SD är hack i häl på S
Ordet är fritt
  1. Gretah
    #1

    SD är hack i häl på S

    i våran kommun. 35,9 för S och 31,2 för SD. Dock är bara två av fem distrikt räknade än.
    Nog för att jag gärna ser S försvinna, men inte i utbyte mot SD....
  2. 1
    SD är hack i häl på S i våran kommun. 35,9 för S och 31,2 för SD. Dock är bara två av fem distrikt räknade än.
    Nog för att jag gärna ser S försvinna, men inte i utbyte mot SD....
  3. Medlem sedan
    Dec 2005
    #2
    Meeen, var bor du egentligen?

    Här är det en del röda och en del blå distrikt. Ett rosa, ett gult och flera gröna.
  4. 2
    Meeen, var bor du egentligen?

    Här är det en del röda och en del blå distrikt. Ett rosa, ett gult och flera gröna.
  5. Gretah
    #3
    Det vill jag inte berätta
  6. 3
    Det vill jag inte berätta
  7. Medlem sedan
    Dec 2005
    #4
    Det förstår jag
  8. 4
    Det förstår jag
  9. Gretah
    #5
    Fast nu är det bara ett distrikt kvar och SD har gått från 8 mandat till 6.
    Tyvärr blir det dock fortsatt rött styre.
  10. 5
    Fast nu är det bara ett distrikt kvar och SD har gått från 8 mandat till 6.
    Tyvärr blir det dock fortsatt rött styre.
  11. Medlem sedan
    Oct 2006
    #6
    Åh nej, jag såg att de norra ser väldigt bruna ut. Där folk är mest arbetslösa också för pendla, orkar man ju inte.

    Här är det 16%, lite mer än vad M fick med sina 15%.
  12. 6
    Åh nej, jag såg att de norra ser väldigt bruna ut. Där folk är mest arbetslösa också för pendla, orkar man ju inte.

    Här är det 16%, lite mer än vad M fick med sina 15%.
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Vet ju ungefär var du bor och det verkar se illa ut i alla de valdistrikten utom de som tillhör residentstaden (eller vad man ska kalla det)
  14. 7
    Vet ju ungefär var du bor och det verkar se illa ut i alla de valdistrikten utom de som tillhör residentstaden (eller vad man ska kalla det)
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    I mitt valdistrikt fick SD 15,7%, ca 1 procentenhet mindre än M.
    S är starkt här, de fick över 43%.
  16. 8
    I mitt valdistrikt fick SD 15,7%, ca 1 procentenhet mindre än M.
    S är starkt här, de fick över 43%.
  17. Gretah
    #9
    Centralorten hade något lägre än ytterområdena. De är dock nr 2 i kommunen. Fast om det betyder så mycket egentligen vet jag inte. S styr den här kommunen med järnhand rakt ner för stupet ändå
  18. 9
    Centralorten hade något lägre än ytterområdena. De är dock nr 2 i kommunen. Fast om det betyder så mycket egentligen vet jag inte. S styr den här kommunen med järnhand rakt ner för stupet ändå
  19. Medlem sedan
    Dec 2005
    #10

    I mitt valdistrikt

    Ser det ut såhär
    Bifogade bilder Bifogade bilder



  20. 10
    I mitt valdistrikt Ser det ut såhär
  21. Gretah
    #11
    Det är mycket det också...
    Det finns liksom inget hopp i våran kommun och har inte gjort på många år.
    Det smittar av sej tyvärr. Fast vi har ju det där företaget som syns i nästan hela världen med sina produkter
  22. 11
    Det är mycket det också...
    Det finns liksom inget hopp i våran kommun och har inte gjort på många år.
    Det smittar av sej tyvärr. Fast vi har ju det där företaget som syns i nästan hela världen med sina produkter
  23. Gretah
    #12
    Här också. De är orubbliga!
  24. 12
    Här också. De är orubbliga!
  25. Medlem sedan
    Nov 2003
    #13
    I min valkrets fick S drygt 14 procent och SD ändå mindre än hälften av det.
  26. 13
    I min valkrets fick S drygt 14 procent och SD ändå mindre än hälften av det.
  27. Gretah
    #14
    Då bor du på ett blått ställe
  28. 14
    Då bor du på ett blått ställe
  29. Medlem sedan
    Nov 2003
    #15
    Ja, M fick ca 35 procent och Mp näst största parti.
  30. 15
    Ja, M fick ca 35 procent och Mp näst största parti.
  31. Medlem sedan
    Oct 2006
    #16
    Ser helt ok ut för mig (alltså, Sd lägre än rikssnittet och partier jag gillar, högre).
  32. 16
    Ser helt ok ut för mig (alltså, Sd lägre än rikssnittet och partier jag gillar, högre).
  33. Medlem sedan
    Oct 2006
    #17
    Ujuj, jag är ju sämst på sånt (alltså vad det är för företag, för Ikea är det då rakt inte!
    Jag blev förvånad över att t.ex. Hällefors hade få SD-väljare. Jag trodde de skulle ha många (visst har de flyktingförläggning? Brukar hänga samman).

    Jag tror det blir oreda i många kommuner. Kanske mer än i riksdagen.
  34. 17
    Ujuj, jag är ju sämst på sånt (alltså vad det är för företag, för Ikea är det då rakt inte!
    Jag blev förvånad över att t.ex. Hällefors hade få SD-väljare. Jag trodde de skulle ha många (visst har de flyktingförläggning? Brukar hänga samman).

    Jag tror det blir oreda i många kommuner. Kanske mer än i riksdagen.
  35. Medlem sedan
    Apr 2001
    #18
    I Lund går de inte hem på samma sätt. Jag brukar hålla koll på mina gamla studieorter Uppsala och Umeå och där ser det likadant ut. Det skulle vara intressant att se lite statistik över utbildningsnivå och röstande.
  36. 18
    I Lund går de inte hem på samma sätt. Jag brukar hålla koll på mina gamla studieorter Uppsala och Umeå och där ser det likadant ut. Det skulle vara intressant att se lite statistik över utbildningsnivå och röstande.
  37. Gretah
    #19
    Tänk cider
  38. 19
    Tänk cider
  39. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #20

    Lund: (sd) största parti

    Ja, inte i Lund som helhet förstås men jag hittade ett distrikt, Dalby, Stationen - Påskagänget där det ser ut så här:
    (sd): 21,4%
    (m): 21,1%
    (s): 20,0%

    (m) och (c) backade stort där, (s), (sd) och (mp) går fram.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  40. 20
    Lund: (sd) största parti Ja, inte i Lund som helhet förstås men jag hittade ett distrikt, Dalby, Stationen - Påskagänget där det ser ut så här:
    (sd): 21,4%
    (m): 21,1%
    (s): 20,0%

    (m) och (c) backade stort där, (s), (sd) och (mp) går fram.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar