Svenskar i minoritet år 2050?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Sep 2014
    #1
  2. Gretah
    #2
    Ja så kanske det blir. Och? Vore det jättehemskt, eller hur tänker du?
    Om du lever då så är du väl den du är ändå?
  3. 2
    Ja så kanske det blir. Och? Vore det jättehemskt, eller hur tänker du?
    Om du lever då så är du väl den du är ändå?
  4. Medlem sedan
    May 2014
    #3
    SD är aktivt i dag ser jag.
  5. 3
    SD är aktivt i dag ser jag.
  6. Medlem sedan
    Jun 2014
    #4
    Ja, det där är otäckt. Jag förstår inte att inte ALLA svenskar oroar sig för detta..? Man behöver ju bara se hur många barn de flesta muslimska (och även kristna syrianska) familjer har, och hur tidigt de gifter bort sina döttrar (= korta generationer).

    Gör gärna experimentet att räkna ut hur många avkomlingar det blir på hundra år av ett svenskt par där kvinnan föder två barn vid 30 och 33 års ålder - och sedan deras avkomlingar likadant. Och av ett somaliskt par där kvinnan föder sju barn, varav det första när hon är 16 år gammal. Och sedan alla deras avkomlingar likadant.

    Jag hinner inte göra the maths nu, men bara ett överslag är ju skrämmande!
  7. 4
    Ja, det där är otäckt. Jag förstår inte att inte ALLA svenskar oroar sig för detta..? Man behöver ju bara se hur många barn de flesta muslimska (och även kristna syrianska) familjer har, och hur tidigt de gifter bort sina döttrar (= korta generationer).

    Gör gärna experimentet att räkna ut hur många avkomlingar det blir på hundra år av ett svenskt par där kvinnan föder två barn vid 30 och 33 års ålder - och sedan deras avkomlingar likadant. Och av ett somaliskt par där kvinnan föder sju barn, varav det första när hon är 16 år gammal. Och sedan alla deras avkomlingar likadant.

    Jag hinner inte göra the maths nu, men bara ett överslag är ju skrämmande!
  8. Medlem sedan
    Jun 2014
    #5
    Fast minus vissa organ, kanske, om Kalifen beslutar om tvångsomskärelse av alla flickor och kvinnor. Samt med annan klädedräkt än vi är vana vid, så fort vi lämnar hemmet...
  9. 5
    Fast minus vissa organ, kanske, om Kalifen beslutar om tvångsomskärelse av alla flickor och kvinnor. Samt med annan klädedräkt än vi är vana vid, så fort vi lämnar hemmet...
  10. Medlem sedan
    May 2004
    #6

    Jo det kan nog bli så....

    det tror jag med men samtidigt kanske det har sin finess. Vi är ett alldeles för litet folk i ett för stort land. Landet skulle säkert klara av en befolkning på ca 60-100 miljoner, det skulle kunna generera att vi kan importera till mycket lägre priser, fler som betalar skatt osv. Kanske skulle det ge Sverige en bra skjuts in i framtiden.

    Det som är negativt är att det kanske skulle bli stora påfrestningar på miljön och att vi skulle bo mycket tätare än vad vi gör idag. Tanken är dock spännande tycker jag.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  11. 6
    Jo det kan nog bli så.... det tror jag med men samtidigt kanske det har sin finess. Vi är ett alldeles för litet folk i ett för stort land. Landet skulle säkert klara av en befolkning på ca 60-100 miljoner, det skulle kunna generera att vi kan importera till mycket lägre priser, fler som betalar skatt osv. Kanske skulle det ge Sverige en bra skjuts in i framtiden.

    Det som är negativt är att det kanske skulle bli stora påfrestningar på miljön och att vi skulle bo mycket tätare än vad vi gör idag. Tanken är dock spännande tycker jag.
  12. Medlem sedan
    Oct 2006
    #7
    Man kan ju hoppas, då kanske intelligenskvoten går upp. Den verkar sjunka.
  13. 7
    Man kan ju hoppas, då kanske intelligenskvoten går upp. Den verkar sjunka.
  14. Medlem sedan
    May 2014
    #8
    Minnesgod. Hur många barn har du själv?
  15. 8
    Minnesgod. Hur många barn har du själv?
  16. Medlem sedan
    Sep 2014
    #9
  17. Gretah
    #10
    Jaha, du tänkte så... Att vi blir muslimer allihop. Eller ja, tvingade förstås.
    Jag tänkte mer att vitheten blandas ut för att vi gifter oss och får barn med män och kvinnor från andra länder och att det också gör att vi utbyter kulturer på ett annat sätt.
  18. 10
    Jaha, du tänkte så... Att vi blir muslimer allihop. Eller ja, tvingade förstås.
    Jag tänkte mer att vitheten blandas ut för att vi gifter oss och får barn med män och kvinnor från andra länder och att det också gör att vi utbyter kulturer på ett annat sätt.
  19. Medlem sedan
    Jun 2014
    #11
    Jag har bara två. Någonstans gick jag väl på normen, att man ska utbilda sig, arbeta och bo utomlands i ett par länder först, och inte skaffa barn förrän en bit efter 30.

    Det finns dock en motrörelse nu, även om den inte ligger hos Sd utan hos andra sverigevänliga partier högerut. Där uppmanar de aktivt svenska kvinnor att börja tidigare och skaffa flera barn.

    ...fast samtidigt är det ju galet att vi ska påtvingas ett krig med kvinnors kroppar som vapen...
  20. 11
    Jag har bara två. Någonstans gick jag väl på normen, att man ska utbilda sig, arbeta och bo utomlands i ett par länder först, och inte skaffa barn förrän en bit efter 30.

    Det finns dock en motrörelse nu, även om den inte ligger hos Sd utan hos andra sverigevänliga partier högerut. Där uppmanar de aktivt svenska kvinnor att börja tidigare och skaffa flera barn.

    ...fast samtidigt är det ju galet att vi ska påtvingas ett krig med kvinnors kroppar som vapen...
  21. Medlem sedan
    Sep 2014
    #12
  22. Medlem sedan
    Jun 2014
    #13
    Ja, där står det ju svart på vitt.
  23. 13
    Ja, där står det ju svart på vitt.
  24. Medlem sedan
    Sep 2014
    #14
    Tycker snarare att vi ska ta det lugnt med befolkningstillväxten överlag men.
  25. 14
    Tycker snarare att vi ska ta det lugnt med befolkningstillväxten överlag men.
  26. Medlem sedan
    Jun 2014
    #15
    Ja DET också...
  27. 15
    Ja DET också...
  28. Gretah
    #16
    Ja speciellt i indien, kina och andra totalt överbefolkade länder.
  29. 16
    Ja speciellt i indien, kina och andra totalt överbefolkade länder.
  30. Medlem sedan
    Jun 2014
    #17
    Blåögda lintottar, kraftfulla vikingar och blonda skönhetsmisser, kommer att vara något som endast kan ses på gamla foton och målningar...
  31. 17
    Blåögda lintottar, kraftfulla vikingar och blonda skönhetsmisser, kommer att vara något som endast kan ses på gamla foton och målningar...
  32. Medlem sedan
    Oct 2006
    #18
    Nej, jag kör din variant och tittar på omgivningen här. Den säger mig att det behövs nytt blod utifrån. Ju svenskare ni känner er, ju dummare verkar ni vara.
  33. 18
    Nej, jag kör din variant och tittar på omgivningen här. Den säger mig att det behövs nytt blod utifrån. Ju svenskare ni känner er, ju dummare verkar ni vara.
  34. Medlem sedan
    Sep 2014
    #19
    Kör på Miko Vi kan ju se hur du har det om 10 år
  35. 19
    Kör på Miko Vi kan ju se hur du har det om 10 år
  36. Medlem sedan
    Oct 2006
    #20
    hahahaha, kraftfulla vikingar? Är du full?
    Så ser inte den svenske mannen ut.
    Ofta tanig eller tjock, generellt.
    Med råttfärgat hår och glasögon.
  37. 20
    hahahaha, kraftfulla vikingar? Är du full?
    Så ser inte den svenske mannen ut.
    Ofta tanig eller tjock, generellt.
    Med råttfärgat hår och glasögon.
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar