Sovmorgon :)
Ordet är fritt
  1. mandelblomma
    #1

    Sovmorgon :)

    skoldag i dag så jag unnar mig att sova lite senare. Brukar ju annars åka in till kontoret lite tidigare för att kapa dagarna på förskolan till barnen när maken lämnar.
    Har så många saker på gång nu med jobbet som är så roliga att jag inte tänker att jag gör jobb när jag läser/ skriver något hemma efter jobbet.
    Det ser ut som det blåser vind i mina jobbsegel om inte i de politiska
    Så. lite morgonkaffe och läsa tidningarna ( nätet) och sen i väg till en heldag i skolan.
    Middagen i kväll bjuder barnvakten på.
    En riktigt riktigt skön dag med andra ord.
    Så vad gör ni då?
  2. 1
    Sovmorgon :) skoldag i dag så jag unnar mig att sova lite senare. Brukar ju annars åka in till kontoret lite tidigare för att kapa dagarna på förskolan till barnen när maken lämnar.
    Har så många saker på gång nu med jobbet som är så roliga att jag inte tänker att jag gör jobb när jag läser/ skriver något hemma efter jobbet.
    Det ser ut som det blåser vind i mina jobbsegel om inte i de politiska
    Så. lite morgonkaffe och läsa tidningarna ( nätet) och sen i väg till en heldag i skolan.
    Middagen i kväll bjuder barnvakten på.
    En riktigt riktigt skön dag med andra ord.
    Så vad gör ni då?
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2

    Har skickat iväg...

    ... sonen till skolan, vilket kan vara ett äventyr i sig, och tänkte försöka få en eller ett par timmars sömn. Det blev för lite av den varan i natt och när jag till slut sov som bäst ringde klockan... Sen ska jag till neurofysiologen för att kolla läget med mina händer.
  4. 2
    Har skickat iväg... ... sonen till skolan, vilket kan vara ett äventyr i sig, och tänkte försöka få en eller ett par timmars sömn. Det blev för lite av den varan i natt och när jag till slut sov som bäst ringde klockan... Sen ska jag till neurofysiologen för att kolla läget med mina händer.
  5. Medlem sedan
    Aug 2010
    #3
    Det låter som en bra dag för dig, speciellt att bli bjuden på middag!

    Jag har skickat iväg ungarna till skolbussen och har suttit och läst nyheter och druckit kaffe en timme. Nu tänkte jag ta rätt på allt jag bakade igår kväll och sen se om jag kommer på något mer roligt att baka.

    I eftermiddag har jag bjudit hem sonens klasskompis för läxläsning och längre än så har jag inte planerat. Blir en lugn och skön dag i solen
  6. 3
    Det låter som en bra dag för dig, speciellt att bli bjuden på middag!

    Jag har skickat iväg ungarna till skolbussen och har suttit och läst nyheter och druckit kaffe en timme. Nu tänkte jag ta rätt på allt jag bakade igår kväll och sen se om jag kommer på något mer roligt att baka.

    I eftermiddag har jag bjudit hem sonens klasskompis för läxläsning och längre än så har jag inte planerat. Blir en lugn och skön dag i solen
  7. Salander
    #4
    Ringt lite samtal. Skjutsat lite barn. parerat en ångestattack, tröstat barnet med tarminflammation, torkat kräks, iggat att jag själv har feber, och nuuuu ska jag få kaffe
    Det är ju finfint väder så efter denna morgon ska jag ta med dynor och filtar och sitta ute i en solstol och glo en stund. Livet är gott, ändå!
  8. 4
    Ringt lite samtal. Skjutsat lite barn. parerat en ångestattack, tröstat barnet med tarminflammation, torkat kräks, iggat att jag själv har feber, och nuuuu ska jag få kaffe
    Det är ju finfint väder så efter denna morgon ska jag ta med dynor och filtar och sitta ute i en solstol och glo en stund. Livet är gott, ändå!
  9. Medlem sedan
    Apr 2000
    #5
    Jag jobbar, men skall hem vid lunchtid. Eftermiddagen kommer att ägnas åt skolarbete med det sjuka barnet -om orken finns, annars blir det litet jobb hemifrån istället.
  10. 5
    Jag jobbar, men skall hem vid lunchtid. Eftermiddagen kommer att ägnas åt skolarbete med det sjuka barnet -om orken finns, annars blir det litet jobb hemifrån istället.
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    Det där med sömnen smög sig ja...
  12. 6
    Det där med sömnen smög sig ja...
  13. Medlem sedan
    Apr 2001
    #7
    Ofrivillig sovmorgon här, fisen och jag försov oss rejält. Därefter hundrafemtioelfte besöket hos sjukgymnasten med ny akupunkturomgång och efter det ett planeringsmöte med en jättetrevlig skola. Nu ska jag sammanfatta en metod om barns inflytande, skicka den till en socialförvaltning och hämta fisen på fritids. Han har med sig en tom ryggsäck så vi ska plocka lite äpplen på hemvägen och göra äppelmos med grannarna i kväll. Så vi har också en rätt mysig dag
  14. 7
    Ofrivillig sovmorgon här, fisen och jag försov oss rejält. Därefter hundrafemtioelfte besöket hos sjukgymnasten med ny akupunkturomgång och efter det ett planeringsmöte med en jättetrevlig skola. Nu ska jag sammanfatta en metod om barns inflytande, skicka den till en socialförvaltning och hämta fisen på fritids. Han har med sig en tom ryggsäck så vi ska plocka lite äpplen på hemvägen och göra äppelmos med grannarna i kväll. Så vi har också en rätt mysig dag
  15. Medlem sedan
    Nov 1998
    #8
    A. Jag har ringt till Jordbruksverket. Pratade med A, som hänvisade till B, pratade med B, som hänvisade till C, pratade med C, som hänvisade till A, som hade gått hem för dagen.

    B. Ringde till Länsstyrelsen i Blekinge. Pratade med damen som handlade det aktuella ärendet. - Alla handlingar ärendet har försvunnit! Dom försvann när vi flyttade till nya lokaler i våras.
    - Men, du minns kanske ...
    - Nej ... Ajö.

    C. Ringde till Länsstyrelsen i Skåne.
    Samma procedur som Jordbruksverket.

    D. Ringde till Skatteverket i Kristianstad.
    - Hej, jag har eldat upp mitt hus. Det finns inte längre. Så därför ska jag inte betala fastighetsskatt. Dessutom finns ingen sjöutsikt längre i och med att jag har eldat upp huset.
    - Nej ,det har du ju rätt i. Ska jag utplåna tomten också?
    - Ja, tack.
    - Jag skickar en blankett som du fyller i och så skriver du in en ändring från bebyggd till obebyggd.
    - Finns blanketten på Skatteverkets hemsida?
    - Nej, den är ju inte så vanlig.
    - OK, då fyller och i och skickar in.
    - Ja, hej då.

    E. Lantmäteriet i Kristianstad.
    Hej, jag undrar hur det går med ärendet. Jag får inte tag på lantmätare G.
    - Hon har gått i pension.
    Vem har tagit över?
    - Ö .. alla kan man säga ...
    Hur menar du? Får jag sälja åkern till holländaren som är intresserad av att köpa? Lantmätare G var ju positiv till det.
    - Nej, det blir inte så, det blir en fastighetsreglering.
    På hur många kilometer?
    - En.
    Va?!! Det finns ju inte ens en bonde på en radie på 1 km!!! Varför detta?
    - Vi tog beslutet på ett stormöte på Lantmäteriet.
    Ojdå, varför detta?
    - Jo, det har varit många upprörda samtal från boende i trakten för att du ska sälja till en holländare.
    Sverigedemokrater?
    - Dom är rädda för att det komma en, du vet, n-e-g-e-r
    Herregud, inte nu igen. Tror dom att det är en neger från Holland. Hon är en viting, jag lovar.
    - Vi får ju ta en hänsyn till vad traktens människor tycker.
    OK, jag överklagar när handlingarna kommer.
    - OK.
  16. 8
    A. Jag har ringt till Jordbruksverket. Pratade med A, som hänvisade till B, pratade med B, som hänvisade till C, pratade med C, som hänvisade till A, som hade gått hem för dagen.

    B. Ringde till Länsstyrelsen i Blekinge. Pratade med damen som handlade det aktuella ärendet. - Alla handlingar ärendet har försvunnit! Dom försvann när vi flyttade till nya lokaler i våras.
    - Men, du minns kanske ...
    - Nej ... Ajö.

    C. Ringde till Länsstyrelsen i Skåne.
    Samma procedur som Jordbruksverket.

    D. Ringde till Skatteverket i Kristianstad.
    - Hej, jag har eldat upp mitt hus. Det finns inte längre. Så därför ska jag inte betala fastighetsskatt. Dessutom finns ingen sjöutsikt längre i och med att jag har eldat upp huset.
    - Nej ,det har du ju rätt i. Ska jag utplåna tomten också?
    - Ja, tack.
    - Jag skickar en blankett som du fyller i och så skriver du in en ändring från bebyggd till obebyggd.
    - Finns blanketten på Skatteverkets hemsida?
    - Nej, den är ju inte så vanlig.
    - OK, då fyller och i och skickar in.
    - Ja, hej då.

    E. Lantmäteriet i Kristianstad.
    Hej, jag undrar hur det går med ärendet. Jag får inte tag på lantmätare G.
    - Hon har gått i pension.
    Vem har tagit över?
    - Ö .. alla kan man säga ...
    Hur menar du? Får jag sälja åkern till holländaren som är intresserad av att köpa? Lantmätare G var ju positiv till det.
    - Nej, det blir inte så, det blir en fastighetsreglering.
    På hur många kilometer?
    - En.
    Va?!! Det finns ju inte ens en bonde på en radie på 1 km!!! Varför detta?
    - Vi tog beslutet på ett stormöte på Lantmäteriet.
    Ojdå, varför detta?
    - Jo, det har varit många upprörda samtal från boende i trakten för att du ska sälja till en holländare.
    Sverigedemokrater?
    - Dom är rädda för att det komma en, du vet, n-e-g-e-r
    Herregud, inte nu igen. Tror dom att det är en neger från Holland. Hon är en viting, jag lovar.
    - Vi får ju ta en hänsyn till vad traktens människor tycker.
    OK, jag överklagar när handlingarna kommer.
    - OK.
  17. Medlem sedan
    Aug 2006
    #9
    Och nu knaprar du lugnande och spelar på läpparna va?
  18. 9
    Och nu knaprar du lugnande och spelar på läpparna va?
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar