Trött igen
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Trött igen

    Fast just nu är jag mest mentalt trött, det har varit en aktiv dag. Lämnade bilen på service kl 7 och gick då en rask promenad under tiden. Sen hem och så uppstartslektion (via internet med head set på skallen) på den kursen jag ska läsa under hösten. Sen in till stan igen, följa med mellandottern på ett par olika saker. Hon har ju gjort ny utredning och fått en till diagnos så nu skulle vi träffa en arbetsterapeut ang vad som händer nu, info om LSS, FK och hab mm. Mycket information av en jättetrevlig tjej. Kunnig men också ödmjuk nog att säga "det vet jag inte exakt, vi får kolla upp det" när det var nåt hon inte hade full koll på. Det ska nog bli bra i slutändan.

    Sen åkte sonen och jag och storhandlade och sen hem med alla sakerna. Nu har jag landat här men ska nog förflytta mig till TV'n ett tag.

    Och jag har förbaskat ont i ena sidan på nacken och ena axeln. Fattar inte varför, det började under semestern. Vissa dagar är det bättre, andra dagar sämre. Känns som att jag spänner mig, att jag är konstant spänd i höger sida av nacke/axel. Försöker stretcha, men det känns som att det inte riktigt räcker till.
    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  2. 1
    Trött igen Fast just nu är jag mest mentalt trött, det har varit en aktiv dag. Lämnade bilen på service kl 7 och gick då en rask promenad under tiden. Sen hem och så uppstartslektion (via internet med head set på skallen) på den kursen jag ska läsa under hösten. Sen in till stan igen, följa med mellandottern på ett par olika saker. Hon har ju gjort ny utredning och fått en till diagnos så nu skulle vi träffa en arbetsterapeut ang vad som händer nu, info om LSS, FK och hab mm. Mycket information av en jättetrevlig tjej. Kunnig men också ödmjuk nog att säga "det vet jag inte exakt, vi får kolla upp det" när det var nåt hon inte hade full koll på. Det ska nog bli bra i slutändan.

    Sen åkte sonen och jag och storhandlade och sen hem med alla sakerna. Nu har jag landat här men ska nog förflytta mig till TV'n ett tag.

    Och jag har förbaskat ont i ena sidan på nacken och ena axeln. Fattar inte varför, det började under semestern. Vissa dagar är det bättre, andra dagar sämre. Känns som att jag spänner mig, att jag är konstant spänd i höger sida av nacke/axel. Försöker stretcha, men det känns som att det inte riktigt räcker till.
  3. Salander
    #2
    Förstår verkligen om du är mentalt trött. Besked om diagnoser gör sånt med en.Kram!
  4. 2
    Förstår verkligen om du är mentalt trött. Besked om diagnoser gör sånt med en.Kram!
  5. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #3
    Kram, kan du inte ta ett hett bad, det mjukar upp stela dumma muskler
  6. 3
    Kram, kan du inte ta ett hett bad, det mjukar upp stela dumma muskler
  7. Medlem sedan
    May 2004
    #4

    Min spontana tanke...

    du verkar åka en hel del bil, du sitter en del vid datorn, stämmer det kan det vara en del i varför du har ont på ena sidan. Sitter du taskigt i bilen, har samma körställning jämt (kanske du ska ändra stolen, ställningen när du kör), hur sitter du när du surfar? Soffan? laptop?

    Vad sover du i för säng? vad har du för madrass? bäddmadrass?, har du en en flera kuddar+ vad för kuddar i så fall?
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  8. 4
    Min spontana tanke... du verkar åka en hel del bil, du sitter en del vid datorn, stämmer det kan det vara en del i varför du har ont på ena sidan. Sitter du taskigt i bilen, har samma körställning jämt (kanske du ska ändra stolen, ställningen när du kör), hur sitter du när du surfar? Soffan? laptop?

    Vad sover du i för säng? vad har du för madrass? bäddmadrass?, har du en en flera kuddar+ vad för kuddar i så fall?
  9. Medlem sedan
    Aug 2013
    #5
    Kanske stresspänningar som har utvecklat en inflammation? Diklofenak? Massage? Hoppas det löser sig för både dig och dottern.
  10. 5
    Kanske stresspänningar som har utvecklat en inflammation? Diklofenak? Massage? Hoppas det löser sig för både dig och dottern.
  11. Medlem sedan
    Dec 2005
    #6
    Jag har också sådär ont i nacke-axel. Har smärtlindrat ordentligt sen lö kväll och ännu har det ibte gått över. Vetevärmaren är skön tycker jag. Se till att du smärtlindrar så du ej spänner dig mer. För egen del tror jag det är stresspänningar som får någon extra påfrestning som gör att det bli ibflammation. Hur som helst är det skitjobbigt. Krya på dig
  12. 6
    Jag har också sådär ont i nacke-axel. Har smärtlindrat ordentligt sen lö kväll och ännu har det ibte gått över. Vetevärmaren är skön tycker jag. Se till att du smärtlindrar så du ej spänner dig mer. För egen del tror jag det är stresspänningar som får någon extra påfrestning som gör att det bli ibflammation. Hur som helst är det skitjobbigt. Krya på dig
  13. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #7

    Lugn dag

    Jag skall inte gå in på detaljer, men du har haft en lugn och stillsam dag relativt sett...

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  14. 7
    Lugn dag Jag skall inte gå in på detaljer, men du har haft en lugn och stillsam dag relativt sett...
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    Svar till alla:
    Tack alla för svar och era tankar.
    Salander: Diagnosen fick vi för några veckor sen och den var uppskattad, vi har eftersträvat det i flera år. Men ändå så tar det på en på nåt sätt. Och LSS och hab blir en helt ny värld där vi inte varit förut och det drar ju lite tankeenergi.

    Mamma Erik: Ja om jag hade badkar så skulle jag absolut ta ett bad, men tyvärr har vi bara dusch :/

    Smålandspappa: Nja inte så mycket bil, men en hel del tåg. Ibland är det trångt och då kan man inte styra så mycket hur man sitter. Och även när man kan bre ut sig lite så är det ju ändå ganska stillsittande. Och ja en hel del dator blir det, både hemma och på jobbet. Tror jag sitter lite för mycket upp med högerarmen då för armstödet är i vägen, kanske borde prova att montera bort det. Sitter vid datorbord, har ingen laptop. Sängen är nog ganska ok, vi har ganska nya sängar.

    Haqvin: Jag var på massage i slutet av juli, det gjorde ont men gjorde nytta. Det är säkert en del stress som ligger bakom och jag borde kanske gå på massage igen. Diklofenak kanske vore värt att prova. Får prova nån helg då först så jag inte blir helt vimsig av det

    Lin-nea: Vetevärmare satt jag faktiskt och funderade på just ikväll, kanske skulle leta upp ett mönster och be min mamma (som är pensinär och har gott om tid) att sy mig en sån. Vi har en på jobbet, kanske skulle testa den nån gång.

    Christopher: Ja allt är ju relativt

    Tack för kramar, krya på- och lycka till-önskningar.
  16. 8
    Svar till alla:
    Tack alla för svar och era tankar.
    Salander: Diagnosen fick vi för några veckor sen och den var uppskattad, vi har eftersträvat det i flera år. Men ändå så tar det på en på nåt sätt. Och LSS och hab blir en helt ny värld där vi inte varit förut och det drar ju lite tankeenergi.

    Mamma Erik: Ja om jag hade badkar så skulle jag absolut ta ett bad, men tyvärr har vi bara dusch :/

    Smålandspappa: Nja inte så mycket bil, men en hel del tåg. Ibland är det trångt och då kan man inte styra så mycket hur man sitter. Och även när man kan bre ut sig lite så är det ju ändå ganska stillsittande. Och ja en hel del dator blir det, både hemma och på jobbet. Tror jag sitter lite för mycket upp med högerarmen då för armstödet är i vägen, kanske borde prova att montera bort det. Sitter vid datorbord, har ingen laptop. Sängen är nog ganska ok, vi har ganska nya sängar.

    Haqvin: Jag var på massage i slutet av juli, det gjorde ont men gjorde nytta. Det är säkert en del stress som ligger bakom och jag borde kanske gå på massage igen. Diklofenak kanske vore värt att prova. Får prova nån helg då först så jag inte blir helt vimsig av det

    Lin-nea: Vetevärmare satt jag faktiskt och funderade på just ikväll, kanske skulle leta upp ett mönster och be min mamma (som är pensinär och har gott om tid) att sy mig en sån. Vi har en på jobbet, kanske skulle testa den nån gång.

    Christopher: Ja allt är ju relativt

    Tack för kramar, krya på- och lycka till-önskningar.
  17. Medlem sedan
    Aug 2013
    #9
    En lång, varm (och miljövidrig ) dusch kan fungera bra som ersättning för ett varmt bad. (Säger en som inte heller har badkar.)
  18. 9
    En lång, varm (och miljövidrig ) dusch kan fungera bra som ersättning för ett varmt bad. (Säger en som inte heller har badkar.)
  19. Medlem sedan
    Jan 2004
    #10
    Svar till alla (kopierar in igen eftersom det hamnade helt fel):
    Tack alla för svar och era tankar.
    Salander: Diagnosen fick vi för några veckor sen och den var uppskattad, vi har eftersträvat det i flera år. Men ändå så tar det på en på nåt sätt. Och LSS och hab blir en helt ny värld där vi inte varit förut och det drar ju lite tankeenergi.

    Mamma Erik: Ja om jag hade badkar så skulle jag absolut ta ett bad, men tyvärr har vi bara dusch :/

    Smålandspappa: Nja inte så mycket bil, men en hel del tåg. Ibland är det trångt och då kan man inte styra så mycket hur man sitter. Och även när man kan bre ut sig lite så är det ju ändå ganska stillsittande. Och ja en hel del dator blir det, både hemma och på jobbet. Tror jag sitter lite för mycket upp med högerarmen då för armstödet är i vägen, kanske borde prova att montera bort det. Sitter vid datorbord, har ingen laptop. Sängen är nog ganska ok, vi har ganska nya sängar.

    Haqvin: Jag var på massage i slutet av juli, det gjorde ont men gjorde nytta. Det är säkert en del stress som ligger bakom och jag borde kanske gå på massage igen. Diklofenak kanske vore värt att prova. Får prova nån helg då först så jag inte blir helt vimsig av det

    Lin-nea: Vetevärmare satt jag faktiskt och funderade på just ikväll, kanske skulle leta upp ett mönster och be min mamma (som är pensinär och har gott om tid) att sy mig en sån. Vi har en på jobbet, kanske skulle testa den nån gång.

    Christopher: Ja allt är ju relativt

    Tack för kramar, krya på- och lycka till-önskningar.
  20. 10
    Svar till alla (kopierar in igen eftersom det hamnade helt fel):
    Tack alla för svar och era tankar.
    Salander: Diagnosen fick vi för några veckor sen och den var uppskattad, vi har eftersträvat det i flera år. Men ändå så tar det på en på nåt sätt. Och LSS och hab blir en helt ny värld där vi inte varit förut och det drar ju lite tankeenergi.

    Mamma Erik: Ja om jag hade badkar så skulle jag absolut ta ett bad, men tyvärr har vi bara dusch :/

    Smålandspappa: Nja inte så mycket bil, men en hel del tåg. Ibland är det trångt och då kan man inte styra så mycket hur man sitter. Och även när man kan bre ut sig lite så är det ju ändå ganska stillsittande. Och ja en hel del dator blir det, både hemma och på jobbet. Tror jag sitter lite för mycket upp med högerarmen då för armstödet är i vägen, kanske borde prova att montera bort det. Sitter vid datorbord, har ingen laptop. Sängen är nog ganska ok, vi har ganska nya sängar.

    Haqvin: Jag var på massage i slutet av juli, det gjorde ont men gjorde nytta. Det är säkert en del stress som ligger bakom och jag borde kanske gå på massage igen. Diklofenak kanske vore värt att prova. Får prova nån helg då först så jag inte blir helt vimsig av det

    Lin-nea: Vetevärmare satt jag faktiskt och funderade på just ikväll, kanske skulle leta upp ett mönster och be min mamma (som är pensinär och har gott om tid) att sy mig en sån. Vi har en på jobbet, kanske skulle testa den nån gång.

    Christopher: Ja allt är ju relativt

    Tack för kramar, krya på- och lycka till-önskningar.
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11
    Det blir ju bara så förbaskat kallt på övriga kroppen när man håller duschen över ena sidan på nacken/axeln
  22. 11
    Det blir ju bara så förbaskat kallt på övriga kroppen när man håller duschen över ena sidan på nacken/axeln
  23. Medlem sedan
    Aug 2013
    #12
    Har du ingen duschhållare på väggen, så att du kan låta dig bestrålas, hel och hållen?
  24. 12
    Har du ingen duschhållare på väggen, så att du kan låta dig bestrålas, hel och hållen?
  25. Medlem sedan
    May 2004
    #13

    Ja se över eller...

    försök tänk på hur du sitter. Häng inte med armbågen i luften när du surfar.

    Kuddar, hur många kuddar har du i sängen eller när du sover. Vad för kuddar har du. Små saker som kan bidra till sådant obehag som du nämner.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  26. 13
    Ja se över eller... försök tänk på hur du sitter. Häng inte med armbågen i luften när du surfar.

    Kuddar, hur många kuddar har du i sängen eller när du sover. Vad för kuddar har du. Små saker som kan bidra till sådant obehag som du nämner.
  27. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #14

    Idag har jag det lugnare

    Gårdagen var förhoppningsvis ett udda undantag.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  28. 14
    Idag har jag det lugnare Gårdagen var förhoppningsvis ett udda undantag.
  29. Medlem sedan
    Jan 2004
    #15
    Nja det känns som att det blir kallt då ändå. Visst jag kan ju duscha så länge att varmvattnet tar slut (har ju egen varmvattenberedare så det tar inte så himla lång tid) och då är det ju som en bastu i hela badrummet ett tag
  30. 15
    Nja det känns som att det blir kallt då ändå. Visst jag kan ju duscha så länge att varmvattnet tar slut (har ju egen varmvattenberedare så det tar inte så himla lång tid) och då är det ju som en bastu i hela badrummet ett tag
  31. Medlem sedan
    Jan 2004
    #16
    Tror inte armstödet går att sänka, inte på hemma-stolen i alla fall. Utan då får jag nog ta bort det och istället ha armen hängande. Men det känns ändå som ett bättre alternativ än att ha det ständigt lite förhögt upp för att armstödet är ivägen.

    I sängen har jag en platt kudde. Har alltid haft platta kuddar, får ont i nacken om jag kommer till ett hotell och det bara finns tjocka kuddar.

    Tänkte ju prova vetekudden idag på jobbet men hann inte, det har varit en väldigt hektisk dag idag.
  32. 16
    Tror inte armstödet går att sänka, inte på hemma-stolen i alla fall. Utan då får jag nog ta bort det och istället ha armen hängande. Men det känns ändå som ett bättre alternativ än att ha det ständigt lite förhögt upp för att armstödet är ivägen.

    I sängen har jag en platt kudde. Har alltid haft platta kuddar, får ont i nacken om jag kommer till ett hotell och det bara finns tjocka kuddar.

    Tänkte ju prova vetekudden idag på jobbet men hann inte, det har varit en väldigt hektisk dag idag.
  33. Medlem sedan
    Jan 2004
    #17
    Ja det får vi hoppas
  34. 17
    Ja det får vi hoppas
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar