Ja, med tanke på den kunskap...
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2013
    #1

    Ja, med tanke på den kunskap...

    ...som faktiskt finns om följderna av att barn inte får den mogna omsorg de behöver, rent generellt, och kanske då kärleksfull beröring i synnerhet, är det märkligt att vi lever i den extremt biologistiska föreställningsvärld vi gör. Psykiatrin är t.ex. idag helt medicinskt inriktad, även i barnens värld. I den mån man över huvud taget talar om psykosociala och andra miljöfaktorer, handlar det bara om i vilken utsträckning sådana kan modifiera ett - som det förutsätts! - biologiskt avvikelsetillstånd.
    Vad är en cyniker? En man som vet priset på allt och värdet på ingenting.
    (Oscar Wilde)
  2. 1
    Ja, med tanke på den kunskap... ...som faktiskt finns om följderna av att barn inte får den mogna omsorg de behöver, rent generellt, och kanske då kärleksfull beröring i synnerhet, är det märkligt att vi lever i den extremt biologistiska föreställningsvärld vi gör. Psykiatrin är t.ex. idag helt medicinskt inriktad, även i barnens värld. I den mån man över huvud taget talar om psykosociala och andra miljöfaktorer, handlar det bara om i vilken utsträckning sådana kan modifiera ett - som det förutsätts! - biologiskt avvikelsetillstånd.
  3. Medlem sedan
    Aug 2013
    #2
    En öronbedövande tystnad....
    Vad är en cyniker? En man som vet priset på allt och värdet på ingenting.
    (Oscar Wilde)
  4. 2
    En öronbedövande tystnad....
  5. Medlem sedan
    May 2004
    #3

    Njaee jag visste...

    inte vad jag skulle svara, jag brukar kunna tycka men nu hade jag inget att tycka så då blev jag tyst.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  6. 3
    Njaee jag visste... inte vad jag skulle svara, jag brukar kunna tycka men nu hade jag inget att tycka så då blev jag tyst.
  7. Medlem sedan
    Aug 2013
    #4
    Du är förlåten, Sp.
  8. 4
    Du är förlåten, Sp.
  9. Medlem sedan
    Sep 2003
    #5
    Har du läst boken av Tomas Ljungberg som heter Människan kulturen och evolutionen eller nåt liknande. Tror att den handlar om hur vissa teorier om psykiska sjukdomar inte alls tagit hänsyn tills att barn behov inte tillgodoses i västvärlden.
  10. 5
    Har du läst boken av Tomas Ljungberg som heter Människan kulturen och evolutionen eller nåt liknande. Tror att den handlar om hur vissa teorier om psykiska sjukdomar inte alls tagit hänsyn tills att barn behov inte tillgodoses i västvärlden.
  11. Medlem sedan
    Aug 2013
    #6
    Har inte läst den, men känner väl till Tomas Ljungberg och hans tankar. Han har mycket vettigt att säga.
  12. 6
    Har inte läst den, men känner väl till Tomas Ljungberg och hans tankar. Han har mycket vettigt att säga.
  13. Medlem sedan
    May 2004
    #7

    Tack, ja så...

    var det och är det ibland.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  14. 7
    Tack, ja så... var det och är det ibland.
  15. Medlem sedan
    Aug 2013
    #8
    Den här boken är t.ex. läsvärd:

    http://www.adlibris.com/se/bok/adhd-...-9789197151429
  16. 8
    Den här boken är t.ex. läsvärd:

    http://www.adlibris.com/se/bok/adhd-...-9789197151429
  17. Medlem sedan
    Jan 2009
    #9
    Du gör ett konstaterande om något du tycker är märkligt. Jag måste erkänna att jag inte kan tillräckligt om ämnet för att varken hålla med eller säga emot. Du kanske ska lägga dina inlägg på en enklare nivå som fler förstår.
    Ha det gott!
  18. 9
    Du gör ett konstaterande om något du tycker är märkligt. Jag måste erkänna att jag inte kan tillräckligt om ämnet för att varken hålla med eller säga emot. Du kanske ska lägga dina inlägg på en enklare nivå som fler förstår.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar