ser fram emot helgen
Singelmingel
  1. Medlem sedan
    Jan 2009
    #1

    ser fram emot helgen

    För första gången på åratal (känns det som) ska jag gå på en fest där det sannolikt finns en del singelmän. Troligen har jag delvis blivit bjuden för att utjämna. Alla andra fester (eller alla få) de senaste åren har det varit, par, par, par, jag, par, par, par, en singeltjej, par, min bror och par...

    Inte för att jag vet om jag orkar träffa någon just nu (det känns urläskigt) men det är ju alltid kul med lite möjligheter.
    Ha det gott!
  2. 1
    ser fram emot helgen För första gången på åratal (känns det som) ska jag gå på en fest där det sannolikt finns en del singelmän. Troligen har jag delvis blivit bjuden för att utjämna. Alla andra fester (eller alla få) de senaste åren har det varit, par, par, par, jag, par, par, par, en singeltjej, par, min bror och par...

    Inte för att jag vet om jag orkar träffa någon just nu (det känns urläskigt) men det är ju alltid kul med lite möjligheter.
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Kul!

    Inte för att du nödvändigtvis akll hitta någon på just festen men det är ju roligt att möjligheten åtminstone finns! Det gör den inte här, jag orkar inte tänka på det ens just nu...

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Kul! Inte för att du nödvändigtvis akll hitta någon på just festen men det är ju roligt att möjligheten åtminstone finns! Det gör den inte här, jag orkar inte tänka på det ens just nu...
  5. Medlem sedan
    Jun 2002
    #3
    Vad roligt, Vem vet du kanske överraskar dig själv Själv ska jag på en kräftskiva på lördag.. Vi är 37 st. gissa vem som är den 37:de?
  6. 3
    Vad roligt, Vem vet du kanske överraskar dig själv Själv ska jag på en kräftskiva på lördag.. Vi är 37 st. gissa vem som är den 37:de?
  7. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #4

    9 par och 19 singlar?

    Nähä, inte det...

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  8. 4
    9 par och 19 singlar? Nähä, inte det...
  9. Medlem sedan
    Jun 2002
    #5
    I whish! Men man får väl sitta snällt på sin stol o se snäll och oskyldig ut.
  10. 5
    I whish! Men man får väl sitta snällt på sin stol o se snäll och oskyldig ut.
  11. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #6

    Det kanske fungerar...?

    Karlarna kommer stormande! Fast om de nu redan är upptagna är det kanske bäst att lugna sig litet...

    (Ja, jag retas)

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  12. 6
    Det kanske fungerar...? Karlarna kommer stormande! Fast om de nu redan är upptagna är det kanske bäst att lugna sig litet...

    (Ja, jag retas)
  13. Medlem sedan
    Jun 2002
    #7
    Retas på du, det tål jag nog
  14. 7
    Retas på du, det tål jag nog
  15. Medlem sedan
    Jan 2009
    #8
    Tack! Jag bryr mig inte ens om jag träffar någon eller om jag ens får en flört, bara jag slipper bli sjuk för nu känner jag mig småhängig.

    TH - så det är bara par och du? Trist, men ändå så får man vara glad att man blir bjuden - vissa bjuder bara par. Kanske bättre det att ni är 37, än att de släpar dit någon och försöker att para ihop honom med dig, på en sådan kräftskiva blir det så uppenbart med en sådan grej.

    Jag går hela tiden på sådana tillställningar och har alltid kul ändå. Fast även när jag själv var i par tyckte jag att fester blev roligare om det bar några singlar med - det blir lite kul att se om några av singlarna fattar tycke. Och de orkade alltid festa mer - fast det gör nog inte jag nu...
    Ha det gott!
  16. 8
    Tack! Jag bryr mig inte ens om jag träffar någon eller om jag ens får en flört, bara jag slipper bli sjuk för nu känner jag mig småhängig.

    TH - så det är bara par och du? Trist, men ändå så får man vara glad att man blir bjuden - vissa bjuder bara par. Kanske bättre det att ni är 37, än att de släpar dit någon och försöker att para ihop honom med dig, på en sådan kräftskiva blir det så uppenbart med en sådan grej.

    Jag går hela tiden på sådana tillställningar och har alltid kul ändå. Fast även när jag själv var i par tyckte jag att fester blev roligare om det bar några singlar med - det blir lite kul att se om några av singlarna fattar tycke. Och de orkade alltid festa mer - fast det gör nog inte jag nu...
  17. Medlem sedan
    Jun 2002
    #9
    Ja. det får man vara glad för. Känner nog bara ett tiotal, så det kan ju bli trevligt att träffa nya människor. Hoppas du slipper bli sjuk, men du. en flört e väl aldrig fel även om det ikke leder till nått
  18. 9
    Ja. det får man vara glad för. Känner nog bara ett tiotal, så det kan ju bli trevligt att träffa nya människor. Hoppas du slipper bli sjuk, men du. en flört e väl aldrig fel även om det ikke leder till nått
  19. Medlem sedan
    Jan 2009
    #10
    Rapport! Var en mycket trevlig fest, men jag hade fel om att det var många singelkillar för det var det inte även om det var killar som hade festen. Jag hade ingen riktig flört. Satt bredvid en snygg kille men tror inte han var singel fast efter jag hade avfärdat honom pga ring så insåg jag att han nog hade ringen på fel finger för att vara förlovad/gift. Ja ja, tror att jag nog behöver spara min energi just nu och inte ragga. Var på hela taget mycket roliga människor. Idag är jag dock helt slut. Behöver verkligen dammsuga, men vet inte om jag orkar.
    Ha det gott!
  20. 10
    Rapport! Var en mycket trevlig fest, men jag hade fel om att det var många singelkillar för det var det inte även om det var killar som hade festen. Jag hade ingen riktig flört. Satt bredvid en snygg kille men tror inte han var singel fast efter jag hade avfärdat honom pga ring så insåg jag att han nog hade ringen på fel finger för att vara förlovad/gift. Ja ja, tror att jag nog behöver spara min energi just nu och inte ragga. Var på hela taget mycket roliga människor. Idag är jag dock helt slut. Behöver verkligen dammsuga, men vet inte om jag orkar.
  21. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #11

    Förmodligen inte

    Inte med tanke på tidsstämpligen på inlägget som visar när du steg upp!

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  22. 11
    Förmodligen inte Inte med tanke på tidsstämpligen på inlägget som visar när du steg upp!
  23. Medlem sedan
    Jun 2002
    #12
    Vad bra att du hade trevligt Tråkigt med ingen flört..Jag hade trevligt på kräftskivan i lördags trots jag var den enda singeln. men av nån anledning så får man några svarta blickar från vissa fruar när man pratar med deras män
  24. 12
    Vad bra att du hade trevligt Tråkigt med ingen flört..Jag hade trevligt på kräftskivan i lördags trots jag var den enda singeln. men av nån anledning så får man några svarta blickar från vissa fruar när man pratar med deras män
  25. Medlem sedan
    Jan 2009
    #13
    Åh - jag klev inte upp halv fem (även om jag latade mig mest hela dagen så åt jag frukost vid tiotiden (så är det att vara ett matvrak). Dammsugningen är dock kvar. Prioriterade att handla hem lite god mat till mig och sonen istället.

    Svarta blickar från gifta kvinnor. Hm - se det som en komplimang mot dig och
    ett missförtroendevotum mot mannen.

    Ibland är det dock väldigt svårt att förstå varför de tror att man skulle vilja ha deras trista karlar till något annat än just för att prata lite med. Själv skulle jag aldrig inleda något med någon som var upptagen. Och att inledande något med någon som är i samma umgänge och upptagen - hm - då går jag hellre i kloster och byter kön samtidigt. Det känns bara sååå snaskigt.
    Ha det gott!
  26. 13
    Åh - jag klev inte upp halv fem (även om jag latade mig mest hela dagen så åt jag frukost vid tiotiden (så är det att vara ett matvrak). Dammsugningen är dock kvar. Prioriterade att handla hem lite god mat till mig och sonen istället.

    Svarta blickar från gifta kvinnor. Hm - se det som en komplimang mot dig och
    ett missförtroendevotum mot mannen.

    Ibland är det dock väldigt svårt att förstå varför de tror att man skulle vilja ha deras trista karlar till något annat än just för att prata lite med. Själv skulle jag aldrig inleda något med någon som var upptagen. Och att inledande något med någon som är i samma umgänge och upptagen - hm - då går jag hellre i kloster och byter kön samtidigt. Det känns bara sååå snaskigt.
  27. Medlem sedan
    Jun 2002
    #14
    Ja men precis, varför skulle jag vilja ha deras gamla skruttgubbar. Det är nog som du säger ja e alldeles för snygg (skäm åsido) och de litar ej helt på sina män.
    Och jag tycker du gjorde rätt som struntade i dammsugaren och fixade gott käk i stället!
  28. 14
    Ja men precis, varför skulle jag vilja ha deras gamla skruttgubbar. Det är nog som du säger ja e alldeles för snygg (skäm åsido) och de litar ej helt på sina män.
    Och jag tycker du gjorde rätt som struntade i dammsugaren och fixade gott käk i stället!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar