Uppbrott, ekonomi, många frågor...
Separation
  1. Anonym
    #1

    Uppbrott, ekonomi, många frågor...

    Har funderingar på uppbrott... Har tänkt tanken i ca två år nu... Men funderar på hur KLARAR sig en ensamstående mamma med två barn? Man måste ju ha i alla fall en trea (tror inte barnen kan dela rum). (Oj, skrev våra barn först men ändrade, så är definitivt inte klar med mina funderingar ännu. Och klart, våra barn är det ju i alla fall!)
    Har väl en hyfsat normal inkomst som barnskötare... Studielån. Behöver nog ha en liten bil...
    Bor i villa som nog går jämt ut med lånen vi har på den hur vi än gör (om han bor kvar eller hur det nu skulle bli).
    Bara spånar... Några som har några kloka ord till mig? ;-)
    / Förvirrad och ambivalent
  2. 1
    Uppbrott, ekonomi, många frågor... Har funderingar på uppbrott... Har tänkt tanken i ca två år nu... Men funderar på hur KLARAR sig en ensamstående mamma med två barn? Man måste ju ha i alla fall en trea (tror inte barnen kan dela rum). (Oj, skrev våra barn först men ändrade, så är definitivt inte klar med mina funderingar ännu. Och klart, våra barn är det ju i alla fall!)
    Har väl en hyfsat normal inkomst som barnskötare... Studielån. Behöver nog ha en liten bil...
    Bor i villa som nog går jämt ut med lånen vi har på den hur vi än gör (om han bor kvar eller hur det nu skulle bli).
    Bara spånar... Några som har några kloka ord till mig? ;-)
    / Förvirrad och ambivalent
  3. Anonym
    #2
    Barnen 9 och 13 år, det försvann. Får inte till några stycken heller, allt blir i ett i ett. Har varit ifrån allt för föräldrar sedan många år (var med när barnen var små och skrev dagligen). Finns andra bra forum för skiljsmässor?
  4. 2
    Barnen 9 och 13 år, det försvann. Får inte till några stycken heller, allt blir i ett i ett. Har varit ifrån allt för föräldrar sedan många år (var med när barnen var små och skrev dagligen). Finns andra bra forum för skiljsmässor?
  5. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #3

    Låter märkligt

    Skulle ni verkligen inte få ut mer på villan än det ni har i lån på den, efter att huspriserna har stigit och stigit på senare år!? Har du verkligen kollat det?

    Nu beror det på var du bor i landet, vad det finns för tillgång på bostäder etc men du får nog inrikta dig på att pendla längre väg till jobbet och på så sätt få ner boendekostnaden också. Allt går om man måste, det beror på du stor din motivation är.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  6. 3
    Låter märkligt Skulle ni verkligen inte få ut mer på villan än det ni har i lån på den, efter att huspriserna har stigit och stigit på senare år!? Har du verkligen kollat det?

    Nu beror det på var du bor i landet, vad det finns för tillgång på bostäder etc men du får nog inrikta dig på att pendla längre väg till jobbet och på så sätt få ner boendekostnaden också. Allt går om man måste, det beror på du stor din motivation är.
  7. Medlem sedan
    Aug 1998
    #4
    Jag förstod inte heller hur det skulle fungera innan men det går! Vi fick lite vinst på huset som såldes så jag kunde köpa en billig bostadsrätt, tre trappor upp utan hiss och kök från 60-talet. Jag köpte också en liten billig bil och cyklar så ofta det går. Sen finns det ju många utgifter man kan anpassa efter inkomsterna.
  8. 4
    Jag förstod inte heller hur det skulle fungera innan men det går! Vi fick lite vinst på huset som såldes så jag kunde köpa en billig bostadsrätt, tre trappor upp utan hiss och kök från 60-talet. Jag köpte också en liten billig bil och cyklar så ofta det går. Sen finns det ju många utgifter man kan anpassa efter inkomsterna.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar