Kan man göra ngt med ananas?
Ordet är fritt
  1. Kerstimärta
    #1

    Kan man göra ngt med ananas?

    Har ca tre dl krossad ananas från konserv som ingen vill äta. Kan man laga ngt trevligt med den. Typ marmelad eller annat?

    Någon med ide?

    Gillar ej att slänga mat....
  2. 1
    Kan man göra ngt med ananas? Har ca tre dl krossad ananas från konserv som ingen vill äta. Kan man laga ngt trevligt med den. Typ marmelad eller annat?

    Någon med ide?

    Gillar ej att slänga mat....
  3. Medlem sedan
    Jun 2005
    #2
    Ananaspaj
  4. 2
    Ananaspaj
  5. Medlem sedan
    Aug 2005
    #3
    Gör som Skånetjej skriver, ananaspaj är så gott!
  6. 3
    Gör som Skånetjej skriver, ananaspaj är så gott!
  7. Medlem sedan
    Apr 2001
    #4
    YES! Den är ju sanslöst god, här har vi ört den med björnbär, hallon, mango och gud vet allt för varianter men det är nog en av de godaste pajer jag vet.
  8. 4
    YES! Den är ju sanslöst god, här har vi ört den med björnbär, hallon, mango och gud vet allt för varianter men det är nog en av de godaste pajer jag vet.
  9. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #5

    Det är ju godis som det är!?

    Väldigt läskande när man tar den direkt ur kylen!

    Det är så jag äter den i alla fall.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  10. 5
    Det är ju godis som det är!? Väldigt läskande när man tar den direkt ur kylen!

    Det är så jag äter den i alla fall.
  11. Medlem sedan
    Jun 2005
    #6

    Med vaniljglass till

    så är det mums
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  12. 6
    Med vaniljglass till så är det mums
  13. Medlem sedan
    Jun 2005
    #7
    Riktigt gott
  14. 7
    Riktigt gott
  15. Kerstimärta
    #8
    Jamen det är ju mitt i veckan....vi äter inte sånt då.

    Ingen vill ha.
  16. 8
    Jamen det är ju mitt i veckan....vi äter inte sånt då.

    Ingen vill ha.
  17. Kerstimärta
    #9
    Hmm, nja. Inte i den här familjen...

    Sen har jag öven morötter och plommon och päron som behöver grejas med för att inte behöva slängas.

    Kanske en blandmarmelad?
  18. 9
    Hmm, nja. Inte i den här familjen...

    Sen har jag öven morötter och plommon och päron som behöver grejas med för att inte behöva slängas.

    Kanske en blandmarmelad?
  19. Medlem sedan
    Aug 2005
    #10
    Jag ska hjälpa dig. Du gör pajen sedan skickar du den till mig! Du slipper slänga mat, du gör mig glad och ni behöver inte äta onyttigheter. Seså, marsch ut i köket
  20. 10
    Jag ska hjälpa dig. Du gör pajen sedan skickar du den till mig! Du slipper slänga mat, du gör mig glad och ni behöver inte äta onyttigheter. Seså, marsch ut i köket
  21. Medlem sedan
    Apr 2001
    #11
    Morötter kan du riva ner i köttfärssås eller göra morots/rabarbersylt av om du har gamla träiga rabarber kvar.

    Plommon är jättegott i fläskkarré eller en marmelad med lite, lite whiskey och lite, lite vanilj.

    Päron funkar i alla möjliga efterrätter, alla minns väl klassikern päron under minttäcke! Min underbara, otroligt vimsiga svärmor (som sen fick alzheimer) körde konsekvent päronen eller mandeltårta. Samtliga av hennes fyra barn är kraftigt allergiska mot såväl stenfrukter som mandel och nötter
  22. 11
    Morötter kan du riva ner i köttfärssås eller göra morots/rabarbersylt av om du har gamla träiga rabarber kvar.

    Plommon är jättegott i fläskkarré eller en marmelad med lite, lite whiskey och lite, lite vanilj.

    Päron funkar i alla möjliga efterrätter, alla minns väl klassikern päron under minttäcke! Min underbara, otroligt vimsiga svärmor (som sen fick alzheimer) körde konsekvent päronen eller mandeltårta. Samtliga av hennes fyra barn är kraftigt allergiska mot såväl stenfrukter som mandel och nötter
  23. Medlem sedan
    Jan 2004
    #12
    Men går den inte att frysa tro? Det kan man ju i alla fall med andra pajer och det kan ju alltid vara bra att ha en paj i frysen. Om 71:an Nika kommer förbi t.ex
  24. 12
    Men går den inte att frysa tro? Det kan man ju i alla fall med andra pajer och det kan ju alltid vara bra att ha en paj i frysen. Om 71:an Nika kommer förbi t.ex
  25. Medlem sedan
    Aug 2005
    #13
    Ja, då vill jag väldigt gärna ha ananaspaj och en god kopp kaffe
  26. 13
    Ja, då vill jag väldigt gärna ha ananaspaj och en god kopp kaffe
  27. Medlem sedan
    Jan 2004
    #14
    Ja du ser, jag visste det
  28. 14
    Ja du ser, jag visste det
  29. Kerstimärta
    #15
    Vad ni är snälla!

    Tack för alla glada tillrop! Jag skippade pajen till frysen eftersom jag håller på och tömmer frysen för att frosta av den!

    Kokat björnbärssylt, har rabarber- och morotsmarmelad på spisen som snart är klart. Samt en kompott med äpplen, päron och plommon. Den får jag kanske frysa in i portionsformar sen när frysen är avfrostad....
  30. 15
    Vad ni är snälla!

    Tack för alla glada tillrop! Jag skippade pajen till frysen eftersom jag håller på och tömmer frysen för att frosta av den!

    Kokat björnbärssylt, har rabarber- och morotsmarmelad på spisen som snart är klart. Samt en kompott med äpplen, päron och plommon. Den får jag kanske frysa in i portionsformar sen när frysen är avfrostad....
  31. Kerstimärta
    #16
    Hmmm, ananasen är ju kvar....SUCK!
  32. 16
    Hmmm, ananasen är ju kvar....SUCK!
  33. Medlem sedan
    Nov 2008
    #17
    Urk..frukt på burk. Släng.
  34. 17
    Urk..frukt på burk. Släng.
  35. Medlem sedan
    Nov 2008
    #18
    Eller på pizza, om man gillar ananas på det.
  36. 18
    Eller på pizza, om man gillar ananas på det.
  37. Kerstimärta
    #19
    Jag vill ju inte slänga. Men, det blir nog så....
  38. 19
    Jag vill ju inte slänga. Men, det blir nog så....
  39. Medlem sedan
    Nov 2008
    #20
    Skänk till en tiggare då om du inte vill slänga, du gillade väl dem?
  40. 20
    Skänk till en tiggare då om du inte vill slänga, du gillade väl dem?
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar