Apropå beröring
Ordet är fritt
  1. Salander
    #1

    Apropå beröring

    Är du bra på att känna av vilka som inte vill att du ska röra/ta på dem ?

    Det beskrivs ganska ofta som något positivt (i de där trådarna om beröring) att jag gillar att ta på folk. Jag är fysisk av mig osv. men det krävs ju verkligen fingertoppskänsla ?!
  2. 1
    Apropå beröring Är du bra på att känna av vilka som inte vill att du ska röra/ta på dem ?

    Det beskrivs ganska ofta som något positivt (i de där trådarna om beröring) att jag gillar att ta på folk. Jag är fysisk av mig osv. men det krävs ju verkligen fingertoppskänsla ?!
  3. Medlem sedan
    Oct 2006
    #2
    Ja, dels jobbskada och dels för att jag själv inte gillar beröring av personer jag inte står nära så jag kan se mig själv i andra ofta.
  4. 2
    Ja, dels jobbskada och dels för att jag själv inte gillar beröring av personer jag inte står nära så jag kan se mig själv i andra ofta.
  5. Salander
    #3
    Ja jag har en känsla av att de som inte själva gillar beröring är snabbare på att se det där. Plus kanske om man jobbar/t med personer som inte kan förmedla sig i ord.
  6. 3
    Ja jag har en känsla av att de som inte själva gillar beröring är snabbare på att se det där. Plus kanske om man jobbar/t med personer som inte kan förmedla sig i ord.
  7. Medlem sedan
    Aug 2011
    #4
    Ja, det tycker jag att jag är. Även om jag såklart helt kan ha missuppfattat hur andra upplever mig vad gäller det
    Att jag gillar beröring handlar mest om att jag gillar när någon annan (såklart inte vem som helst) rör vid mig!
    Sen kramar jag vänner och så ibland, och tycker då om det. Men jag tycker att det märks tydligt vem som gillar beröring och inte.
  8. 4
    Ja, det tycker jag att jag är. Även om jag såklart helt kan ha missuppfattat hur andra upplever mig vad gäller det
    Att jag gillar beröring handlar mest om att jag gillar när någon annan (såklart inte vem som helst) rör vid mig!
    Sen kramar jag vänner och så ibland, och tycker då om det. Men jag tycker att det märks tydligt vem som gillar beröring och inte.
  9. Salander
    #5
    Jag tycker att jag alltid förmedlar tydligt att jag ogillar det, men att det ofta förutsätts att man gillar det. Jag uppskattar de som kan känna av ens vibbar.
  10. 5
    Jag tycker att jag alltid förmedlar tydligt att jag ogillar det, men att det ofta förutsätts att man gillar det. Jag uppskattar de som kan känna av ens vibbar.
  11. Medlem sedan
    Jul 2003
    #6
    När det gäller de närmaste känner jag av när det är läge för närhet eller inte. När det gäller andra vet jag inte, men det är högst osannolikt att jag skulle komma andra för nära, eftersom jag själv har ett rätt stort behov av min egen sfär och ogillar att andra inkräktar på mitt närområde.. Dvs det handlar för mig inte ens om enbart beröring utan även att man står lite för nära eller liknande.
  12. 6
    När det gäller de närmaste känner jag av när det är läge för närhet eller inte. När det gäller andra vet jag inte, men det är högst osannolikt att jag skulle komma andra för nära, eftersom jag själv har ett rätt stort behov av min egen sfär och ogillar att andra inkräktar på mitt närområde.. Dvs det handlar för mig inte ens om enbart beröring utan även att man står lite för nära eller liknande.
  13. Medlem sedan
    Nov 2000
    #7
    Ja, det tycker jag nog att jag är bra på. Det ingår liksom i jobbet.
  14. 7
    Ja, det tycker jag nog att jag är bra på. Det ingår liksom i jobbet.
  15. Medlem sedan
    Oct 2006
    #8
    De kan ju förmedla sig, men många har större fysisk integritet än friska.
    Inte alla dock, men en del lite som personer med t.ex. autism.
    En del lugnas av beröring så det är olika, men man lär sig läsa folk (och kanske har fallenhet för).
  16. 8
    De kan ju förmedla sig, men många har större fysisk integritet än friska.
    Inte alla dock, men en del lite som personer med t.ex. autism.
    En del lugnas av beröring så det är olika, men man lär sig läsa folk (och kanske har fallenhet för).
  17. Medlem sedan
    Aug 2013
    #9
    Hyggligt kan jag nog känna av det, men jag tar ytterst sällan själv initiativet till kroppskontakt med människor som inte står mig mycket nära. (Vilket f.ö. väldigt få människor gör.)
  18. 9
    Hyggligt kan jag nog känna av det, men jag tar ytterst sällan själv initiativet till kroppskontakt med människor som inte står mig mycket nära. (Vilket f.ö. väldigt få människor gör.)
  19. Salander
    #10
    Ja det med!
  20. 10
    Ja det med!
  21. Salander
    #11
    Ja fast långt ifrån alla i vårdsvängen är ju bra på det för det. Bra att du är bra
  22. 11
    Ja fast långt ifrån alla i vårdsvängen är ju bra på det för det. Bra att du är bra
  23. Salander
    #12
    Då är det liten risk att röra för mycket.
  24. 12
    Då är det liten risk att röra för mycket.
  25. Medlem sedan
    Nov 2000
    #13
    *ler* Helt sant!!
  26. 13
    *ler* Helt sant!!
  27. Medlem sedan
    Aug 2013
    #14
    Kan jag nog säga. Jag har respekt för människors fysiska integritet och förväntar mig detsamma av andra.
  28. 14
    Kan jag nog säga. Jag har respekt för människors fysiska integritet och förväntar mig detsamma av andra.
  29. Medlem sedan
    May 2005
    #15
    Det tror jag, men det vet nog andra bäst.
  30. 15
    Det tror jag, men det vet nog andra bäst.
  31. Medlem sedan
    May 2004
    #16

    Det är enkelt, jag rör...

    ingen någonsin och rör någon mig så får de en dansk skalle.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  32. 16
    Det är enkelt, jag rör... ingen någonsin och rör någon mig så får de en dansk skalle.
  33. Medlem sedan
    Mar 2003
    #17
    Instämmer till fullo! I att det krävs fingertoppskänsla.. Finns inget som är så jobbigt som människor som är överdrivet fysiska och inte känner av när beröringen inte är önskvärd. Samtidigt är det trevligt med människor som är fysiska men det kräver att personen läser av situationen!
  34. 17
    Instämmer till fullo! I att det krävs fingertoppskänsla.. Finns inget som är så jobbigt som människor som är överdrivet fysiska och inte känner av när beröringen inte är önskvärd. Samtidigt är det trevligt med människor som är fysiska men det kräver att personen läser av situationen!
  35. Salander
    #18
    Ja egentligen får man fråga omgivningen om detta
  36. 18
    Ja egentligen får man fråga omgivningen om detta
  37. Salander
    #19
    Haha det är den känslan jag tror att jag förmedlar till alla runtom men uppenbarligen inte tydligt nog alltid
  38. 19
    Haha det är den känslan jag tror att jag förmedlar till alla runtom men uppenbarligen inte tydligt nog alltid
  39. Salander
    #20
    Exakt så!
  40. 20
    Exakt så!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar