Mkt oväntat...

Själv är jag väldigt kluven.. Röd av födsel och ohejdad vana... men känner att jag inte får några svar på frågor jag har.

Rent egoistiskt.. så har jag enbart haft fördelar av alliansen. Frisk och med ett välbetalt jobb. Tjohooo! Jag kan släppa lös dem 4 år till.. men medaljen har en baksida..

Jag har nära vänner och släkt som visar ett nedmonterat socialt skyddsnät..Jag tycker ju att sjuka människor ska få vara sjuka utan att behöva oroa sig för ekonomin också.. att kraven på arbetslösa ska ligga på en rimlig nivå..

Sjukvård,äldreomsorg, barnomsorg och skola har totalhavererat.. enligt de som jag känner som behöver dessa och enl massmedia (ok skolan har även jag koll på )

Jag tycker att det ska var exakt samma rättigheter och samma skyldigheter för alla som bor i Sv.. oavsett kön och oavsett ursprung..

Tycker inte integrationen fungerat alls .. inte här..Men hittar ingen konkret info om hur det ska lösas från något parti.. utom ett.. men deras syn delar jag inte.

Om man då tittar på det mest röda partiet så tycker de att alla är välkomna... men... hur ska det rent praktiskt gå till????? Det är ca 45 milj människor på flykt bara i Europa
http://www.migrationsinfo.se/migrati...nde/flyktingar
vad händer om.. 10... 20 ... 100% av dessa söker sig hit?

Kluven som få...

Ha en trevlig kväll alla så grubblar jag vidare..