toapapper emellan klistret och vårtan då.....
  35. Medlem sedan
    Dec 2005
    #18
    Fnns bröstvårtsplåster på marknaden redan

    Och pubisperuket
    Och analblekningsproduktet
  36. 18
    Fnns bröstvårtsplåster på marknaden redan

    Och pubisperuket
    Och analblekningsproduktet
  37. Kerstimärta
    #19
    Ja, klart det finns. Men, är det vettigt?
  38. 19
    Ja, klart det finns. Men, är det vettigt?
  39. Medlem sedan
    Dec 2005
    #20
    Ja, förbenat viktigt om man springer maraton el dyl. Som tjej klarar man sig nog rätt bra med en sport bh men annars kan det skava hål
  40. 20
    Ja, förbenat viktigt om man springer maraton el dyl. Som tjej klarar man sig nog rätt bra med en sport bh men annars kan det skava hål
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar